Eindtijd - een schematische tijdsbalk

Robert

Eindtijd - een schematische tijdsbalk

Bericht door Robert »

Ik heb een tijdsbalk gemaakt met daarin verwerkt de geschiedenis van de wereld, van Egypte tot de eindtijd.

Het eerste deel bestaat uit feiten, en de profetiën die deze feiten voorzegden.
Het tweede deel bestaat uit enerzijds profetiën die nog uit moeten komen, en anderzijds profetiën die we in onze tijd al uit zien komen.

Kijk er eens naar, en geef commentaar (opbouwend graag)

Ik heb zoveel mogelijk Bijbelteksten vermeld bij de profetiën / feiten.

Houd er rekening mee dat de tijdsschaal niet klopt. 1cm is soms 100 jaar en soms 1 jaar. Dus ook al staat '2004' dicht bij de antichrist op de balk, in feite kunnen er millenia tussen zitten. (al geloof ik dat niet als je kijkt naar alle profetiën die in onze tijd vervuld zijn of worden)

http://www.plompweb.nl/tijdbalk.jpg

Afbeelding

[Aangepast op 28-4-2004 door Robert]
Laatst gewijzigd door Robert op 15 aug 2007, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Dat ziet er mooi uit, Robert! Kzal ook eens inhoudelijk reageren als ik tijd heb!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

De eu het rijk van de antichrist?

Ach ik heb ook tijdbalken gezien.

Daar voorspelden ze ook van alles.

Ik kan tijdbalken laten zien waar de eindtijd in 2002 was.
Die staan nog op internet.

We weten nog dag noch uur.

Gelukkig zeg je dat ook Robert.
Robert

Bericht door Robert »

Beste Jan, hier staat ook dag noch op uur aangegeven.
Het grootste deel van de tijd balk staat in de verleden tijd.

Verder staan er dingen die nog te gebeuren staan, gewoon een opsomming van profetiën dus.

De EU het rijk van de antichrist, zoals je ziet staat er een vraagteken achter. Als je openbaring leest kan je je die vraag wel stellen. Of de EU (in de toekomst, niet nu) niet in het rijk van de antichrist kan uitgroeien. Maar idd, met vraagteken.

Verder snap ik je commentaar niet helemaal, want ik heb dag noch uur opgeschreven. Trouwens: dat staat over de wederkomst, niet over al die zaken die voor de wederkomst geprofeteerd zijn.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Beste Jan, hier staat ook dag noch op uur aangegeven.
Het grootste deel van de tijd balk staat in de verleden tijd.

Verder staan er dingen die nog te gebeuren staan, gewoon een opsomming van profetiën dus.

De EU het rijk van de antichrist, zoals je ziet staat er een vraagteken achter. Als je openbaring leest kan je je die vraag wel stellen. Of de EU (in de toekomst, niet nu) niet in het rijk van de antichrist kan uitgroeien. Maar idd, met vraagteken.

Verder snap ik je commentaar niet helemaal, want ik heb dag noch uur opgeschreven. Trouwens: dat staat over de wederkomst, niet over al die zaken die voor de wederkomst geprofeteerd zijn.
lees mijn laatste zin daar bevestig ik je verhaal.
Robert

Bericht door Robert »

Da's waar! Begin voortaan met dat soort zinnen ;)
Kena

Bericht door Kena »

Hanteer je de bedelingenleer?

:)
Robert

Bericht door Robert »

niet bewust......

is dat niet de leer dat God tijdens het 1000-jarig rijk zich heeft afgekeerd van het volk Israel? En zich op de heidenen heeft gericht? De balk lijkt daar op te duiden.

Toch geloof ik daar niet helemaal in. Ik geloof zeker, dat is de praktijk, dat de Joden straks de Messias aan zullen nemen. En dat de Joden dat nu nog niet doen is ook duidelijk. Toch zijn er ook nu christen-joden.

