Wat moet Paulus over ons zeggen?

kridje
Contacteer:

Wat moet Paulus over ons zeggen?

Bericht door kridje »

Wat moet Paulus wel niet over ons zeggen als we kijken naar sommige discussie? En de verdeeldheid als kerk en in de kerkverbanden?

1 Korinthe 1: 10-16
Maar ik bid u, broeders, door den Naam van onze Heere Jezus Christus, dat gij allen hetzelfde spreekt en dat onder u geen scheuringen zijn, maar dat gij samengevoegd zijt in eenzelfden zin, en in een zelfde gevoelen.
Want mij is van u bekend gemaakt, mijn broeders, door die van het huisgezin van Chloe zijn, dat er twisten onder u zijn.
En dit zeg ik, dat een eigenlijk van u zegt: Ik ben van Paulus, en ik van Apollos; en ik van Cefas; en ik van Christus.
Is Christus gedeeld? Is Paulus voor u gekruist? Of zijt gij in Paulus naam gedoopt?
Ik dank God, dat ik niemand van ulieden gedoopt heb, dan Krispus en Gajus;
Opdat niet iemand zegge, dat ik in mijn naam gedoopt heb.
Doch ik heb ook het huisgezin van Stefanus gedoopt; voorts weet ik niet, of ik iemand anders gedoopt heb.

Zal Paulus ook blij zijn dat hij ons niet gedoopt heb? Ik ben bang van wel!:(
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door kridje
Wat moet Paulus wel niet over ons zeggen als we kijken naar sommige discussie? En de verdeeldheid als kerk en in de kerkverbanden?
[font=Georgia]Zou je voorbeelden kunnen aanhalen? Ik kan nl alleen op de plek van Israël en homo´s bedenken.[/font]:in
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ja, die nutteloze discussie over wat men van een predikant (in de GG) vind! Of van een predikant die naar de GG gaat!

In zulke discussies klink door dat we voorkeuren hebben voor iemand, terwijl de Bijbel dus heel duidelijk iets anders zegt!

Hierbij een stukje uit de Saambinder en wat ook in het RD stond. Hiermee hoop ik dat die stomme discussies zijn afgelopen! Een stukje van Moerkerken!

De Saambinder
Er zijn de afgelopen tijd veel karikaturen gemaakt over de politiek, schrijft ds. A. Moerkerken in De Saambinder (weekblad van de Gereformeerde Gemeenten). Maar ook van de prediking blijkt men karikaturen te kunnen maken. „En dat is in feite nog veel kwalijker.â€
Lecram

Bericht door Lecram »

Dàt is nu het verschil waar wij het in een eerdere discussie over gehad hebben. Het lijkt een onopvallend en klein verschil, maar het is een wezenlijk verschil. Of we nu onze doodsvonnis tekenen en we daarin berusten, óf we erkennen onze schuld en belijden de straf waardig te zijn, en het eeuwige leven verprutst te hebben, maar wél te pleiten op Gods genade. Omdat we hoop hebben op Zijn werk. Dat laatste is Bijbels.
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Hij zou zijn grijze hoofd schudden en zeggen: "De mens is nog geen spat veranderd!"

Maar over onderlinge verschillen gesproken, lees het stukje van Kena (in het topic over homo's), zij citeert uit Romeinen 14 een passage over verschillen in opvattingen/geloofsovertuigingen. Wat Paulus daar zegt, zou hij ook nu nog kunnen zeggen, want de Bijbel is van alle tijden en plaatsen. Gun een ieder zijn eigen overtuiging, zegt Paulus.

Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd!

Peet
Lecram

Bericht door Lecram »

Betekent dit allemaal dat we niet meer op onbijbelse zaken mogen reageren en we niet meer met elkaar mogen nadenken over sommige zaken?
sochrio

Bericht door sochrio »

Hallo allemaal, onderstaand gedicht/verhaal kreeg ik onlangs van iemand, en ik vind het hier zo goed passen dat ik het jullie niet wil onthouden:

Waar Hoort u bij? Van welke kerk bent u?
(nav 1 Kor 3: 4 en 21-23)

Die vragen krijg ik nog wel eens te horen.
Dan antwoord ik: Ik ben hervormd geboren. Maar ja, wat geef ik daarmee eigenlijk aan? Met hervormd kun je alle kanten op gaan! En dus vul 'k aan: rechtzinnig daarenboven, dat is een vrij zinnige manier van geloven. Maar, toen ik nog jong was, is mij al geleerd: een goed woord voor hervormd is gereformeerd Dus behoor ik ook tot de gereformeerde kerk; en doe gereformeerde gemeente-werk. En de kerk is oud! Dat is zo, zonder meer, dus ben ik ook oudgereformeerd. Ik ben christelijk, zo is me geleerd, dus ben ik ook christelijk gereformeerd. Ik kan ook zeggen, dat kan er ook wel mee door, dat ik tot een christengemeente behoor. Christus bevrijdde mij, tot liefde en hoop, dus, vast en zeker, vrijgemaakt ben ik ook. Omdat men in mijn kerk ook aan dopen doet, past baptistengemeente me ook wel goed. In mijn kerk komt ook jaarlijks het pinksterfeest voor. Dus is het dat ik ook tot de pinkstergemeente behoor. En omdat het steeds om het evangelie gaat, kan evangelische gemeente ook geen kwaad. Ik vaar op 't Bijbels apostolische gezag, dat is de reden dat ik me ook apostolisch noemen mag. Tenslotte is het gewoon en plein public: de Kerk is algemeen, dus ben 'k ook katholiek.

U weet nu bij welke kerk/gemeente ik hoor. Of komt mijn antwoord u wat verwarrend voor? U heeft gelijk! Die namen! Wat een gedoe! Daarom wen sik u van ganser harte toe, dat op de vraag: Waar hoort u bij? Van wie bent u? Uw antwoord zij: Van Christus ben ik! Straks en ..............nu!

Het lijkt me dat ik hier niets meer aan hoef toe te voegen!
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Met dit onderwerp bedoel ik in het bijzonder de nutteloze discussies over predikanten! Lees maar eens goed wat Paulus hierover tegen Korinthe zegt! Hij is zelfs blij dat hij weinig mensen uit Korinthe heb gedoopt!

Discussies over kerkverbanden en Bijbelse onderwerpen kunnen heel goed zijn, maar laten we het niet op de man gaan afspelen en ons oordeel over zo iemand geven!
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Wat Depa zegt, dat bedoel ik ook!
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Lees maar eens goed wat Paulus hierover tegen Korinthe zegt! Hij is zelfs blij dat hij weinig mensen uit Korinthe heb gedoopt!
En dat is goed van Paulus? De Heere en de engelen zijn blij als er zich weer een zondaar tot Hem bekeerd, bij bekering hoorde indertijd ook de doop. Is zo'n reactie van Paulus dan wel christelijk?

Peet
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Als je kijkt naar de situatie die er toen aanwezig was, dan is de reactie van Paulus heel begrijpelijk.
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Maar zo gaat het nu nog. De tijden veranderen, maar de mensen blijven zonden doen!

Peet
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Dat blijkt ja. We hoeven maar naar discussies te kijken die hier in het verleden en heel dicht bij hebben plaats gevonden!
Plaats reactie