Ik kreeg dit document onder ogen. Zonder de schrijver te noemen wil ik jullie vragen wat jullie hiervan vinden. Het lijkt erop dat er vermogen in de mens wordt gelegd, of..... toch niet?
Klik hier
Wat vinden jullie hiervan (onderwerp: H.Avondmaal)
Ik kan het wel eens zijn met het gedeelte uit dit boek. Echter wel onder het voorbehoud dat ik verwacht dat dit gedeelte ingekaderd is in een groter geheel, waarin weer andere dingen. m.b.t. het HA aan de orde komen.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
zo is het; dit is wel een beetje errug uit zijn verband gerukt!Oorspronkelijk gepost door Mart01
Ik kan het wel eens zijn met het gedeelte uit dit boek. Echter wel onder het voorbehoud dat ik verwacht dat dit gedeelte ingekaderd is in een groter geheel, waarin weer andere dingen. m.b.t. het HA aan de orde komen.
Maar ik ben het er wel mee eens hoor.
Schei toch uit, man. Alles is uit z'n verband gerukt. Je kunt simpelweg nooit compleet zijn. Het gaat er gewoon om of je hier achter kunt staan. Niet of dat je dit de volle leer das HA vindt. Maar je kunt er iig achter staan. Dat doet me goedOorspronkelijk gepost door Orckiezo is het; dit is wel een beetje errug uit zijn verband gerukt!Oorspronkelijk gepost door Mart01
Maar ik ben het er wel mee eens hoor.

je hebt helemaal gelijk Marcel, maar daarom is het ook zo moeilijk om gedeelten van boeken samen te lezen, je kan beter het gehele boek samen lezen.Oorspronkelijk gepost door LecramSchei toch uit, man. Alles is uit z'n verband gerukt. Je kunt simpelweg nooit compleet zijn. Het gaat er gewoon om of je hier achter kunt staan. Niet of dat je dit de volle leer das HA vindt. Maar je kunt er iig achter staan. Dat doet me goed![]()
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.