wie heeft dit gezegd?

jacob

wie heeft dit gezegd?

Bericht door jacob »

“In de prediking moet het niet gaan om Jezus, maar om God. Het gaat om Gods` eer. Een te sterke concentratie op Christus in de prediking zou ten koste gaan van de eer van God.â€
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Volgens mij kun je dat het beste deze vraag naar het RD sturen. Ben je het snelst geholpen. En krijg je toch niet de onvermijdelijke discussie.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

[quote]Oorspronkelijk gepost door jacob
“In de prediking moet het niet gaan om Jezus, maar om God. Het gaat om Gods` eer. Een te sterke concentratie op Christus in de prediking zou ten koste gaan van de eer van God.â€
Liever Turks dan Paaps
Barryvrouw

Heel jammer Matthijs, toch discussie.
Over iets wat wel erg vaag gesteld is.

Dus jacob, aub informeren bij RD.

Admin, topic graag sluiten, eer we discussieren over zaken waar we niet 100% van weten hoe, wie, wat, etc.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tjah, sommige kunnen het gewoon niet laten.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

[quote]Oorspronkelijk gepost door jacobWie heeft dit gezegd?
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw

Admin, topic graag sluiten, eer we discussieren over zaken waar we niet 100% van weten hoe, wie, wat, etc.
waar slaat dit nou weer op.

ik mag toch gewoon deze vraag stellen? Als het niet is gebeurd dan is het niet gebeurd.
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw

waar slaat dit nou weer op.

ik mag toch gewoon deze vraag stellen? Als het niet is gebeurd dan is het niet gebeurd.
Je bent sneller klaar als je informeert bij het RD. Niet boos worden aub. Zo bedoel ik het niet. Stuur een brief voor commentaar. Maar aub geen discussie als we niet weten om welke ds het gaat.
Orckie

Bericht door Orckie »

ik lees het RD goed; zoiets heeft er niet in gestaan.
Dus ophouden met die kolder.
jacob

Bericht door jacob »

wat krijgen we nou

wat zeg ik nou verkeerd.

ik doe slechts navraag. Ik veroordeel, ik suggereer niks.

zeg dan gewoon aub wat ik zou miszeggen of waar ik in verkeerd ben. Of hou anders gewoon je knar.
Orckie

Bericht door Orckie »

Overigens heeft ds. M.C. Tanis (Christelijk Gereformeerd) in het RD gezegd dat we niet tegen Christus, maar tegen God gezondigd hebben. Hij wilde daarmee aangeven, dat als Gods Geest gaat twisten met een zondaar (in het begin van de bekering), deze niet meteen de mond vol heeft van Jezus, maar eerst zijn schuld in gaat leven ten opzichte van een goeddoend God.
Lijkt me volkomen Bijbels, en achter die uitspraak sta ik dus wel.
Barryvrouw

Reageer niet meer. Doe niet zo aangebrand. Zoek contact met het RD, zeker als dit voor jou een levensvraag is. Succes!
jacob

Bericht door jacob »

joh ik vraag toch geen advies aan jou wat ik moet doen. Bemoei je er fijn lekker zelf niet mee.

Wie zit ik met deze topic in de weg? heb je niks anders te doen?
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door jacob
joh ik vraag toch geen advies aan jou wat ik moet doen. Bemoei je er fijn lekker zelf niet mee.

Wie zit ik met deze topic in de weg? heb je niks anders te doen?

jacob, je hebt onder je naam staan "Senior Member', maar ik vind deze reactie een beetje "Junior"...

take it easy, man!

Maar je zit natuurlijk wel een beetje te stoken door met vage geruchten te komen...

Foei! Niet meer doen.
Plaats reactie