Occulte machten en praktijken en de bevrijding daarvan!

Plaats reactie
Grace

Occulte machten en praktijken en de bevrijding daarvan!

Bericht door Grace »

Beste mensen,

De laatste tijd hoor je steeds meer over deze dingen. Bezet zijn van een duivel of door een demonische macht, etc. Wat is dat? Hoe kan dat? Hoe weet je dat van jezelf, etc,etc. We worden van alle kanten aangevallen door het leger van demonen. De Satan gaat inderdaad rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij zou kunnen verslinden. Heel veel in ieder geval. Het gaat aan ons niet voorbij. Denk alleen al aan voorbeelden Harry Potter, magnum-ijs, etc. Dit zijn voor mij voorbeelden van invloeden van de duivel op ons mensen(christenen)

Nu zijn mijn vragen aan jullie een beetje van:

1. Geloof jij (nog)in demonen?
2. Zo ja, hoe komen de demonen op ons af? Kan je voorbeelden noemen van occulte praktijken in de allerdaagse dingen waar we mee te maken hebben. (zoveel mogelijk a.u.b.)
3. Kan je christen zijn en toch occult belast/bezet raken/zijn?
4. Wanneer is iets van de duivel en wanneer is het van God? Is er een grijs gebied? Zo ja, hoe groot is jou grijs gebied?
5. Hoe wordt je er van bevrijdt?

We komen misschein vanzelf wel op meer dingen, maar ik wilde het hier even bij laten.

Mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Lees "Frank Peretti" en je weet dat er meer is tussen hemel en aarde.
Zelfs dat hoef je nog niet te doen, want in de bijbel is er ook veel over geschreven.

We moeten er wel voor waken dat we niet overal "spoken" in gaan zien, maar met alert zijn is niets mis.

Verder raad ik je aan om je er niet teveel in te gaan verdiepen tenzij je er zelf of in je naaste omgeving mee te maken hebt.

Een 'breekje' van Breekijzertje
Kena

Bericht door Kena »

Hallo Grace!

Leuke posting!
Oorspronkelijk gepost door Grace
Ja zeker.
2. Zo ja, hoe komen de demonen op ons af? Kan je voorbeelden noemen van occulte praktijken in de allerdaagse dingen waar we mee te maken hebben. (zoveel mogelijk a.u.b.)
  • trauma´s
  • attributen in je huis zoals wajangpoppen
  • occulte invloeden bij je vooorouders en/of voorouders van partner
  • magnetisme
  • hekserij
  • satanisme
  • spiritisme
  • bepaalde muziek en tv beelden
  • enz
Ja. Ook al krijgen wij bescherming van G´d, wanneer je doelbewust toch met het occultisme in aamerking komt, dan kan een ieder bezeten raken. Ik ken voorbeelden.

Ook wanneer je bv de bediening hebt in de naam van Yeshua de demonen binden en uitdrijven en je maakt groffe fouten, dan heb je zelf ook een probleem.
4. Wanneer is iets van de duivel en wanneer is het van God? Is er een grijs gebied? Zo ja, hoe groot is jou grijs gebied?
Dat kan je ahv de Bijbel toetsen. Wanneer iemand je zou genezen in de naam van zichzelf of zonder een naam, is het foute boel. Alles moet in Zijn Naam gaan.

Een grijs gebied vind ik bv bepaalde muziek. Wanneer je twijfeld, kun je de Here om raad vragen of een christen die op goede voet staat met de Here en de Bijbel goed kent.
Uitsluitend in de Naam van Yeshua HaAdon (Jezus Christus).
We komen misschein vanzelf wel op meer dingen, maar ik wilde het hier even bij laten.

Mvrgr, Grace
Ik heb hier een artikel vooor jou. Geeft veel antw. op je vragen:

http://vandi294.speed.planet.nl/faq/mod ... pageid=434

Mocht je nog vragen hebben, mag je me altijd mailen. Ik ben erg bekend met het occulte wereldje.

Lfs, succes en zegen,
Kena

[Aangepast op 27/2/03 door Kena]
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Zie ook:
http://www.occultenlicht.nl/
Occult tegen 't Licht; Een duidelijke website, met woordenboek met uitleg over allerlei occulte onderwerpen.