De balk heeft geen gedachte van 'dit is omdat........' tenzij de Bijbel dat zegt. De bedelingen leer wordt zover ik weet niet in de Bijbel geleerd, het is een interpertatie.

Ik heb in deze balk (en alle studies) geprobeerd een beeld te krijgen van dingen die nog moeten gebeuren, en wat de Bijbel over deze zaken zegt. Bv. mat 12 heeft mij duidelijk gemaakt dat het 1000-jarig rijk begon bij Jezus. Dat de satan toen gebonden werd. Vandaar dat ik mattheus 12 ook aanhaal.

Maar ik ben van geen ene theorie uit gegaan, heb zoveel mogelijk theoriën gelezen, en ben uiteindelijk met m'n eigen interpertatie van de profetiën gekomen.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ziet er interssant een leerzaam uit! Zal hem eens laten zien op categesatie!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Robert
niet bewust......

is dat niet de leer dat God tijdens het 1000-jarig rijk zich heeft afgekeerd van het volk Israel?
Nee, ik zal zo een klein overzichtje geven.
En zich op de heidenen heeft gericht? De balk lijkt daar op te duiden.
Ik ga jouw schema dit weekend lekker rustig bekijken. Ik heb het plaatje al op de harde schijf opgeslagen.
Toch geloof ik daar niet helemaal in. Ik geloof zeker, dat is de praktijk, dat de Joden straks de Messias aan zullen nemen. En dat de Joden dat nu nog niet doen is ook duidelijk. Toch zijn er ook nu christen-joden.
Je hebt hier helemaal gelijk ;)
De balk heeft geen gedachte van 'dit is omdat........' tenzij de Bijbel dat zegt. De bedelingen leer wordt zover ik weet niet in de Bijbel geleerd, het is een interpertatie.

Ik heb in deze balk (en alle studies) geprobeerd een beeld te krijgen van dingen die nog moeten gebeuren, en wat de Bijbel over deze zaken zegt. Bv. mat 12 heeft mij duidelijk gemaakt dat het 1000-jarig rijk begon bij Jezus. Dat de satan toen gebonden werd. Vandaar dat ik mattheus 12 ook aanhaal.
Als ik het goed begrijp, geloof je dat we nu in het 1000 jarige Rijk leven?
Maar ik ben van geen ene theorie uit gegaan, heb zoveel mogelijk theoriën gelezen, en ben uiteindelijk met m'n eigen interpertatie van de profetiën gekomen.
Ik ben benieuwd. Ik zal het één dezer dagen met interesse bestuderen en mijn mening geven :)

leer van de bedelingen. Er bestaan 7 bedelingen:
  1. van schepping tot de zondeval
  2. van uitdrijving uit het paradijs tot zondvloed
  3. van zondvloed tot de Babylonische spraakverwarring
  4. de tijd van de aartsvaders tot de slavernij in Egypte
  5. periode o­nder de Wet van Mosje tot Golgotha
    • van de uittocht in Egypte tot Sh'lomo
    • de tijd van de koningen tot de Babylonische ballingschap
    • van de terugkeer tot het einde van het Oude Testament
    • van het begin van het Nieuwe Testament tot Golgotha
  6. van Pinksteren tot de komst van Yeshua Mashaich (Christus) in macht en heerlijkheid (wordt ook wel de bedeling van de Eindtijd genoemd)
    • de tijd van de genade (heden)
    • einde van de tijd van de genade: de grote verdrukking
  7. van komst van Christus tot in eeuwigheid
Robert

Bericht door Robert »

Als ik het goed begrijp, geloof je dat we nu in het 1000 jarige Rijk leven?
Ja, ik zie het binden van satan niet als een 'algeheel' binden.
In Op20 staat in vers 7 (als hij ontbonden wordt) wat het binden inhield; nml dat hij de volkeren niet kan verleiden tot de (eind)strijd.

