Straft God?

Madtice

Straft God?

Bericht door Madtice »

Sommige mensen stellen dat God straft voor zonde.
Persoonlijk denk ik dat God niet meer kan straffen voor je zonde, omdat er direcht vergeving is door het bloed van Jezus.
Wel denk ik dat God je kan disciplineren, zoals een vader dat doet bij zijn kind.
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

Origineel geplaatst door Madtice
Persoonlijk denk ik dat God niet meer kan straffen voor je zonde, omdat er direcht vergeving is door het bloed van Jezus.
Wel denk ik dat God je kan disciplineren, zoals een vader dat doet bij zijn kind.
Hij is natuurlijk wel een 'verterend vuur' voor diegenen die Jezus' Verlossend Werk niet aannemen en dus niets van Jezus willen weten!

The Critical Brother (natuurlijk niet van Jezus' verlossend werk....)
Madtice

Bericht door Madtice »

Hoe moet ik me dat verterend vuur (ik wilde voer schrijven...) dan praktisch voorstellen, dus in de zin van, hoe is hij een verterend vuur voor mijn niet christelijke vrienden?
The Critical Brother

Hoe moet ik me dat verterend vuur (ik wilde voer schrijven...) dan praktisch voorstellen, dus in de zin van, hoe is hij een verterend vuur voor mijn niet christelijke vrienden?
Ja Madtice, 'k ben niet zo'n tekstensmijter, maar volgens mij slaat het op de eeuwige straf voor de ongelovigen na dit leven.
Als ik het mis heb moet iemand mij maar verbeteren.

The Critical Brother (niet van Gods woord hoor!)
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Denk eens aan Ananias en Saffira.
En Korach, Dathan en Abiram.
007

Bericht door 007 »

Zonde brengt scheiding tussen mens en God.
Dit heeft Jezus ook ervaren.
Toen Hij aan het kruis hing droeg hij letterlijk en figuurlijk alle zonden van de mensheid op z'n schouders. Toen Hij daar hing aan het kruis, voelde Hij de afwezigheid van Zijn Vader God. "De scheiding"
En Hij zei toen: "Eli, Eli, lama sabachtini" Oftewel: "Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?"

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je met te zondigen een scheiding brengt tussen jezelf en God.
God kan niet meer bij jou komen, want licht heeft geen gemeenschap(relatie) met de duisternis.
Door vergeving te vragen wordt je weer herenigt in relatie met God.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

God is een God van liefde, maar ook een rechtvaardige God die toornt over de zonde!

Als je zonde niet persoonlijk door Christus Bloed zijn weggewassen dan zal er straf op volgen. Al is het niet in dit leven dan het leven naar dit leven!
Lecram

Bericht door Lecram »

Wat is een definitie van straf? In Gods Woord staat heel duidelijk dat God Zijn kinderen kastijdt (Staten Vertaling):

Spreuken 3:12 Want de HEERE kastijdt dengene, dien Hij liefheeft, ja, gelijk een vader den zoon, in denwelken hij een welbehagen heeft.

Het Boek legt dat als volgt uit:
Spreuken 3:12 Want de HERE straft degene van wie Hij houdt, net zoals een vader zijn zoon straft, ook al houdt hij zielsveel van hem.

Dus straft God Zijn kinderen? Sterker nog, wanneer je geen straf ontvangt, dan ben je geen kind van God.

SV:
Hebreen 12:8 Maar indien gij zonder kastijding zijt, welke allen deelachtig zijn geworden, zo zijt gij dan bastaarden, en niet zonen.

Het Boek:
Hebreen 12:8 Hebt u ooit gehoord van een zoon die niet gestraft werd? Als God u niet terechtwijst, wanneer u het nodig hebt, betekent het dat u niet Zijn zoon bent.

Bij twijfel: altijd de bijbel raadplegen.
Kena

Bericht door Kena »

Er is niets wat G´d NIET kan.

