het beeld van de antichrist

Jan de Wit

het beeld van de antichrist

Bericht door Jan de Wit »

uit de openbaringen van Johannes?

Dat kan spreken? En alle volkeren verleid en dat iedereen aanbidt.

Zou dat niet de tv of de computer kunnen zijn?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Het getal van de volheid is 777, het getal van God. Ik persoonlijk denk dat 666 betekend dat de mensen een dusdanig niveau bereiken, dat met God van de troon probeert te stoten; denk aan het maken en beeindigen van leven (clonen, abortus, euthanasie), is dat niet op God's troon gaan zitten? Maar 666 is nog geen 777! De mens is bezig met een moderne torenbouw van babel. Er staat dat de antichrist zichzelf zal uitroepen tot God, en zichzelf zal laten aanbidden alsof hij God is. Wat een hoogmoed! Laten we een toren bouwen die in de hemel rijkt, probeert de mensheid dit niet te doen?

[Aangepast op 23/4/04 door Dathenum]
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door Dathenum
Het getal van de volheid is 777, het getal van God. Ik persoonlijk denk dat 666 betekend dat de mensen een dusdanig niveau bereiken, dat met God van de troon probeert te stoten; denk aan het maken en beeindigen van leven (clonen, abortus, euthanasie), is dat niet op God's troon gaan zitten? Maar 666 is nog geen 777! De mens is bezig met een moderne torenbouw van babel. Er staat dat de antichrist zichzelf zal uitroepen tot God, en zichzelf zal laten aanbidden alsof hij God is. Wat een hoogmoed! Laten we een toren bouwen die in de hemel rijkt, probeert de mensheid dit niet te doen?

[Aangepast op 23/4/04 door Dathenum]
Dus als ik het goedbegrijp is de antichrist de mensheid?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Als de hypothese zou kloppen een gedeelte. Er zullen er zijn die het beest niet zullen aanbidden maar die trouw blijven aan het Lam.
Jan de Wit

Als de hypothese zou kloppen een gedeelte. Er zullen er zijn die het beest niet zullen aanbidden maar die trouw blijven aan het Lam.
Beste Dathenum, ik kan volgens mij geen U2U berichten meer versturen.
Ik weet het niet zeker.
memento

Bericht door memento »

We zouden Op 13:18 idd zo kunnen lezen: Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal van de mens, en zijn getal is 666. Ik heb hier ff geen Grieks NT bij de hand om te kunnen controleren of die vertaling wel kan...

Opzich hoeft deze uitleg natuurlijk geen problemen op te leveren. Als er staat dat God in Christus de wereld met zichzelf verzoende dan snapt ook iedereen dat daar niet mee bedoeld word dat iedereeen zalig word.

Alhoewel ik denk dat de anti-christelijke geest onder de mensheid steeds zal toenemen, denk ik toch dat de anti-christ een persoon zal zijn. Hij zal aanbeden worden, en iets algemeens als de mensheid kan je niet aanbidden.
Robert

Bericht door Robert »

de openbaringen van Johannes
de Openbaring van Jezus Christus

zie Openbaring 1:1
"De openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om Zijn dienstknechten te tonen de dingen, die haast geschieden moeten; en die Hij door Zijn engel gezonden, en Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven heeft;"
het beeld van de antichrist Dat kan spreken? En alle volkeren verleid en dat iedereen aanbidt. Zou dat niet de tv of de computer kunnen zijn?
allereerst: alles kan. Het is een profetie, en ik dank dat vantevoren niemand zeker kan zijn wat de uitleg is. Lees mijn woorden dus ook in die context: het is maar een mening.

TV en computer zijn middelen. Middelen die ten kwade gebruikt kunnen worden, maar ik geloof niet dat ze van zichzelf antichristelijk zijn.

Openbaring 13 gaat over het beest en de leugenprofeet en de draak.
De onheilige drie-eenheid.
Satan, antichrist en leugenprofeet.

De antichrist (beest uit de zee) 9is een immitatie van Jezus Christus. Dat zie je ook in Op13, de antichrist wordt tot de dood verwond, en geneest weer. (een immitatie van het wonder van de opstanding)

de leugenprofeet (het beest uit de aarde) is een immitatie van de Heilige Geest.
God maakte de mens naar zijn beeld. De leugenprofeet immiteert dit door een beeld te laten leven naar de gelijkenis van de antichrist.

Als je Genesis 6 leest dan lees je het verhaal van de gevallen engelen die gemeenschap hebben met menselijke vrouwen. Die vrouwen baren dan reuzen. De boeken van Henoch (die geciteerd worden door Jacobus en Petrus!! en dus vrij betrouwbaar zijn) gaan dieper hier op in. Henoch schrijft dat de demonen kennis gaven aan de mensen. God zond de zondvloed niet alleen om de zondige mens van de aarde te wissen, maar ook om het gecorrumpeerde menselijke geslacht, dat deels van demonen afstamde, van de wereld te halen. Om zo ook de bloedlijn van Christus zuiver te houden.

Jezus zegt dat de eindtijd zal zijn als in de dagen van Noach. Zou dat betekenen dat er opnieuw demonen zullen zijn die nageslacht verwekken bij mensen?

Misschien duidt dit 'beeld' daar wel op.