[Aangepast op 27/2/03 door Gerrie]
007

Bericht door 007 »

Beste mensen,

De laatste tijd hoor je steeds meer over deze dingen. Bezet zijn van een duivel of door een demonische macht, etc. Wat is dat? Hoe kan dat? Hoe weet je dat van jezelf, etc,etc. We worden van alle kanten aangevallen door het leger van demonen. De Satan gaat inderdaad rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij zou kunnen verslinden.
ALS een briesende leeuw inderdaad. Een leeuw met een kunstgebit.
Heel veel in ieder geval. Het gaat aan ons niet voorbij. Denk alleen al aan voorbeelden Harry Potter, magnum-ijs, etc. Dit zijn voor mij voorbeelden van invloeden van de duivel op ons mensen(christenen)
Magnum ijs? Ik ben niet op de hoogte.
Nu zijn mijn vragen aan jullie een beetje van:

Ja, die bestaan.
Hekserij-witte/zwarte magie, Horoscopen, Neurotisch gedrag, Schizofrenie=bezetenheid, Religieusiteit.

Ja.
Door als christen op te treden en het Koninkrijk Gods zich door je te laten manifesteren. In autoriteit door de Naam van Jezus Christus.

Mvrgr, Grace
007

Bericht door 007 »

Oorspronkelijk gepost door lo-rucháma
Oorspronkelijk gepost door 007
Schizofrenie=bezetenheid
:pu ???? kan je dat uitleggen???
schi·zo·fre·´nie (de ~ (v.))

1 de meest algemene vorm van krankzinnigheid, gespletenheid in de persoonlijkheid en het innerlijk.

een gespleten persoonlijkhied. Er huist nog een geest in, een boze geest: bezetenheid.
refo

Bericht door refo »

In het boek 'Het domein van de slang' van W.J. Ouweneel wordt gesteld dat de betekenis van 'beproeft de geesten of ze uit God zijn' letterlijk moet worden genomen. Als je iets niet vertrouwt dan moet je de persoon in kwestie vragen te zeggen: 'ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is'. Volgens Ouweneel zal een duivel dat niet kunnen en willen zeggen. Dus niet vragen en genoegen nemen met 'ja'. Maar echt de zin uit laten spreken.
limosa

Bericht door limosa »

007

Je schreef Schizofrenie=bezetenheid . . . Er huist nog een geest in, een boze geest: bezetenheid. maar dat is volgens mij wat te kort door de bocht.

Het Zakwoordenboek der psychiatrie zegt er dit van:

Schizofrenie
Ernstige psychische stoornis, soms met een acuut begin (zie ook knik in de levenslijn), veelal sluipend, met als centrale kenmerken: denkstoornissen (incoherentie, neologismen, blokkades), allerlei soorten wanen met soms bizarre inhoud, hallucinaties, vervlakt affect, gedrag met katatone kenmerken, vaak ontbreken van ziektebesef. Voor de verschillende vormen: zie defectschizofrenie, hebefrenie en schizofrenia simplex.

Altijd voorzichtig zijn met ziekten 1-1 te linken aan de invloed van duivel / boze geesten. Dit is een gebied waarvan wij met z'n allen helemaal niet zoveel weten.

Verder kan ik het deze keer met Breekijzertje eens zijn: Verder raad ik je aan om je er niet teveel in te gaan verdiepen tenzij je er zelf of in je naaste omgeving mee te maken hebt.

limosa
Noson

Bericht door Noson »

Voor je iemand vraagt of hij/zij geloofd in demonen, moet er eerst een uitleg zijn wat jij als Demon ziet, wat is een demon?

Ik zelf geloof in kwade krachten die op de aarden zijn geplaatst om de mens te beproeven.
De mens heeft een ‘Jetzer ha-Tov’ neiging tot het goede en een ‘Jetzer ha-Ra’ neiging tot het kwade. Alles hangt af van de handelingen van de mens zelf, doet de mens iets dat goed is in de ogen van G’d dan komt deze mens dichter bij G’d, doet men iets slechts dan raakt men verder af van G’d. Wie dichterbij G’d komt, in hem/haar brand het licht van G’d. Waar het licht van G’d niet is (of niet wordt waargenomen) is duisternis. Duisternis is de afwezigheid van het G’ddelijke licht. In deze leegte is plaats voor het kwade en onreine, want kwaad is de afwezigheid van goed en onrein is de afwezigheid van rein. Kwaad en onrein zijn dus ook leegte en daarmee onderdeel van de leegte die de afwezigheid van het G’ddelijke licht is.

