Nieuwe hemel en aarde

Plaats reactie
madelief

Nieuwe hemel en aarde

Bericht door madelief »

Waarom word er zo heel weinig gepreekt uit openbaring?
Heel jammer............
Hoe denken jullie over de nieuwe hemel en aarde?

Ik het volgende op grond van de bijbel:

Nieuwe Jeruzalem

Ik zag een nieuwe aarde
Met een nieuwe stad
Er was een stem uit de hemel die zei:
Ik zal voortaan bij jullie wonen
Er zal geen dood meer zijn
Geen verdriet, rouw of pijn
Iets waar jullie nu alleen
Nog maar van kunnen dromen.
Heb je dorst, drink dan…….
Zoveel je kan.
Ik heb speciaal voor jouw,
Een witte steen.
De naam die je had,
Had je maar te leen.
Dit is je ware naam!
Van de stad kwam een gloed
Als die van God was.
De hoofdstraat was zuiver goud
Zo doorzichtig als glas.
Er was geen zon of maan,
De poorten zullen altijd open staan
Het Lam was het Licht en warmte.
Je kunt hier eeuwig leven,
Als je maar staat geschreven
In het levensboek van het Lam……..

n.a.v.: Openbaring 2:17 en Openbaring 21

[Veranderd op 23/9/02 door madelief]
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Dit staat duidelijk in de Bijbel. Maar ik vraag me af of je deze uitleg letterlijk moet nemen. Veel delen van openbaring nemen we niet letterlijk zoals bijvoorbeeld alle getallen dus ik weet niet of je het letterlijk kan nemen.

Ik weet wel dat het niet te vergelijken is met de aarde. Dat het ongelofelijk heerlijk moet zijn. En ik denk dat je op al deze uiterlijke dingen niet let want je ben dan voor eeuwig bij God. Je let dan alleen maar op Hem.

Het kan dus letterlijk zijn maar ik denk eerder een uitbeelding van de heerlijkheid die er is. Het is in menselijke (wereldlijke) maatstaven uitgedrukt zodat de mens gewoon jaloers op zoiets wordt wat op aarde niet te krijgen is.
Jelle

Bericht door Jelle »

Madelief bij ons wordt toch wel regelmatig uit Openbaringen gepreekt.
Het is jammer dat ik het boek van Ds. E. van Meer niet meer in de verkoop heb anders zou ik zeggen schaf je dat boek aan het is een uitleg van het boek Openbaringen tekst voor tekst uitgelegd.
de titel van het boek: De Alfa en de Omega, probeer het desnoods tweedehands te pakken te krijgen.
Zelf lees ik er regelmatig weer opnieuw in.
Heel veel dingen die geschreven zijn over het nieuwe Jeruzalem zijn zoals Kidje ook al schreef in beeldspraak om aan te geven hoe heerlijk en ongedacht het daar zal zijn.
Het is voor ons mensen hier op aarde niet te begrijpen hoe dat zal zijn en ook niet voortestellen hoe dat zal zijn.
Wat ik wel weet is dat daar geen verdriet, geen pijn, geen gemis, en noem maar op zal zijn. Daar zal het voor eeuwig volmaakt zijn.
madelief

Bericht door madelief »

Uiteraard staat er veel beeldspraak in Openbaring. Denk maar eens aan de getallen.............
Maar toch is het onbegrijpelijk dat het daar zo mooi zou zijn. Nooit meer de pijn die je hier op aarde zal voelen.
Iedereen zal eerlijk zijn, ( en vrijgezel) er zijn geen relaties meer................
Omdat je het daar denk ik te druk voor hebben. We loven dan God de Vader, dag en nacht....................
Onbegrijpelijk....................................
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Tip:

Lees "Deadline" van Randy Alcorn waarin hij zijn visie op de hemel en hel subliem vertolkt.

The Critical Brother (niet van Randy hoor!)
Madtice

Bericht door Madtice »

Origineel geplaatst door kridje
Dit staat duidelijk in de Bijbel. Maar ik vraag me af of je deze uitleg letterlijk moet nemen. Veel delen van openbaring nemen we niet letterlijk zoals bijvoorbeeld alle getallen dus ik weet niet of je het letterlijk kan nemen.
Waarom moet je dit ineens niet letterlijk nemen, en alle andere Bijbelteksten die we naar elkaars hoofd slingeren wel? Waar blijft dan de legitimatie van de Bijbel? En wie beslist wat wel en wat niet letterlijk genomen moet worden?