God <--> geimmiteerd door satan
Christus <--> geimmiteerd door antichrist
Heilige Geest <--> geimmiteerd door leugenprofeet
Mens <--> geimmiteerd door 'sprekend beeld'

Wat ik schreef uit gen6 gaat best ver, ik weet ook niet in hoe verre ik deze uitleg moet geloven, en al helemaal niet wat dat betekent voor de eindtijd.
Ik zal voor de duidelijkheid Gen6 hier plaatsen:
Genesis 6:1 En het geschiedde, als de mensen op den aardbodem begonnen te vermenigvuldigen, en hun dochters geboren werden,
2 Dat Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkozen hadden.
3 Toen zeide de HEERE: Mijn Geest zal niet in eeuwigheid twisten met den mens, dewijl hij ook vlees is; doch zijn dagen zullen zijn honderd en twintig jaren.
4 In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren, en zich kinderen gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die van ouds geweest zijn, mannen van name.
5 En de HEERE zag, dat de boosheid des mensen menigvuldig was op de aarde, en al het gedichtsel der gedachten zijns harten te allen dage alleenlijk boos was.
6 Toen berouwde het de HEERE, dat Hij den mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem aan Zijn hart.
wie zijn 'Gods zonen' (vers 2)
Job 1:6
6 Er was nu een dag, als de kinderen Gods kwamen, om zich voor den HEERE te stellen, dat de satan ook in het midden van hen kwam.
de hebreeuwse woorden voor 'zonen Gods' / 'kinderen Gods':

Gen 6:2 "ben 'elohiym"
Job 1:6 "ben 'elohiym"

Verder komt de term ben 'elohiym" niet in de Bijbel voor.
Het lijkt mij dus aannemelijk dat 'zonden Gods' voor engelen staat.

Als je vers 4 leest zie je dat de reuzen, de groten der aarde, kwamen door de komst van deze 'zonen gods' en de gemeenschap met de vrouwen.

kortom, satan poogt al sinds het begin om zijn 'eigen mensen' op aarde te zetten.
Robert

Bericht door Robert »

Het getal van de volheid is 777, het getal van God.
Volgens mij is het getal van God '7', niet '777'.
666 (3 maal 6) zal slaan op volledige onvolmaaktheid. Ik onderschrijf jouw visie verder, maar moest ff reageren op dat '777' ;)
De antichrist is 'de zoon van satan' maar zijn doel is 'de mens god te maken'. Ook hier weer de parallel met Genesis.

Gen 3:5 "Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen"

je moet weten dat dit 'als God' meer betekent: 'goddelijk'.
Dus, "En gij zult goddelijk wezen" het hebreeuws gebruikt maar 1 woord, nml 'elohiym. Het woord dat Genesis ook voor God zelf gebruikt.

Je zou dus zelfs kunnen vertalen: "Gij zult god wezen"
Het gaat satan nooit om aanbidding van satan. Het gaat satan erom dat God niet aanbeden wordt. En dat probeert hij te bereiken door de mens zichzelf te aanbidden.

De antichrist zal zich zelf presenteren als MENS (met hoofdletters) en de mensheid voorhouden dat wij de perfectie zelf kunnen bereiken oid.

Het is niet 'de mensheid' want er is ook een hemels geslacht in die tijd op aarde. Zij die het beest niet aanbidden, maar Christus zullen volgen!
Alhoewel ik denk dat de anti-christelijke geest onder de mensheid steeds zal toenemen, denk ik toch dat de anti-christ een persoon zal zijn. Hij zal aanbeden worden, en iets algemeens als de mensheid kan je niet aanbidden.
Dat denk ik ook.
De antichrist is een immitatie van Christus.
Zoals Christus al was voor de schepping van de aarde, voor Zijn 'incarnatie' op aarde, zo is ook de antichrist er al, en zal ook hij incarneren op aarde.
Jan de Wit

Hmm de theorie van Robert zou best weleens kunnen kloppen daar ik info heb over visioenen van sommige mensen uit vroegere eeuwen.
Robert

Bericht door Robert »

ik vind visioenen van sommige mensen uit vroegere eeuwen niet altijd even betrouwbaar (eufimisme) maar ben er wel nieuwsgierig naar!
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Wat zou dan het teken kunnen kunnen zijn aan de rechterhand of het voorhoofd, zonder welke men niets zal kunnen kopen of verkopen?
Robert

Bericht door Robert »

Je zou het geestelijk kunnen zien, het teken van het Lam tegenover het teken van het beest.
En letterlijk, de doop tegenover het teken van het beest.

Ik kan me voorstellen dat een chip in je hand waarmee je betaalt, en wat je onthouden wordt als je bv. christen bent, dit teken zou zijn. Maar om het van te voren zeggen is echt onmogelijk lijkt me. Goed om je heen kijken, lijkt me. Maar we moeten ons niet van alles in ons hoofd halen.
Jan de Wit

Oorspronkelijk gepost door Robert
ik vind visioenen van sommige mensen uit vroegere eeuwen niet altijd even betrouwbaar (eufimisme) maar ben er wel nieuwsgierig naar!
Robert heb je mijn u2u ontvangen?
Jan de Wit

Wat zou dan het teken kunnen kunnen zijn aan de rechterhand of het voorhoofd, zonder welke men niets zal kunnen kopen of verkopen?
Veel mensen denken een chipje.
Die theorie is nogal weid verspreid.
Robert

Bericht door Robert »

ja, zie je e-mail.

het is idd een wijdversprijde theorie. Ik zie het meer als een mogelijkheid overigens. Het zou kunnen........ maar het zou net zo goed iets anders kunnen zijn

een geestelijke uitleg bv.
Plaats reactie