In Occulte praktijken zoals Necromantie, Spiritisme, zwarte magie, toekomst voorspellen doormiddel van een medium anders dan G’d, heeft het G’ddelijke licht geen deel, dit is dus leegte. En zoals boven beschreven, kwaad is de afwezigheid van goed (het licht is goed). Mensen die zich met dergelijke verboden praktijken bezighouden werpen zichzelf in leegte, en staan dus open voor het kwaad.

Rabbi Nachman van Bretslov leert: ‘Zelfs in de laagste pit van de hel kunnen wij dichter bij G’d komen’ (Lekoetey Moharan 112) dit betekend dat als wij in de afwezigheid staan van het G’ddelijke licht doormiddel van onze daden en ons verlangen naar G’d dichter bij het licht kunnen komen.
Aangezien ik geen Christen ben zal ik de vraag vanuit mijn eigen traditie beantwoorden. Als de mens ver weg is van G’d betekend dit niet dat deze persoon ‘verstoten’ is door G’d. Een mens kan altijd terugkomen tot G’d. Je kunt een goed mens of een slecht mens zijn maar in beide gevallen ben je een mens, en een mens kan bezet/belast raken door vervuilde machten. Als jij zegt dat een christen per devenitie een goed mens is dan kan een Christen dus niet bevuilt worden.

In de Joodse traditie kun je een ‘Orthodoxe Jood’ zijn, maar dit maakt je niet meteen een goed mens.
Er zijn dingen die van G’d lijken omdat je wilt dat het van G’d is, maar deze dingen kunnen verweg staan van het G’ddelijke licht. Daarom moet een mens veel in gebed gaan, kleven aan G’d, en veel studie doen en daarmee ook te kleven aan G’d. Wat is wit, wat is grijs, wat is zwart kunnen we niet zomaar zeggen…
‘Maar ik riep den Naam van de Almachtige aan, zeggende: Och Almachtige! Bevrijd mijn ziel.’ -Psalm 116:4

‘door wetenschap worden de rechtvaardigen bevrijd.’ -Spreuken 11:9

Noson.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Niet in demonen als wezens, meer in eigen demonen. De geestelijke problemen van mensen. Innerlijke strijd..

Nou ja niet dus... Alleen geestelijke problemen.

Tja ik geloof sowieso niet dat je door het occulte bezeten kan raken ofzo.. Je kan je er alleen mee bezig houden. En dat kan ieder mens dus ook christenen...

Tja dit kan ik niet echt beantwoorden omdat ik noch in God, noch in de duivel geloof...

Niet..:) Tja ik moet zeker ook bevrijdt worden...

Schizofrenie is niet een gespleten persoonlijkheid. het is een split tussen fantasie en werkelijkheid... Het wordt vaak door de war gehaald, maar meedere persoonlijkheden is multiple personality syndrom..

En ik verdiep me daar behoorlijk in eigenlijk, vind het nogal interessant... zowel het occulte als iets als schizofrenie.. maar ja ik studeer psycholoog..:)
Loïs

Bericht door Loïs »

Hallo Grace,

Hier mijn antwoorden. Ben je al wat wijs geworden uit de vorige antwoorden? Ik ben erg benieuwd, het is een erg actueel onderwerp.

1. Geloof jij (nog)in demonen? ja
2. Zo ja, hoe komen de demonen op ons af? Kan je voorbeelden noemen van occulte praktijken in de allerdaagse dingen waar we mee te maken hebben. (zoveel mogelijk a.u.b.) Hekserij, witte magie, new age, vrijmetselarij, macrobiotiek etc. tIs niet altijd heftig. Ik heb bij een satanist en de klas gezeten en eigenlijk vond ik het een aardige jongen, hij deed geen vlieg kwaad in principe. Maar hij haatte mijn hemelse Vader, en dat is ernstig.
3. Kan je christen zijn en toch occult belast/bezet raken/zijn? Volgens mij wel.
4. Wanneer is iets van de duivel en wanneer is het van God? Is er een grijs gebied? Zo ja, hoe groot is jouw grijs gebied? Neutraal gebied is er denk ik niet, maar er is wel een gebied waarvan we nooit zullen weten of het van God of de duivel komt (dan denk ik dus o.a. aan de heilige lachkick, vallen in de Geest etc). Ik denk dat we dat ook maar verborgen moeten laten.
5. Hoe wordt je er van bevrijdt? Gebed, proclamatie van Jezus' heilige Naam, handoplegging..

Groetjes van Loïs.
Plaats reactie