Huisgodsdienst
Huisgodsdienst
Wat is jullie standpunt over huisgodsdienst??
Ik zelf ben een hartelijk voorstander (puritein). Wie van jullie doet thuis aan huisgodsdienst?? Graag reacties
Ik zelf ben een hartelijk voorstander (puritein). Wie van jullie doet thuis aan huisgodsdienst?? Graag reacties
Huisgodsdienst is dat je in gezinsverband met elkaar bid, leest, zingt.
Zelf doen we het thuis af en toe, maar ten tijde van de puriteinen deden ze het iedere dag (soms zelfs 3 x per dag). Voordat ze de wereld in gingen en nadat ze er uit kwamen. Ik geloof persoonlijk dat het zeer vruchtbaar is en de roeping krachtens de doop.
Ik heb het hartelijke verlangen om later als ik een gezin mag hebben dit in praktijk te brengen. Maar mij aangaande, mij en mijn huis wij zullen de HEERE dienen. NIet uit activisme, maar tot Zijn eer alleen!
Zelf doen we het thuis af en toe, maar ten tijde van de puriteinen deden ze het iedere dag (soms zelfs 3 x per dag). Voordat ze de wereld in gingen en nadat ze er uit kwamen. Ik geloof persoonlijk dat het zeer vruchtbaar is en de roeping krachtens de doop.
Ik heb het hartelijke verlangen om later als ik een gezin mag hebben dit in praktijk te brengen. Maar mij aangaande, mij en mijn huis wij zullen de HEERE dienen. NIet uit activisme, maar tot Zijn eer alleen!
Ook verhaal, knutselen, Bijbeltekst/lied leren kun je doen.
Wij deden het thuis ook af en toe, eigenlijk speciaal op zondag.
Momenteel ben ik hierover wat lektuur aan het doornemen om er binnenkort in mijn gezin, samen met mijn vrouw, meer inhoud aan te kunnen geven. Nu is het ook niet meer dan 's zondags af en toe.
Ik kan je aanraden er met vrienden over te praten.
Samen met één of twee andere gezinnen wat zingen op de zaterdagmiddag kan nl. ook heel goed, of bij opa's en oma's thuis.
Wij deden het thuis ook af en toe, eigenlijk speciaal op zondag.
Momenteel ben ik hierover wat lektuur aan het doornemen om er binnenkort in mijn gezin, samen met mijn vrouw, meer inhoud aan te kunnen geven. Nu is het ook niet meer dan 's zondags af en toe.
Ik kan je aanraden er met vrienden over te praten.
Samen met één of twee andere gezinnen wat zingen op de zaterdagmiddag kan nl. ook heel goed, of bij opa's en oma's thuis.
Hoi Toehoorder,
Ik ben niet tegen huisgodsdienst. Thuis doen we het namelijk zelf ook elke zondag!
'k Kan er alleen maar op voor zijn.
Het is nooit verkeerd om je kinderen zo vroeg mogelijk uit de Bijbel te vertellen. Het is juist je belangrijkste taak om je kinderen zo vroeg mogelijk in aanraking te brengen met de Bijbel.
Hoe doen jullie het thuis (huisgodsdienst). Lezen jullie uit een prekenboek, of doen jullie iets anders?
Groeten, Geriella
Ik ben niet tegen huisgodsdienst. Thuis doen we het namelijk zelf ook elke zondag!
'k Kan er alleen maar op voor zijn.
Het is nooit verkeerd om je kinderen zo vroeg mogelijk uit de Bijbel te vertellen. Het is juist je belangrijkste taak om je kinderen zo vroeg mogelijk in aanraking te brengen met de Bijbel.
Hoe doen jullie het thuis (huisgodsdienst). Lezen jullie uit een prekenboek, of doen jullie iets anders?
Groeten, Geriella
Dat is toch niet de reden voor huisgodsdienst. Dat doet volgens mij elk rechtgeaard christenpaar. Wat is dan wel de reden? De kerk is zo verrot, dat daar geen heil meer van te verwachten is???Het is nooit verkeerd om je kinderen zo vroeg mogelijk uit de Bijbel te vertellen. Het is juist je belangrijkste taak om je kinderen zo vroeg mogelijk in aanraking te brengen met de Bijbel.
Je hebt gelijk Sprankie, excuses.:stu Zo dan:het een vooroordeel, en bekend maken met de Bijbel vlgs jou niet primair, Adje.Kan een christenouder die taak dan delegeren/overdragen???
)Ik sta hier voor raadsels(
Ja, ik ook. Lejo, Kun je svp in normale zinnen duidelijk maken wat je bedoelt?
Hoe kun je nou weer zeggen dat huisgodsdienst een gevolg is van: “De kerk is zo verrot, dat daar geen heil meer van te verwachten is???â€
Ik denk dat je het niet in plaats van, maar naast de gewone kerkdienst moet zien. Zodra iemand thuis gaat zitten "rommelen" zonder dat die aangesloten is bij een kerkelijke gemeente is het m.i. denken de wijsheid in pacht te hebben. Ik denk dat Paulus in dit verband ook misschien wel zegt: "laat ons de onderlinge bijeenkomsten niet nalaten, gelijk sommige de gwoonte hebben."
En als ik aan huisgodsdienst denk, naast de gewone gemeente, vind ik het wel posistief. dat je samen met het gezin de Heere opzoekt. Samen gebedstijden kent, bijbelonderzoek, liederen zingt, etc.
Maar misschien hoeft het niet eens alleen met het gezin, maar kan het ook met kenissen en vrienden. Soort gezelschappen of zo? Maar ik sta in principe positief tegenover huisgodsdiensten(zeer posistief),mits het wel gedaan wordtnaast de gewone kerkdienst.
Gr.Grace
En als ik aan huisgodsdienst denk, naast de gewone gemeente, vind ik het wel posistief. dat je samen met het gezin de Heere opzoekt. Samen gebedstijden kent, bijbelonderzoek, liederen zingt, etc.
Maar misschien hoeft het niet eens alleen met het gezin, maar kan het ook met kenissen en vrienden. Soort gezelschappen of zo? Maar ik sta in principe positief tegenover huisgodsdiensten(zeer posistief),mits het wel gedaan wordtnaast de gewone kerkdienst.
Gr.Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)