Even iets wat ik niet helemaal snap:
Deut. 6:5
Zo zult gij den HEERE uw God liefhebben met uw ganse hart en met uw ganse ziel en met al uw vermogen.
Deut. 6:13
Gij zult den HEERE uw God vrezen en Hem dienen, en gij zult bij Zijn Naam zweren.
1 Joh. 4:18
Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.
Heb God lief, vreest God, maar in de liefde is geen vrees??? Hoe moet ik dit zien?
God vrezen
Spreuken 8: 13:
De vreze des HEEREN is, te haten het kwade, de hovaardigheid, en den hoogmoed, en den kwaden weg; Ik haat ook den mond der verkeerdheden.
Heeft dus niets met bang zijn voor God te maken, als je in Jezus Christus als persoonlijke verlosser gelooft heb je ook geen reden om bang te zijn.
[Veranderd op 18/12/02 door Nostradamus]
De vreze des HEEREN is, te haten het kwade, de hovaardigheid, en den hoogmoed, en den kwaden weg; Ik haat ook den mond der verkeerdheden.
Heeft dus niets met bang zijn voor God te maken, als je in Jezus Christus als persoonlijke verlosser gelooft heb je ook geen reden om bang te zijn.
[Veranderd op 18/12/02 door Nostradamus]
Die gedachte ging ook door mij heen, maar heb hem maar gelaten voor wat het is.Origineel geplaatst door Madtice
Ja, maar dan klopt het weer niet: Je moet God vrezen, je moet God liefhebben, maar in de vreze is geen liefde, of in ieder geval een gebrek daaraan.
Ik hou het maar op: "God lief hebben boven alles".
O ja, schiet me in één keer wat te binnen, misschien is 'vreze' in deze context wel, angst. En niet in relatie te trekken t.o.v. de andere uitspraken, maar goed dat is een persoonlijke interpretatie.
We kunnen het op vele manieren interpreteren.