de niet - christenen

Jan de Wit

de niet - christenen

Bericht door Jan de Wit »

Het aantal wereld bewoners is 6 miljard mensen.
Het aantal christenen is ongeveer 2 miljard gedoopte christenen.
2 miljard christenen (grove schatting en met christenen bedoel ik protestant, pinkster, anglicaans, katholiek, oosters orthodox, en alle die in de Drie eenheid geloven en in de verlossing door Jezus)

Maar hoe zit het met die 4 miljard andere mensen, kunnen zij in de Hemel komen?
De kans dat je als christen geboren word in Saodie Arabie is minder dan 1 %, of in Japan minder dan 3 %, of in Nederland minder dan 25%.

Hoe zit het met die andere mensen. Die 4 miljard, als ze zich niet bekeren of laten dopen. Wat meestal niet gebeurd in meer dan 95% van de gevallen. Gaan die ook naar de hemel.
Hoe denken jullie er over?

Ik laat eerst zeggen hoe ik er over denk.
Jezus is de Enige Weg.
Jezus oordeelt.

Ook het oordeel over de niet christenen is in Zijn handen. En ik denk dat oprechte niet christenen ook in de Hemel komen, als oprechte christenen.

Hoe denken jullie erover?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Jan de WitHoe zit het met die andere mensen. Die 4 miljard, als ze zich niet bekeren of laten dopen. Wat meestal niet gebeurd in meer dan 95% van de gevallen. Gaan die ook naar de hemel.
Hoe denken jullie er over?
Ja Jan, hoe erg en verschrikkelijk het ook is, maar die zullen allemaal door eigen schuld voor eeuwig geworpen worden in de poel van vuur en sulfer.

En denk je echt dat alle naam christenen behouden zullen worden?? Denk je dat werkelijk? Gods Woord doet ons opmerken dat er vele kerkgangers in de hel liggen. Het is zo. Het is VERSCHRIKKELIJK! Denk niet dat ik dit even gemakkelijk opschrijf. De hel is een verschrikkelijke plaats waar ook gedoopten in liggen..
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Bij God zijn milde handen en vriendlijk ogen. We moge niet zo bikkelhard oordelen Matthijs. Hier waarschuwt de Heere Jezus ons uitdrukkelijk voor.
Ons komt het oordeel niet toe. Het Woord oordeelt óns. Christus zal straks oordelen en we moeten daar niet op vooruit willen lopen.

en Jan: God is niet onrechtvaardig en we moeten niet barmhartiger willen zijn dan God dieRo 8:32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?
Ps 103:8 Barmhartig en genadig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid.
Oordelen????????? Dat staat toch in Gods Woord dat goddelozen naar de hel gaan?? Of niet dan...
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Jan,

Ten eerste hoeven we niet met getallen te werken om onze gedachtengang kracht bij te zetten. Hierin is het bijbels getuigenis genoeg 'er is geen andere door de welke we zalig moeten worden'. Er is géén andere Weg dan door het geloof in Christus Jezus.

Dit is naar de woorden Gods en kunnen we afleiden uit de woorden van Jezus zelf: Het zal Tyrus en Sidon verdraaglijker zijn in de dag des ordeels dan die de weg hebben geweten en niet bewandeld.

Nogmaals als we hier van doordrongen zouden zijn, Geestelijk doordrongen dan gaat ons hart uit naar al die blinde heidenen en dan hebben we een hart voor de zending onder alle mensen, ook aan onze buurman!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Mensen die nooit de kans hebben gehad, God te leren kennen, bijvoorbeeld omdat ze compleet midden in de rimboe geleefd hebben? Komen die wel in de hemel? Geeft God iedereen een kans? Krijgt iedereen die kans van Jezus

Trouwens, Matthijs, waarom is Jezus aan het kruis gestorven?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ja Jan, hoe erg en verschrikkelijk het ook is, maar die zullen allemaal door eigen schuld voor eeuwig geworpen worden in de poel van vuur en sulfer.

En denk je echt dat alle naam christenen behouden zullen worden?? Denk je dat werkelijk? Gods Woord doet ons opmerken dat er vele kerkgangers in de hel liggen. Het is zo. Het is VERSCHRIKKELIJK! Denk niet dat ik dit even gemakkelijk opschrijf. De hel is een verschrikkelijke plaats waar ook gedoopten in liggen..
Beste Matthijs, hebben wij christenen ook de verantwoordlijkheid over deze hele generatie voor God af te leggen?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ja beste mensen. Ik hoop later dan nog te reageren.

Ik geef enkel een antwoord op de vraag van Jan. Is er wat onbijbels aan? Dacht het dus niet. Ik hoop het later deze week heel bijbels te onderbouwen. Ik gebruik misschien wat extreme taal, maar ja, das de Bijbel toch ook?. Tja, het spijt me geweldig. Het is zwart wit. Of behouden, of verworpen. De één is uitverkoren en de ander niet. Het zij zo.

Mijns inziens heb ik niets fouts gezegd. Maar ik zal later heel Bijbels ingaan op de vraag van Jan, ok?

