Wie komt er in de hemel?

Madtice

Wie komt er in de hemel?

Bericht door Madtice »

Even een hypothetische kwestie:

In een straat wonen een messiasbelijdende Jood, een evangelische christen en een gereformeerde christen. Ze zijn allemaal 18 jaar oud, en zijn elkaars beste vrienden. Ze bezoeken elkaars religieuze feesten, maar blijven bij hun eigen overtuigingen, waar ze in alle liefde en respect over kunnen praten met elkaar.

Dan schiet op een dag hun auto van de weg en belanden ze in een gracht, alledrie overlijden. Wie komt er in de hemel?
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Daar kun je moeilijk een uitspraak over doen...

Als zij alledrie geloven dat Christus voor hun zonden gestorven is, dan houd ik ze voor 'goed heen'. Waarom zou ik ontkennen dat het niet zo is?
Kena

Bericht door Kena »

alle 3 natuurlijk! :bou:
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Tenzij iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijks Gods niet zien.
Wie geeft het geestelijke (eeuwige) leven? Is dat niet de Levensvorst, Jezus Christus, de enige Naam onder de hemel gegeven tot zaligheid!?
Het gaat er niet zozeer om dat we het eeuwige leven na ons sterven be-erven. Maar dat we reeds nu geestelijk (eeuwig) leven be-erven, DOOR HET GELOOF ALLEEN.
Madtice

Bericht door Madtice »

Refojongere, als ik het dus goed begrijp, geloof jij ook dat ze alledrie in de hemel zullen komen, maar dat het enige verschil is in welke mate ze een geestelijk leven op aarde hebben? Dat eerste ben ik met je eens, maar wat bedoel je met het tweede? Hebben ze niet alledrie, zei het op een andere manier, een rijk geestelijk leven op aarde, een relatie met de levende God?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Vind dit een belachelijke stelling. Wie pepaalt wie er in de hemel komt??? Dat bepaalt er maar een, en dat is Hij.

Je kunt alleen in de hemel komen als je wederom geboren bent. Dus het kan best zo zijn dat deze drie voorbeeldige christenen zijn geweest maar toch naar de hel gaan, omdat ze niet wederom geboren zijn.

Klinkt hard, maar is wel de realiteit.

Een mens moet bekeerd worden, en berouw krijgen van zijn zonden die hij/zij heeft gedaan

tukkertje
Kislev

Bericht door Kislev »

Origineel geplaatst door Madtice
Dan schiet op een dag hun auto van de weg en belanden ze in een gracht, alledrie overlijden. Wie komt er in de hemel?
Wie Christus heeft die heeft het Leven, wie Christus niet heeft die heeft het Leven niet.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Je kunt alleen in de hemel komen als je wederom geboren bent. Dus het kan best zo zijn dat deze drie voorbeeldige christenen zijn geweest maar toch naar de hel gaan, omdat ze niet wederom geboren zijn.
Als je niet wedergeboren bent ben je toch geen christen?
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Wietse

Bericht door Wietse »

Hoi Madtice,

Mijn persoonlijke overtuiging is dat zij allemaal blijven leven.

Als iemand van deze drie het niet waard is, dat ben ik het ook niet waard.
Dan wil ik het niet eens waard zijn.
roseline

Bericht door roseline »

Wat is wedergeboorte?

Wat betekent het Koninkrijk Gods?

Groeten, Rose.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Een jood, een refo en een evo lopen over straat....

Ik denk dat ik hier toch eens zal moeten aansluiten bij Tukkertje: namelijk dat ik niet in de positie ben om daarover te spreken. Eigenlijk wil ik het er niet eens over hebben. Het is beter dat een mens zich met zijn eigen wedloop bezighoudt.

[Veranderd op 12-10-2002 door Quazzy]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

helemaal mee eens quazzie. Straks op de jongste dag heb je er niets aan dat je wist wie er bekeerd of onbekeerd was. Dan is het belangrijk om te weten of je het zelf bent.

Even een reactie op Leaboth

Het is niet zo dat elke christen in de hemel komt. Er zullen er veel verloren gaan. In de hemel komen alleen diegene die hier bekeerd zijn geworden. Dus de uitverkorenen.

tukkertje
parsifal

Bericht door parsifal »

zijn er nog andere Christenen dan uitverkorenen? Kun je een gelovige zijn, zonder uitverkoren te zijn?

Volgens Johannes 3 niet
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ja natuurlijk kan dat. Denk jij dat alle mensen die 's zondags in de kerk zitten naar de hemel gaan???? Denk het van niet.

Het zijn allemaal christenen.
Plaats reactie