De Hel

Madtice

De Hel

Bericht door Madtice »

Wat zijn jullie meningen hier over? Bestaat de hel, wie komt er in en waarom?

[Veranderd op 9/10/02 door Admin]
roseline

Bericht door roseline »

Op. 20, laatste paar versen....
wpv

Bericht door wpv »

Zo vreselijk (de hemel: zo mooi) dat het in "des mensen hart niet is opgeklommen"
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Het grootste oordeel zal zijn de totale Godverlatenheid. Dat deed Christus uitroepen: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten'

Hierover zei Luther 'God van God verdaan, wie kan dat verstaan'

Nu was Christus God en mens, wat zal het dan niet zijn voor een mensenkind als hij die eeuwige Godverlatenheid in moet leven.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
madelief

Bericht door madelief »

Ik ben een boek er van aan het lezen. Van cs Lewis, De grote scheiding.........
Misschien de moeite waard.
england

Bericht door england »

Een realiteit waar veel mensen liever niet over nadenken...

Maar ik denk dat het voor Christenen heel goed is om er bij stil te staan, en dan eens om je heen te kijken. Zijn wij bewogen met de schare? Soms als ik in de stad loop dan springen de tranen in mijn ogen: duizenden mensen, hoeveel zijn er Christenen? Zeg, heel ruim genomen dat het er honderd zijn...Dat houdt in dat AAAAAL die andere mensen verloren zijn... Brandt ons hart voor al die mensen? Ik heb soms de neiging gevoeld om de eerste de beste persoon naast me bij zijn arm te grijpen, door elkaar te schudden, en te roepen: begrijp je dan niet dat je verloren gaat? Nog een paar jaar, en dan alles waar je je zo druk om maakt is voorbij, en ben je voor ALTIJD verloren... Wel eens over gedacht hoe lang 'altijd' is?

De velden zijn wit om te oogsten, bidt dan de Heer van de wijngaard...

Mijn man (jaja, man nu!) en ik zijn op zoek naar een kerk waar hij predikant kan worden, er zijn een paar kerken geintereseerd, en we waren in een van deze kerken afgelopen zondag. Een groot gebouw, 10 mensen, en 1500 huizen... Gebed is dan nodig!
de Paus

Bericht door de Paus »

hel.... de plaats die we allemaal zouden verdienen.... de plaats waar ik nooit en te nimmer hoop te komen.

hemel... de plaats die niemand van ons zou verdienen.... de plaats waar ik ooit en voor altijd hoop te komen en te blijven.

[Veranderd op 15/10/02 door de Paus]
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

“En de koningen der aarde, en de groten, en de rijken, en de oversten over duizend, en de machtigen, en alle dienstknechten, en alle vrijen verborgen zichzelven in de spelonken, en in de steenrotsen der bergen; en zeiden tot de bergen en tot de steenrotsen: Valt op ons, en verbergt ons van het aangezicht Desgenen, Die op den troon zit, en van den toorn des Lams. Want de grote dag Zijns toorns is gekomen, en wie kan bestaan?â€
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
WSO

Bericht door WSO »

Maar eh... waarom nu een hel?
Ten dage als gij daarvan eet, zult gij de dood sterven. Dus: eten met als straf sterven. Waarom behalve sterven nu ook nog een hel? Dat was toch als straf helemaal niet aangekondigd?
Balance

Bericht door Balance »

Hallo allemaal,

Erg leuk om even reeel over de hel na te denken. :-

Maar toch ook niet te lang. Het is n.l. als het goed is niet ons levensdoel. Ik fantaseer graag wat over hoe het in de hemel zal zijn. Mijn kinderen doen ijverig mee. Ik merk dat zij ook hier op een hele leuke manier mee fantaseren.

Papa mag mijn fiets ook mee? Moeten we in de hemel ook naar "preken" luisteren? Mag er in de hemel ook gezongen worden, of moeten we altijd stil zitten. Zien we broeder X daar ook weer (overleden)? Is er ook een schommel? Dit zijn zo enkele vragen die bij kinderen op kunnen komen.

Ja, papa weet het niet precies. Maar het zal er wel geweldig fijn zijn.

De vraag is een beetje hoe vertel je ze over de hel. Of moet je dit niet doen? Hoe gaan jullie vanuit de kerk hier mee om?

Met vriendelijke groet,

Balance
madelief

Bericht door madelief »

Tuurlijk moet je ze er over vertellen. Maar je moet er niet mee dreigen van als je dit doet dan kom je in de hel.......ofzo.
Dan schrik je ze wel af maar of het de goede manier is. Lees liever uit de kinder bijbel en leer ze bidden.
Balance

Bericht door Balance »

Madelief,

Ik denk ook dat het goed is kinderen op de hoogte te brengen van de volledige inhoud van de bijbel.

Maar het is m.i. erg noodzakelijk ze te vertellen van de levende hoop die wij hebben.

Groeten,

Balance
WSO

Bericht door WSO »

Als het over de hel gaat, treden er wat verdringingsverschijnselen op. Deze discussie heet niet: hoe vertel ik het kinderen.

Ik betwijfel het bestaan. Kinderen hoef ik dan niets te vertellen.
Balance

Bericht door Balance »

Origineel geplaatst door WSO
Als het over de hel gaat, treden er wat verdringingsverschijnselen op. Deze discussie heet niet: hoe vertel ik het kinderen.

Ik betwijfel het bestaan. Kinderen hoef ik dan niets te vertellen.
Bedankt voor uw reactie. Uw schrijfstijl bevalt me. Recht door zee. En we zijn weer terug bij het onderwerp.

Toch wil ik u er op attenderen dat er in de Bijbel niet veel goede beloften staan voor hen die toevoegen of afdoen van het woord.Openb.22

Ook vraag ik me af wat je aan de bijbel hebt als je gedeelten uit gaat selecteren(dit is waar, dit is niet waar).

Met vriendelijke groeten,

Balance
WSO

Bericht door WSO »

Heel Openbaring staat vol symbolen. Waarom moet een hel uit Openbaring dan opeens een werkelijkheid zijn?

Ik neem aan dat je hier op doelt:

Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad. Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet.

En dit:
En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is

Maar waar is de hel in Openbaring 22?
Plaats reactie