zijn alle niet-christenen goddeloos?
zijn alle niet-christenen goddeloos?
Matthijs zei dat de goddeloze naar de hel gaat. Kan ik in komen. Dat ging in het vorige topic over de niet-christenen.
Nu kan je af vragen of niet christenen goddeloos zijn.
Vele accepteren een schepper vanuit de rede.
Bijvoorbeeld je bent als een blanco blad. En dan ga je redeneren waar kom ik vandaan en hoe kan het allemaal. En je kan tot de conclusie komen. God bestaat.
Maar nu nog welke God.
Dan ben je toch niet goddeloos.
Bijvoorbeeld je bent als een blanco blad. En dan ga je redeneren waar kom ik vandaan en hoe kan het allemaal. En je kan tot de conclusie komen. God bestaat.
Maar nu nog welke God.
Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Matthijs zei dat de goddeloze naar de hel gaat. Kan ik in komen. Dat ging in het vorige topic over de niet-christenen.
Maar nu nog welke God.
Een christen kan ook goddeloos zijn hoor. Laat ik het zo stellen. Iedere onbekeerde is een goddeloze (loos van God).
Wat bedoel je met blanco blad. Wij worden niet blanco geboren. Iedereen is bevlekt met de erfzonde.
Wel op de manier die Matthijs bedoelt. Er is namelijk maar 1 God, de God van Abraham, Isak en Jacob. De god die niet-christenen aanbidden (uitgenomen de Joden) aanbidden een verkeerde god, een afgod. Deze als zij zich niet bekeren gaan verloren.Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Maar nu nog welke God.
Een Christen kan niet goddeloos zijn. Hij kan zich wel goddeloos gedragen.
Dat lijkt me volstrekt in tegenspraak met het volgende:Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Weet je nou wat het wonder is? Dat nou alle ware christenen goddeloos worden als God hen gaat bekeren. Denk daar maar eens overna. Ik kom er later op terug. Ik heb even weinig tijd.
Vriendelijke groeten,
Matthijs
Vr.32. Maar waarom wordt gij een Christen genaamd ?
Antw. Omdat ik door het geloof een lidmaat van Christus en alzo Zijner zalving deelachtig ben, opdat ik Zijn Naam belijde, en mijzelven tot een levend dankoffer Hem offere, en met een vrije en goede consciëntie in dit leven tegen de zonde en den duivel strijde, en hiernamaals in eeuwigheid met Hem over alle schepselen regere.
Ik neem aan dat het over ware Christenen gaat in deze vraag van de HC.
Goddeloos voor hun besef..Oorspronkelijk gepost door WSODat lijkt me volstrekt in tegenspraak met het volgende:Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Weet je nou wat het wonder is? Dat nou alle ware christenen goddeloos worden als God hen gaat bekeren. Denk daar maar eens overna. Ik kom er later op terug. Ik heb even weinig tijd.
Vriendelijke groeten,
Matthijs
Vr.32. Maar waarom wordt gij een Christen genaamd ?
Antw. Omdat ik door het geloof een lidmaat van Christus en alzo Zijner zalving deelachtig ben, opdat ik Zijn Naam belijde, en mijzelven tot een levend dankoffer Hem offere, en met een vrije en goede consciëntie in dit leven tegen de zonde en den duivel strijde, en hiernamaals in eeuwigheid met Hem over alle schepselen regere.
Ik neem aan dat het over ware Christenen gaat in deze vraag van de HC.
Het is niet in tegenspraak met Gods Woord!
Ik kan me je reactie voorstellen.Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Noem je dat het grootste wonder Matthijs?
Ik vind het grootste wonder: 1 Timotheüs 1:15 Dit is een getrouw woord, en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben.
Want Christus is voor ons gestorven als wij nog zondaars waren.
Dat is de waarheid die we dienen te geloven.
Waar jij het over hebt is de weg waarlangs God mensen bekeert. Die staat niet vast en is niet voor iedereen hetzelfde, hoewel het middel wel hetzelfde voor iedereen is: Jezus Christus.
Hoe krijgen we deel aan hem? Door het geloof.
In welke weg? Door het Woord.
Je moet geloof en beleving niet door elkaar gaan halen Matthijs.