Hier, een stelling om even in te bijten (mijn eigen mening moet ik nog even goed overdenken en doorspekken met argumenten :) )

"Of je neemt de gehele Bijbel letterlijk, inclusief getallen, etc., of je neemt de hele Bijbel figuurlijk, een tussenweg is er niet."
madelief

Bericht door madelief »

Nou ik denk dat je gedeeltes van de bijbel letterlijk moet nemen en andere gedeeltes figuurlijk.
Maar ja de vraag is dan weer welke gedeeltes letterlijk en welke fuguurlijk.
En kijk daar ligt het probleem denk ik.
Misschien moet je dat naar eigen mening invullen............moeilijk iets hoor.
roseline

Bericht door roseline »

In alles wat God nú werkt in de mensen ligt zijn perspectief voor de toekomstige hemel en aarde.

Hij heeft zowel koningen, priesters als burgers van de hemel en de aarde nodig, en dat is precies waar Hij mee bezig is, om mensen om te vormen tot koningen, priesters, burgers - al naar gelang zijn genade.

Laten we in dat perspectief meezijn en ons richten op het onzichtbare, dat onvergankelijk en eeuwig is, op de hoop, die zekerheid is, op het bewijs der dingen die wij nu nog niet zien...

Groeten, Rose.
Bert Noteboom jr

Bericht door Bert Noteboom jr »

Ik weet hier een hele mooie oplossing voor jouw voor.
Er is een CD met name: Kinderen Sions. En daar gaat het over de eeuwige toekomst. Teksten uit de bijbel op muziek gezet, zo mooi en indrukwekkend. Natuurlijk wordt er niet alleen over die nieuwe Hemel gesproken maar ook over wat de mens moet verwachten wanneer hij zich niet bekeerd tot de God die zalig maakt!

Ik kan het niet omschrijven tekst en melodie komen in harmonie samen schitterend.!. Dit is een soort Cantate geschreven door de musicus Arie Loonstra, met een koor van 200 mensen, een orkest en nog veeeeeeel meer!

Een Aanrader!!!!

Origineel geplaatst door madelief
Waarom word er zo heel weinig gepreekt uit openbaring?
Heel jammer............
Hoe denken jullie over de nieuwe hemel en aarde?

Ik het volgende op grond van de bijbel:

Nieuwe Jeruzalem

Ik zag een nieuwe aarde
Met een nieuwe stad
Er was een stem uit de hemel die zei:
Ik zal voortaan bij jullie wonen
Er zal geen dood meer zijn
Geen verdriet, rouw of pijn
Iets waar jullie nu alleen
Nog maar van kunnen dromen.
Heb je dorst, drink dan…….
Zoveel je kan.
Ik heb speciaal voor jouw,
Een witte steen.
De naam die je had,
Had je maar te leen.
Dit is je ware naam!
Van de stad kwam een gloed
Als die van God was.
De hoofdstraat was zuiver goud
Zo doorzichtig als glas.
Er was geen zon of maan,
De poorten zullen altijd open staan
Het Lam was het Licht en warmte.
Je kunt hier eeuwig leven,
Als je maar staat geschreven
In het levensboek van het Lam……..

n.a.v.: Openbaring 2:17 en Openbaring 21

[Veranderd op 23/9/02 door madelief]
:thu
madelief

Bericht door madelief »

Maar als je dan toch over letterlijk en figuurlijk gaat spreken duurt dat duizendjarig rijk wel duizend jaar?
Wat vinden jullie van die boekjes die getallen uit de bijbel naast elkaar zetten en zo de grote dag voorspellen. Of in ieder geval proberen vast te stellen. Dat is toch ook niet de manier. Want ik denk dat God zich daar absoluut niet aan houd. Hij komt als een dief in de nacht.
Eigenlijk weten we er weinig van, ja elke dag komen we er een stukje dichter bij.
Maar ja in de bijbel staat ook dat die dag al snel komt. En nu leven we toch ook al in 2002.
roseline

Bericht door roseline »

Tja over dit onderwerp is zoveel te vertellen... Zolang er geen concrete vraag ligt, vind ik het moeilijk om erop in te gaan.

Aanrader is het boekje: 'de bruid en de hoer en de eindtijd' geschreven door S.Bratlie...

Niet bepaald een reformatorische visie, gis ik zo maar :)
Femke

Bericht door Femke »

Origineel geplaatst door roseline
Aanrader is het boekje: 'de bruid en de hoer en de eindtijd' geschreven door S.Bratlie...

Niet bepaald een reformatorische visie, gis ik zo maar :)
Meer reformatisch, preciezer Gereformeerd (Vrijgemaakt): "Midden in de eindstrijd", van E.A. de Boer. Gaat ook in op Duizndjarig rijk ed. Ik heb ooit met een Amerikaans meisje dat voor ds studeerde het eerste deel van Openbaringen via email besproken. Zij leerde in haar kerk alleen van het 1000jarig rijk (letterlijk), dus heb veel aan dit boekje gehad toen.

Groetz,
Marloes
Plaats reactie