Eenheid met lage kerkmuren.

Plaats reactie
parsifal

Eenheid met lage kerkmuren.

Bericht door parsifal »

In de discussies over de hervormde kerk en PKN wordt er wel het een en ander gezegd over de ene kerk. Maar is de eenheid echt noodzakelijker wijs weg als we verschillende nominaties hebben lees: http://www.medema.nl/boeken/3543.htm

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Christina

Bericht door Christina »

DE GEMEENTE VAN MIJN DROMEN
ds H.J. Hegger
Dit boek van ds. Hegger gaat over een droom die hij had in 1980. Tijdens de afwezigheid van alle negen dominees gebeuren in een dorp in Zeeland wonderlijke dingen. Christenen, gewoonlijk langs elkaar heen levend, herkennen elkaar in Christus. Een soort opwekking vindt plaats. Tot het moment dat de dominees weer terugkomen...

Ik merk wel wat van die herkenning hier op het forum. Zijn er nog meer? Zou de anoniemiteit van het internet toch nog tot zegen kunnen zijn?

1 Kor 12:20 Maar nu zijn er wel vele leden, doch maar een lichaam.
21 En het oog kan niet zeggen tot de hand: Ik heb u niet van node; of wederom het hoofd tot de voeten: Ik heb u niet van node.

Hebben wij elkaar niet nodig- van bevindelijke Refo's tot blijmoedige Evangelischen, traditie-getrouwe Orthodoxen en R.K.'ers? Allemaal in onze eigen kerken, heel verschillend, de een een hand en de ander een voet, maar toch allemaal in contact met Het Hoofd, de Heere Jezus Christus. ...of moeten wij eerst wachten tot er vervolging komt in Nederland?
Plaats reactie