Groeten,
Matthijs
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Mensen die nooit de kans hebben gehad, God te leren kennen, bijvoorbeeld omdat ze compleet midden in de rimboe geleefd hebben? Komen die wel in de hemel? Geeft God iedereen een kans? Krijgt iedereen die kans van Jezus
Absoluut niet mee eens. Maar ik kom daar later nog op terug.
Kena

Bericht door Kena »

Hoi Jan,

M.i. is Sh´aul (Paulus) in Rom.2 vanaf vers 12 heel duidelijk over jouw vraagstelling.
Kislev

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Maninne

Jan, ik denk dat je nu de Heere tekort doet in Zijn álmacht. Hij laat het woord prediken aan álle creaturen, dus het Woord gaat de héle wereld rond.
Elke Christen die zalig wordt is ín Christus, en zij zullen géén vreemde God ontmoeten.
Mensen die de Heere niet kennen, wat moeten die in de hemel doen?
Hoe en waarom zouden zij de Heere groot maken en alle lof toebrengen die Hij waardig is te ontvangen?
Precies.

Ik meen dat Paulus ergens in één van z'n brieven schrijft dat de mensen die nooit met het Evangelie in aanraking zijn geweest een ander oordeel (minder zwaar) zullen ontvangen dan zij die de Weg wel geweten hebben maar die niet bewandeld hebben.
WSO

Bericht door WSO »

Met die hel zou het wel mee kunnen vallen. In het paradijs is de afspraak gemaakt: gehoorzaamheid-leven, ongehoorzaamheid-dood.
Het woord 'hel' is niet genoemd.

Daarom denk ik dat dood echt dood is. Er zijn momenteel geen mensen in de hemel en ook niet in de hel. Ze zijn dood. Zie bv Salomo: de doden weten niet met al. Het klinkt misschien vreemd, maar waarom zou er een opstanding zijn als al die mensen al in de hemel zijn? Er is een opstanding, daar is de Bijbel duidelijk over. Dan zullen alle doden verrijzen en dán is er een oordeel. De gelovigen gaan dan naar de hemel en de niet-gelovigen naar de hel. Dat is de tweede dood. Dat wil zeggen dat zij dan definitief verdwijnen. Voor de heidenen is dat een meevaller, voor de christen-ongelovigen een zware straf: zo dichtbij de hemel geweest en toch nog de dood. In die zin is hun straf zwaarder.

Vergeet daarom de hel als 'eeuwige kwelling'. Geen bijbels argument, niet afgesproken in het paradijs en je gelooft toch niet dat God dat zal kunnen doen? Barmhartig is het in ieder geval NIET.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Kena
M.i. is Sh´aul (Paulus) in Rom.2 vanaf vers 12 heel duidelijk over jouw vraagstelling.
Heel goed antwoord Kena alhoewel ik betwijfel of er mensen zijn die nooit van Gods woord of sterker nog , nog nooit van God gehoord hebben zels mensen die bijvoorbeeld in de rimboe leven (leefde)

Ik bedoel hiermee dat al eeuwenlang evangelisatie plaats vind ! Wel weet ik dat (ook onder mijn vrienden kring) er mensen zijn die zeggen dat "ach ik heb heb braaf geleefd dus het zal wel meevallen" waarop ik altijd een antwoord geef van denk aan de man die naast Christus aan het kruis hing zichzelf op het laatste moment bekeerde! Dat is wel heel erg laat maar het is toch gebeurd. Jammer genoeg beseffen de nu nog niet Christenen , dat je je nu moet bekeren en niet op de manier zoals ik ooit eens las bekeren door de buik !

En daarmee bedoel ik die groep mensen die zeggen "maar ik heb toch netjes geleefd en mensen geholpen?!" ondertussen drinken ze eten veel te veel zijn egoistich enz.

kijk die zijn zoals ze zelf vaak zeggen wel gelovig maar alleen op de manier en de momenten zoals het hun uitkomt! Daarom is het afschuwelijk voor die mensen dat ze Gods rijk nooit zullen aanschouwen. Hoe was het ook alweer Zij die geloven zullen gered worden en zij die niet geloven zullen niet gered worden Bekeer je nu voordat het te laat is want wanneer en hoe Hij zal komen weet niemand Hij zal komen als een dief in de nacht onverwacht en in een keer

Ook voor Christenen geldt dit een beetje en dan met name de Katholieken ik ken er helaas een paar die lachend iets doen met in hun achterhoofd ach "effe biechten 10 weesgegroetjes en klaar" Kijk dat werkt niet en die maken misbruik van de biecht (maar dat is een ander topic)

Laat daarom forums als dit dan ook als een goed evangelisatie project zijn Ik ben ervan overtuigd dat er vele mensen zijn die hier lezen en niet reageren maar wel aan het denken worden gezet

Wat ben ik blij dat ik een Christen ben en ik kan mij mijn leven zonder mijn geloof niet voorstellen , de rust en de kracht die ik in de Heer vind is als een warme deken om jeheen in de kou ! Hopelijk zullen die andere dat ook eens mogen meemaken

Dus...wij met ze allen hebben een duidelijke taak ...Evangeliseren

groetjes
Bart
Plaats reactie