Zijn wederkomst/eindtijd

Plaats reactie
Bart-rk

Zijn wederkomst/eindtijd

Bericht door Bart-rk »

Mischien een rare vraag maar ben toch heel benieuwd naar julie mening

Er wordt gesproken en gezongen dat we vol verwachting naar zijn wederkomst uitkijken maar... Als ik nu Daniel en de Apokalyps lees dan wordt je er niet bepaald vrolijk van

Tuurlijk hoop ik ooit tegenover Hem te staan en het paradijs binnen te gaan.
Maar als je het mij nou eerlijk vraagt hoop ik dat ik voor de eindtijd daar al ben want ik denk dat ik die eindtijd niet zo nodig hoef mee te maken.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen/vragen
Em.

Bericht door Em. »

Het is niet makkelijk, als je leest wat er allemaal gebeurt. Belangrijk is om op God te vertrouwen, Hij zal je leiden ook als het moeilijk wordt. Dan kun je het ook aan!
Madtice

Bericht door Madtice »

Inderdaad, zolang je op God vertrouwt zit het echt wel goed, dat beloofd de Bijbel ook. Zelf vind ik het een beetje onzinning om de tekenen des tijds altijd maar te verbinden aan de eindtijd. Dat doet men al sinds de hemelvaart van Christus. Tevens denk ik dat met de hemelvaart van Christus ook de eindtijd is aangebroken, maar ja.... hoe lang die zal duren dat merken we vanzelf wel. Vertrouw op God en de tijdsduur maakt niet zoveel uit.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Als je het vanuit de mens bekijkt, dan beef en tril je bij de gedachte over de eindtijd.
Maar als je het vanuit je geloof bekijkt; voor eeuwig bij God zijn. Nooit meer pijn, moeite, verdriet, oorlog, enz. Dus alles wordt beter!
Verder moet je wel persoonlijk voelen welk kwaad de zonde bij je heb aangericht! Je verlangt dan om voor eeuwig rein te zijn!
roseline

Bericht door roseline »

Ik mag leven in de geruste veronderstelling dat God de dagen van toorn voor zijn uitverkorenen in zal korten ;-)

1 Thessalonica 1 10 En Zijn Zoon uit de hemelen te verwachten, Denwelken Hij uit de doden verwekt heeft, namelijk Jezus, Die ons verlost van den toekomenden toorn.
1 Thessalonica 5 9 Want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid, door onzen Heere Jezus Christus.
Openbaringen 3:Omdat gij het woord Mijner lijdzaamheid bewaard hebt, zo zal Ik ook u bewaren uit de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken, die op de aarde wonen.

Nadat het lichaam van Christus, de gemeente, verenigd is met Hem, zal Gods volledige gramschap over de wereld gaan. Dan zal ook de antichrist het toppunt van zijn macht bereiken.

Groeten, Rose.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Joel 3:
30 En Ik zal wondertekenen geven in de hemel en op de aarde: bloed, en vuur, en rookpilaren.
31 De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat die grote en vreselijke dag des HEEREN komt.
32 En het zal geschieden, al wie de Naam des HEEREN zal aanroepen, zal behouden worden; want op de berg Sions en te Jeruzalem zal ontkoming zijn, gelijk als de HEERE gezegd heeft; en dat, bij de overgeblevenen, die de HEERE zal roepen.

Wat moet ik hieronder verstaan? Stel dat wij nog die tijd meemaken, moeten wij dan naar de berg Sion of naar Jeruzalem om behouden te worden?
Pied

Bericht door Pied »

In Handelingen 2 vanaf vers 16 zegt Petrus: "Maar dit is het, wat gesproken is door den profeet Joel: En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen. En ook op Mijn dienstknechten, en op Mijn dienstmaagden, zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten, en zij zullen profeteren. En Ik zal wonderen geven in den hemel boven, en tekenen op de aarde beneden, bloed en vuur, en rookdamp. De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat de grote en doorluchtige dag des Heeren komt. En het zal zijn, dat een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zalig zal worden.
Ik ben van mening dat de profetie van Joel haar vervulling vindt in de eindtijd, zoals de periode tussen uitstorting van de Geest en wederkomst van Christus genoemd wordt. Dat betekent dan ook, dat "op de berg Sion zal ontkoming zijn" en Joel 3:32a & Handelingen 2:21 samenvallen.

[Aangepast op 23/1/04 door Pied]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Maar wat doen we dan met Hand. 2:19 en 20? Ik zie daar niets van in vervulling gaan in die tijd.
Ook lees ik in de kanttekeningen bij Joel 2:32 dat in het laatste der dagen de ware godsdienst alleen nog maar in Jeruzalem wordt gevonden. Ofwel: In Nederland zullen er geen gelovigen zijn in het laatste der dagen? Tenminste zo lijkt het?
Pied

Bericht door Pied »

Vers 19: “En Ik zal wonderen geven in den hemel boven, en tekenen op de aarde beneden, bloed en vuur, en rookdamp.â€
Kena

Bericht door Kena »

Liever gisteren dan vandaag
Plaats reactie