G´d straft ons wel degelijk. Hij spreekt Zelf over TUCHTEN. Om te redeneren dat G´d niet tucht, is onbijbels en geeft geen goed beeld van de Eeuwige. Disciplineren is te zwak uit gedrukt, want Zijn tuchtingen kunnen je echt ´breken´.

Hij staft/tucht ons als een Vader. De wereld zal Hij wraaklustig straffen. En dat is een verschil tussen dag en nacht.

Baruch Yeshua HaAdon!

Kena

[Veranderd op 2/10/02 door Kena]
PeterB

Bericht door PeterB »

Madtice,

hoe zit dat dan met mensen die geen vergeving krijgen???
Worden die dan ook niet meer gestraft vanwege de bleodstroting van Jezus?

God straft wel degelijk.
Ook de mensen die al vergeving ontvangen hebben.
Maar mensen die geen vergeving ontvangen hebben liggen al onder de straf van God. Want de onbekeerden gaan niet verloren na dit leven, maar zijn al verloren!!!!!
En Christus heeft Zijn bloed gegeven tot verzoening van de zonden van ZijnKerk. En niet tot verzoening van de zonden van de gehele wereld (alle mensen).
Gods Woord meldt ons duidelijk dat niet alle mensen zalig worden. Maar ook dat degenen die wel genade verkrijgen zullen, die van eeuwigheid al verkoren zijn.
God roept Zelf zijn volk uit hun zondige staat. God geeft Zelf het geloof om Christus te mogen aanschouwen en God geeft Zelf de genade. In dit alles komt niets, maar dan ook niets van onszelf bij. Ook de aanneming van Christus door het geloof komt niet vanuit onszelf.
"Want uit genade zijt gij zalig geworden, door het geloof. En dat niet uit u, het is Gods gave"
Pas daarom op en wijs niet altijd op Christus, hoewel Hij de enige Weg tot zaligheid is. Maar wijs vooral ook op de onmacht van de mens en het Recht van God om de zondaar voor eeuwig verloren te doen gaan. Want dat is de enige verdienste die de mens heeft.

Vraag je daarom niet af of God straft, maar waarom God straft.
The Critical Brother

Origineel geplaatst door PeterB..............Want de onbekeerden gaan niet verloren na dit leven, maar zijn al verloren!!!!!t
Wat zeg je nu toch voor enge dingen!!!!!! Kunnen 'onbekeerden' zich niet bekeren tot God dan??????????
Wel eens van EVANGELIE gehoord??

The Critical Brother (die graag iets corrigeert hoor!)
PeterB

Bericht door PeterB »

jazeker,

maar zolang we niet bekeerd zijn tot God, liggen we verloren !!!!

Dat wordt altijd maar vergeten en men komt direct met het Evangelie en "strooit" maar een eind weg met het kostbare bloed van Christus.

Dat bedoel ik. Maar ik zeg enge dingen. Weet je waarom ze eng zijn? Omdat ze lijn recht tegen onze wil ingaan. Daarom zijn ze eng. Maar vergeet niet dat Gods weg niet de weg is die door mensen verzonnen is, en die weg van God met de mens zal de mens eerst afbreken en daarna pas opbouwen. De trent van tegenwoordig is dat we gelijk al gaan opbouwen etc etc.
Maar Gods weg gaat recht tegen onze wil in. Daarom klinkt het eng. Maar weet je wat pas eng is? Als God je zijn heilig Recht laat zien, waarvoor wij niet kunnen bestaan. Dat is pas eng. En zolang God ons voor Zijn Recht plaatst in dit leven, is er ook nog een Evangelie. Maar die is er niet meer als we na onze dood voor Gods Recht verschijnen. Want dan is het te laat.
The Critical Brother

Origineel geplaatst door PeterB
jazeker,

maar zolang we niet bekeerd zijn tot God, liggen we verloren !!!!

Dat wordt altijd maar vergeten en men komt direct met het Evangelie en "strooit" maar een eind weg met het kostbare bloed van Christus.