Toch word je als een goddeloze gerechtvaardigd door het geloof in Hem. En om een goddeloze te worden, daar is genade voor de nodig. Die genade is een heel heel groot wonder.
Nog 1 opmerking.
Ik noemde het niet het grootstewonder, zoals jij het daar zegt.
Het grootste wonder is, dat Jezus gegeven is door Zijn Vader, niet voor vrienden, maar voor goddelozen..
ja, bedoel jij zo van: alle wegen leiden naar God, en als je maar oprecht geweest bent in het dienen van een God?
Toch is dat niet waar, Christus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven...
Dat is ook weer iets ruims, omdat je dan niet hoeft te zoeken naar een weg, en je af moet gaan vragen of deze weg het nou wel is...
Maar aan de andere kant, hij die veel ontvangen heeft, van hem zal veel geeist worden...
Toch is dat niet waar, Christus zegt: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven...
Dat is ook weer iets ruims, omdat je dan niet hoeft te zoeken naar een weg, en je af moet gaan vragen of deze weg het nou wel is...
Maar aan de andere kant, hij die veel ontvangen heeft, van hem zal veel geeist worden...
Heb je het tegen mij? Ik weet het echt niet hoor.Oorspronkelijk gepost door england
ja, bedoel jij zo van: alle wegen leiden naar God, en als je maar oprecht geweest bent in het dienen van een God?
Het grootste wonder wordt voor je:Oorspronkelijk gepost door MatthijsIk kan me je reactie voorstellen.Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Noem je dat het grootste wonder Matthijs?
Ik vind het grootste wonder: 1 Timotheüs 1:15 Dit is een getrouw woord, en alle aanneming waardig, dat Christus Jezus in de wereld gekomen is, om de zondaren zalig te maken, van welke ik de voornaamste ben.
Want Christus is voor ons gestorven als wij nog zondaars waren.
Dat is de waarheid die we dienen te geloven.
Waar jij het over hebt is de weg waarlangs God mensen bekeert. Die staat niet vast en is niet voor iedereen hetzelfde, hoewel het middel wel hetzelfde voor iedereen is: Jezus Christus.
Hoe krijgen we deel aan hem? Door het geloof.
In welke weg? Door het Woord.
Je moet geloof en beleving niet door elkaar gaan halen Matthijs.
Toch word je als een goddeloze gerechtvaardigd door het geloof in Hem. En om een goddeloze te worden, daar is genade voor de nodig. Die genade is een heel heel groot wonder.
Nog 1 opmerking.
Ik noemde het niet het grootstewonder, zoals jij het daar zegt.
Het grootste wonder is, dat Jezus gegeven is door Zijn Vader, niet voor vrienden, maar voor goddelozen..
Waarom was het op mij gemunt!
- ndonselaar
- Contacteer:
Beste Jan,
Ontdekken dat er een God bestaat is mij te vaag. Dan kan je ook zeggen 'dat er een transcedent wezen' is, of tot de ontdekking te komen zoals Descartes 'ik denk dus ik besta'.
Eigenlijk poneer je hiermee dat het lijden van Christus ook ergens op de achtergrond plaats had kunnen vinden, bv. zonder dat mensen er bij waren. Zo is de bittere noodzaak van de rechtvaardiging door het geloof ontkracht!
Ontdekken dat er een God bestaat is mij te vaag. Dan kan je ook zeggen 'dat er een transcedent wezen' is, of tot de ontdekking te komen zoals Descartes 'ik denk dus ik besta'.
Eigenlijk poneer je hiermee dat het lijden van Christus ook ergens op de achtergrond plaats had kunnen vinden, bv. zonder dat mensen er bij waren. Zo is de bittere noodzaak van de rechtvaardiging door het geloof ontkracht!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Well, of alle niet-christenen goddeloos zijn hangt af van welke inhoud we geven aan het woord 'godloos'. Als we elk waandenkbeeld wat gaat over God ook god willen noemen, dan zijn er maar weinig godlozen. Als we het hebben over het geloven in de wáre God dan zijn alléén bekeerde christenen niet godloos. Een onbekeerde heeft nooit een kloppend Godsbeeld, anders had hij zichzelf wel bekeerd!