Satan, een briessende leeuw

Plaats reactie
docwil

Satan, een briessende leeuw

Bericht door docwil »

Een TV programma bij BNN, waarvan ik de naam niet eens wil noemen, een soort "Big Brother" bij Veronica, alleen storten de deelnemers zich in de meest losbandige probeersels, vrijzinnigheid in de kerken, een onoprecht leven onder christenen, opleving van het occulte en ga zo maar door. Vorige week realiseerde ik me dat de briesende leeuw steeds openlijker zijn tanden laat zien.
En wij; waar horen wij bij? Er is een Koninkrijk van Licht met kinderen van het licht en een duister koninkrijk met de meeste onderdanen. Een strijd is gaande en de inzet is de ziel van vele mensen.
Door Gods genade mag ik al enkele jaren aan Zijn kant staan; door het bloed van Zijn geliefde Zoon: Jezus Christus.
Kom er ook bij! Laat Christus' bloed niet voor jou tevergeefs hebben gevloeid! En al behoor je al tot de kinderen van het licht, ga dan mee en bestrijd de satan in eigen leven en om ons heen.
Hoe kunnen we elkaar hierin bemoedigen?
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik heb de hele lijst van BNN programma's bekeken op hun site, maar kon er geen één ontdekken die richting het occulte ging of zo. Wel een zeer openlijke serie over seks, maar dat was het toch wel zo'n beetje. Je zult wel gelijk hebben, maar dan heb ik het programma over het hoofd gezien. Als je de titel echt niet wilt zeggen, u2u 'm dan of zo, of geef ff de uitzendtijd, want nu lijkt het een beetje een loze beschuldiging.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Ik zag gisteren bij Kevin Masters dat er een nieuw BNN programma kwam dat "The Underdog" heet. Volgens de presentator van dat programma (die bij Kevin Masters als gast was) hield het programma in dat negen intellectuelen wereldproblemen probeerden op te lossen (oid) uitzendtijd: vrijdag op zaterdagnacht, 12.15
Wat het programma verder inhoudt weet ik ook niet, op de site van BNN staat er nog niets over.
Follow In The Cry

Bericht door Follow In The Cry »

Briesende leeuw....
Ik ben volgens astrologie het sterrenbeeld leeuw. (ik sta open voor een hoop dingen. Als iets afgekeurd wordt door het geloof houd het mij niet tegen er onderzoek naar te doen en mezelf er in te verdiepen. Ken uw vijand :))
Ik vind de briessende leeuw daarom gezien dat een vrij eng beeld.
En gezien mijn borderline stoornis en soms vrije gedachtengang niet prettig eigenlijk :(

Ik weet hier niet welk programma er bedoeld wordt. Maar het enige programma dat ik me kan voorstellen is het programma over seks wat ik niet bepaald smakelijk vind. (jah, gekeken. Er valt niet objectief te oordelen op basis van andere menselijke oordelen)
Loïs

Bericht door Loïs »

Bij zo'n naam voor een programma is kijken mijns inziens niet erg hard meer nodig..
Walgelijk. Je bent als mens toch geen konijn?!
docwil

Bericht door docwil »

Hallo Cry en anderen,


Verdiepen kan soms goed zijn, mits het dient tot opbouw van Gods Koninkrijk. Er moet dus aktie op (kunnen) volgen; bijv. een gesprek met ongelovigen of een omroep aanschrijven dat iets niet door de beugel kan. Onderzoeken om het onderzoeken en nieuwsgierigheid is erg gevaarlijk, hierbij stel je je buiten Gods bescherming (zeker wat betreft het occulte).
Satan is daadwerkelijk een griezel; daarvoor heb je geen verbeelidng nodig. Alleen Jezus Christus heeft alle macht op hemel en op aarde gekregen. Hierin kunnen we delen wanneer we Hem toebehoren.

Groeten,

docwil
Follow In The Cry

Bericht door Follow In The Cry »

Oorspronkelijk gepost door docwil
Hallo Cry en anderen,


Verdiepen kan soms goed zijn, mits het dient tot opbouw van Gods Koninkrijk. Er moet dus aktie op (kunnen) volgen; bijv. een gesprek met ongelovigen of een omroep aanschrijven dat iets niet door de beugel kan. Onderzoeken om het onderzoeken en nieuwsgierigheid is erg gevaarlijk, hierbij stel je je buiten Gods bescherming (zeker wat betreft het occulte).
Satan is daadwerkelijk een griezel; daarvoor heb je geen verbeelidng nodig. Alleen Jezus Christus heeft alle macht op hemel en op aarde gekregen. Hierin kunnen we delen wanneer we Hem toebehoren.

Groeten,

docwil
Sta ik tegelijk ook niet nog sterker als blijkt dat ik er daarna niks mee doe?
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Satan?

Als je daar meer over wilt weten, moet je het prachtige boek "Brieven uit de hel" van C.S. Lewis eens lezen.
Zeer indrukwekkend!
Lewis beschrijft daar de gedachtengangen van de duivels, hoe ze er steeds op uit zijn om mensen van God af te houden, en op welke manieren ze dat doen.
Plaats reactie