Dat bedoel ik. Maar ik zeg enge dingen. Weet je waarom ze eng zijn? Omdat ze lijn recht tegen onze wil ingaan. Daarom zijn ze eng. Maar vergeet niet dat Gods weg niet de weg is die door mensen verzonnen is, en die weg van God met de mens zal de mens eerst afbreken en daarna pas opbouwen. De trent van tegenwoordig is dat we gelijk al gaan opbouwen etc etc.
Maar Gods weg gaat recht tegen onze wil in. Daarom klinkt het eng. Maar weet je wat pas eng is? Als God je zijn heilig Recht laat zien, waarvoor wij niet kunnen bestaan. Dat is pas eng. En zolang God ons voor Zijn Recht plaatst in dit leven, is er ook nog een Evangelie. Maar die is er niet meer als we na onze dood voor Gods Recht verschijnen. Want dan is het te laat.
Zo'n voorwaardelijk verhaal maken de rechtse kerken ervan ja..........zo'n 'toeleidende-weg-verhaal' wet je wel..................maar Jezus zegt: "Kom naar mij zoals je bent, Ik heb de straf voor jouw gedragen, je hoeft zelf niets meer te doen, ga in Mijn spoor en breng je zonden naar de voet van het kruis".

The Critical Brother (niet van een eenvoudig geloof hoor!)
PeterB

Bericht door PeterB »

Maar wat beweegt de mens dan om werkelijk naar Christus te komen?

En als Jezus zegt dat je naar hem toe moet komen zoals je ben, hoe ben ik dan?
ben ik dan iemand die van het leven geniet en gewoon m'n leventje leidt in deze wereld?
Als we zelf nog niet eens voor onze zonden kunnen opdraaien, denk je dan dat we wel met onze zonden zomaar naar het kruis kunnen en willen?

Zeg nou zelf: wat jij voorsteld is makkelijk. Toch? Je kunt zomaar bekeerd worden. " Geloof" dat Christus voor jou gestroven is. Ja maar waar haal ik mijn geloof vandaan?
Is er ooit wel eens droefheid geweest onder de niet rechtse kerkmensen over wat ze nu eigeljik die grote machtige heilige God aangedaan hebben?
Op de manier waarop je spreek, ondermijn je het gezag, de macht en het Heilig Recht van God.
Ik probeer alleen maar aan te halen wat Gods Woord zegt.
Een mens van eeuwigheid verkoren door Gods grote Barmhartigheid kan niet verloren gaan. MAar toch wordt hij in zonden ontvangen en geboren en zondigt hij steeds weer, zijn hele leven lang. En als de Heilige Geest zijn hart gaat bewerken dan is de bekering reeds begonnen. En als die mens dan in gaat leven dat God rechtvaardig is en de mens een zondaar gaat worden (dat hij het gaat beleven dat hij zondaar is) en zo naar Christus komt dan zal die in gaan leven dat Christus voor hem als Middelaar wil tussenkomen. Waar tussen? Tussen God en de Mens.
Maar waarom hebben we een middelaar nodig als we niet inleven dat er schuld is en als we niet voor een Recht gesteld worden?????

Je kunt absoluut niet erkennen (herstel ik bedoel ontkennen) dat Gods Recht "niet" (en dan zonder "niet", foutje in de formulering) bestaat, want dan zeg je dat Gods Woord niet waar is. Want dat spreekt daar over.
Gods Wet zal naar ons toekomen, want anders had die hele wet geen nut gehad.

[Veranderd op 2/10/02 door PeterB]

[Veranderd op 2/10/02 door PeterB]
Madtice

Bericht door Madtice »

Origineel geplaatst door Kena

Hij staft/tucht ons als een Vader. De wereld zal Hij wraaklustig straffen. En dat is een verschil tussen dag en nacht.

Baruch Yeshua HaAdon!

Kena

[Veranderd op 2/10/02 door Kena]
Dat van dat tuchten dat bedoelde ik met disciplineren en dat van de wereld dat is niet momenteel, dat komt allemaal nog bij het eindoordeel.

En er is wel iets wat God niet kan: zondigen... dus ;)
Plaats reactie