Bovendien lees je in mat 28 dat het koninkrijk gekomen is, en dat Jezus duivelen kan uitwerpen omdat satan gebonden is.

satan:
begin-tot komst Jezus: in de 'hemel' (zie ook Job)
komst Jezus - satan wordt uit de hemel geworpen (Op12)
Jezus overwint satan - satan wordt gebonden (als satan niet gebonden zou zijn zou hij tekeer gaan op aarde, zie op12:12

- aan het begin van de eindtijd wordt satan losgelaten, dan zal de antichrist uit de zee opstaan en de leugenprofeet uit de aarde (zie ook op 12:12 !!! waar uitgroepen wordt: wee de zee en de aarde want satan is tot u afgedaald)

ik zie het duizendjarig rijk als de tijd waarin het koninkrijk van God zich uitbreid op aarde, en de gestorven kinderen van God met Hem regeren in de hemel. (de geschiedenis achter de geschiedenis)
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Vader Brakel zegt dat het duizendjarige rijk pas na de vernietiging van de antichrist komt. De antichrist wordt namelijk verdelgd bij de 7e fiool.
Na deze 1000 jaar zou de Gog en de Magog (alle vijanden van de kerk) moeten opstaan. Daarna zal de wereld vergaan en het oordeel komen.

Lijkt me tegenstredig met jouw visie Robert, waarin je tot de conclusie komt dat de antichrist pas het duizendjarige rijk komt!
Grace

Bericht door Grace »

Coorect gezien door de vorige poster. Voor dat het rijk van Christus gestalte op aarde krijgt zal er 'twee keer een tijd van 3,5 jaar, zie Daniel 9: 24-27' of zoals de Openbaring het beschrijft, 2 x 42 maanden. Dit echter voordat Christus de satan 1000 jaar zal binden. Daarna zal hij nog 1 x voor een kleine tijd ontbonden worden.
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Johannes 3:16
Vader Brakel zegt dat het duizendjarige rijk pas na de vernietiging van de antichrist komt. De antichrist wordt namelijk verdelgd bij de 7e fiool.
Na deze 1000 jaar zou de Gog en de Magog (alle vijanden van de kerk) moeten opstaan. Daarna zal de wereld vergaan en het oordeel komen.
Openbaring zegt dit idd letterlijk. En betreft Gog en Magog spreekt, geloof ik, Ezechiël idd over dat deze ná de antichrist vernietigd zal worden in het dal van Meggido.
Robert

Bericht door Robert »

Jullie spreken over 'goed' of 'fout', dat lijkt me voorbarig.
Voorlopig geeft iedereen een interpertatie. Achteraf zal blijken welke interpertatie goed en welke fout was. Er zijn al teveel mensen denken dat zij de waarheid in pacht hebben als het om de eindtijd gaat. Dat vind ik een een beetje vreemd.

Maar goed, jullie gaan er vanuit dat openbaring 20 chronologisch op openbaring 19 volgt.
Dat hoeft helemaal niet. Openbaring 20 begint met 'en ik zag', wat een nieuw visioen inhoudt.

Openbaring 19 en 20 1e deel eindigen beiden met de overwinning van Christus en de straf met de poel van sulfer.
Ik zie dit als twee parallelle visioenen.
Openbaring 19 geeft een aards beeld van de strijd.
Openbaring 20 geeft een geestelijk beeld.

Het koninkrijk is met Christus gekomen (Mattheus 12:28)
En het koninkrijk kon gestalte krijgen omdat satan gebonden is toen (Mattheus 12:29)

Kortom, het 1000-jarig rijk (Openbaring 20) is niet inpasbaar in de violen/bazuinen/schalen gerichten.
Het is overigens zowieso de vraag of Openbaring wel chronologisch moet worden gelezen.

De meeste oudtestamentische profetien zijn ook niet chronologisch gegeven.

Om nog niet te spreken over het feit dat met een 1000-jarig rijk Christus 2 maal de overwinning moet halen, ipv 1 maal. Dat vind ik zeer curieus.
Plaats reactie