Noodzaak van gebed

wlw-er

Bericht door wlw-er »

Je hebt wel gelijk, we bidden vaak te weinig. Erger is als er geen volmacht in het gebed is.
Jedidja

Bericht door Jedidja »

Leg dat eens nader uit, wlw-er. Wat bedoel je daar precies mee 'geen volmacht hebben'?
wlw-er

Bericht door wlw-er »

Precies, op die tekst doelde ik. Mijn visie op volmacht is dat er geschied wat je bid. Vaak bidden we, en er veranderd niets!
Dat is geen teken van volmacht of vermogen in het gebed.
Zijn we sterker dan de duivel?
Of behaald hij de overwinning?
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Wat is dan naar Gods wil, ik bid of Hij mij wil bekeren, en nochtans blijf ik onbekeerd, is Gods wil dan dat ik verloren ga?<P>- Bericht is gewijzigd door Zoekende op 16-01-2002 -
wlw-er

Bericht door wlw-er »

Christus is Overwinnaar! Zeker!
Maar verzetten wij door ons geloof bergen?

Zoekende, Gods wil is dat jij je relatie met Hem in orde maakt.
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Ik kan zelf niet mijn relatie, vreemd woord trouwens, niet in orde maken, dat is onmogelijk van 's mensen kant.

Als het Gods wil is dat alle mensen zalig worden, waarom worden zij dan ook niet allen zalig? Waarom gaat God mij voorbij, en een ander niet, is dat Zijn wil?<P>- Bericht is gewijzigd door Zoekende op 18-01-2002 -
Elex

Bericht door Elex »

Ik zie dat er hier weer wat gaande is.

Wat jij moet doen Zoekende? Geloof in de Heere Jezus Christus, en je zult behouden worden!
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Maar empee, hoe kan ik zeker weten dat Gods beloften ook voor mij zijn?
wlw-er

Bericht door wlw-er »

Grote dingen verwachten van God in het geloof!
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Is dat de belofte van zaligheid, en als God dat beloofd, waarom worden dan niet alle gedoopte kinderen zalig?
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Ja, empee, dat is wel erg, maar als God het besloten heeft in Zijn volmaakte raadsbesluit, wat kan ik daar dan aan veranderen?
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Waarom stel je die vraag? Kunnen wij daar soms iets mee?
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Ik weet ook niet wat ik er mee kan, maar weet jij wat je nu met de besluiten Gods moet, ik wordt er soms bijna radeloos van!
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Zoekende,

Een kort antwoord op je radeloosheid:
Lees aandachtig en in alle eerlijkheid de Dordtse Leerregels (achterin je bijbel), Hoofdstuk I, artikel XVI (16)
Zoekende

Bericht door Zoekende »

Daar is troost in te vinden, hoewel ik me dan weer afvraag; ben ik een rokende vlaswiek, een gekrookt riet? Zo moet God mij maken, want van mezelf ben ik dat niet.
Plaats reactie