Wat vinden jullie hiervan (onderwerp: H.Avondmaal)

Lecram

Wat vinden jullie hiervan (onderwerp: H.Avondmaal)

Bericht door Lecram »

Ik kreeg dit document onder ogen. Zonder de schrijver te noemen wil ik jullie vragen wat jullie hiervan vinden. Het lijkt erop dat er vermogen in de mens wordt gelegd, of..... toch niet?

Klik hier
ZWP

Bericht door ZWP »

Bron? Schrijver?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door ZWP
Bron? Schrijver?
Die noem ik bewust niet. Dat beinvloedt je mening.
Mart01

Bericht door Mart01 »

Ik kan het wel eens zijn met het gedeelte uit dit boek. Echter wel onder het voorbehoud dat ik verwacht dat dit gedeelte ingekaderd is in een groter geheel, waarin weer andere dingen. m.b.t. het HA aan de orde komen.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Is het niet een aansporing van gelovigen om te volharden in de viering van het H.Avondmaal? Er wordt namelijk terug gegrepen op de eerste liefde.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Mart01
Ik kan het wel eens zijn met het gedeelte uit dit boek. Echter wel onder het voorbehoud dat ik verwacht dat dit gedeelte ingekaderd is in een groter geheel, waarin weer andere dingen. m.b.t. het HA aan de orde komen.
zo is het; dit is wel een beetje errug uit zijn verband gerukt!
Maar ik ben het er wel mee eens hoor.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Oorspronkelijk gepost door Mart01
zo is het; dit is wel een beetje errug uit zijn verband gerukt!
Maar ik ben het er wel mee eens hoor.
Schei toch uit, man. Alles is uit z'n verband gerukt. Je kunt simpelweg nooit compleet zijn. Het gaat er gewoon om of je hier achter kunt staan. Niet of dat je dit de volle leer das HA vindt. Maar je kunt er iig achter staan. Dat doet me goed ;)
Mart01

Bericht door Mart01 »

Oorspronkelijk gepost door LecramSchei toch uit, man. Alles is uit z'n verband gerukt. Je kunt simpelweg nooit compleet zijn. Het gaat er gewoon om of je hier achter kunt staan. Niet of dat je dit de volle leer das HA vindt. Maar je kunt er iig achter staan. Dat doet me goed ;)
je hebt helemaal gelijk Marcel, maar daarom is het ook zo moeilijk om gedeelten van boeken samen te lezen, je kan beter het gehele boek samen lezen.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Maar nu mogen we de schrijver toch wel weten?
Dat mag best ja.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Maar nu mogen we de schrijver toch wel weten?
Dat mag best ja.
Post hem effe dan ja?
Matthew Henry
Plaats reactie