vruchten van het geloof

Matthijs

vruchten van het geloof

Bericht door Matthijs »

Reageer!

Stelling:
Ik geloof in Jezus Christus, en daarom moet ik vruchten van mijn geloof voort brengen.
Liever Turks dan Paaps
refo

Bericht door refo »

Moeten in de zin van: het kan niet anders. Eens.
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Als het niet meer is; 100 % remonstrants
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Als het niet meer is; 100 % remonstrants
Ga er vanuit dat een reformatorisch persoon achter de vraag zit.

Maar wat moet er volgens jou er nog meer bij zitten?

Als je gelooft in Jezus Christus als jouw Verlosser, dan moet je toch ook vruchten voortbrengen?

(Ik zeg trouwens niet dat ik het mijn eigen stelling wel of niet eens ben hoor, dat hoor je later misschien wel)

[Aangepast op 22/4/04 door Matthijs]
Liever Turks dan Paaps
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Als je het een persoon laat zeggen is het een mening.
Als stelling antwoord ik "eens"
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Reageer!

Stelling:
Ik geloof in Jezus Christus, en daarom moet ik vruchten van mijn geloof voort brengen.
Mat. 7:17 en 18 (St.vert. ): Alzo een ieder goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten. Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Reageer!

Stelling:
Het is geen móeten, áls je in Jezus Christus bént dan bréng je vruchten voort van geloof en bekering!
Dat legt de Heere je Zélf in het hart!
Het is geen moeten in de zin van een verplicht zijn. Het is een moeten omdat het niet anders kan.

Vergelijk het met een mens. Elk mens wat leeft moet ademen. Zo is ook het geloof zonder de werken dood...
Robert

Bericht door Robert »

Ik zou het zo zeggen: Als je in Christus bent breng je vrucht voort.
H.M.H.

Bericht door H.M.H. »

Lees ook eens vraag en antwoord 86 van de Heidelbergse Catechismus, en kijk dan ook naar de tekstverwijzingen (waar je duidelijk kunt lezen hoe de HC alléén maar de Schrift naspreekt). Enkele wil ik toch even noemen:
- 1 Petrus 2:5,9: Zo wordt gij ook zelven als levende stenen gebouwd tot een geestelijk huis, tot een heilig priesterdom, om geestelijke offeranden op te offeren, die Gode aangenaam zijn door Jezus Christus. Maar gij zijt een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterdom, een heilig volk, een verkregen volk; opdat gij zoudt verkondigen de deugden Desgenen, Die u uit de duisternis geroepen heeft tot Zijn wonderbaar licht.
- 1 Korinthe 6:20: Want gij zijt duur gekocht; zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn.
- Mattheüs 5:16: Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.
Daar gaat het Gods kinderen om: Gods Naam verheerlijken die hen door zijn onpeilbare zondaarsliefde heeft gekocht met Zijn bloed.
Mart01

Bericht door Mart01 »

Het is mij gegeven in Christus te geloven, daarom bid ik de Heere om kracht vruchten van dankbaarheid voort te brengen.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik kwam eigenlijk op deze stelling om het volgende: Ik hoorde eens iemand zeggen: "We moeten ook dankbaar zijn"

En dat is mis he?

Een appelboom denk ook niet van: "O'ja, ik ben appelboom, dus ik moet ook appels voorbrengen." Nee, natuurlijk niet. Die appels groeien er vanzelf aan.
Liever Turks dan Paaps
Plaats reactie