ik ruil de sgp in voor wilders
ik ruil de sgp in voor wilders
Ik ben om, het programma van wilders bevat zoveel punten die voldoen aan de taken van de overheid dat ik zijn program goed kan steunen.
En als ik mijn omgeving goed beluister ben ik niet de enige.:bou:
Oorspronkelijk gepost door gekriet
Ik ben om, het programma van wilders bevat zoveel punten die voldoen aan de taken van de overheid dat ik zijn program goed kan steunen.
He dit vind ik verrassend ! Zelfs een conservatief als Billy maakt deze stap (nog) niet al heb ik heel veel raakvlakken met iemand als Wilders ( en Spruyt).
Wat doe jij met de etische questies gekriet? daar ben ik erg nieuwsgierig naar!?
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Wilders is een raspopulist die met makkelijke oplossingen en kort-door-de-bochtreacties inderdaad wel een bepaald type kiezers aan zich kan binden...
Maar voor mensen waarbij het 'heb uw naaste lief als uzelf', het 'de minste willen zijn' en het rentmeesterschap voor de hele wereld kernwoorden in hun dagelijks leven zijn....
laat ik het zo zeggen: een en ander lijkt míj heel moeilijk te combineren.
Maar voor mensen waarbij het 'heb uw naaste lief als uzelf', het 'de minste willen zijn' en het rentmeesterschap voor de hele wereld kernwoorden in hun dagelijks leven zijn....
laat ik het zo zeggen: een en ander lijkt míj heel moeilijk te combineren.
Hert valt me op dat er weer velen zijn ( sommigen echt uitgezonderd) die zonder zich in de standpunten te verdiepen de persoon Wilders als ras-populist weg zetten.
zo populistisch is hij niet hoor!
iemand als Wouter Bos is is 1000 maal populistischer bij de kiezer..............
en kort door de bocht is zijn reactie ook niet, hij is alleen flink wat scherper als de gemiddelde liberaal.
Fortuyn zei ook veel van hetzelfde alleen was toen het politieke klimaat geheel anders.
Veel van het Fortuyn-gedachtegoed is al ( in midere mate) door mensen als Verdonk/ Donner/ Remkes in uitvoering gebracht alleen niet op volle sterkte. Die "volle kracht" van conservatief rechts gedachtengoed wil Wilders erin brengen.
iemand als Wouter Bos is is 1000 maal populistischer bij de kiezer..............
en kort door de bocht is zijn reactie ook niet, hij is alleen flink wat scherper als de gemiddelde liberaal.
Fortuyn zei ook veel van hetzelfde alleen was toen het politieke klimaat geheel anders.
Veel van het Fortuyn-gedachtegoed is al ( in midere mate) door mensen als Verdonk/ Donner/ Remkes in uitvoering gebracht alleen niet op volle sterkte. Die "volle kracht" van conservatief rechts gedachtengoed wil Wilders erin brengen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
:u:uOorspronkelijk gepost door Adorote..............
En zomaar van partij ruilen is altijd nog maar de vraag of dat verstandig is.
Oorspronkelijk gepost door mementoM, zomaar elke keer weer dezelfde partij stemmen, ik vraag me af of dát verstandig is...Oorspronkelijk gepost door Billy:u:uOorspronkelijk gepost door Adorote..............
Dat ligt er maar aan, denk helemaal niet meer stemmen dat dat veel verstandiger is ,om wat werkelijke veanderingen te krijgen.Zie de toestand van ons land dank zij die partijen .
En heel verstandig is zelf nadenken en niet een partijprogramma na papagaaien.
Oorspronkelijk gepost door mementoM, zomaar elke keer weer dezelfde partij stemmen, ik vraag me af of dát verstandig is...Oorspronkelijk gepost door Billy:u:uOorspronkelijk gepost door Adorote..............
:u:u:u
Populistischer bij de kiezer? Wil je dat even uitleggen?Oorspronkelijk gepost door Billy
Hert valt me op dat er weer velen zijn ( sommigen echt uitgezonderd) die zonder zich in de standpunten te verdiepen de persoon Wilders als ras-populist weg zetten.
Overigens wil ik de vragen die jij stelde graag ook beantwoord hebben. Hoe ga je om met ethische kwesties, gekriet?
Voor mijn mening over Wilders himself; zie 1 van de vele andere topics die over hem openstaan. Persoonlijk kies ik liever voor een partij die mensen laat horen dat God bestaat en dat Hij regeert, dan dat ik slechts voor een paar punten kies die me aanspreken. En m.i. zou iedereen op dit forum dat moeten vinden. Gods belangen gaan toch zeker voor je eigen belangen of geloven jullie dat niet?
Ik ben alleen bang dat veel mensen hem kiezen omdat hij scherpe uitspraken doet, en helaas zullen nog meer mensen hem kiezen omdat hij zo te keer gaat tegen wat 'niet-westers' is.
En het allervreemdste is dat ook christenen hieraan meedoen.
Want als ik mijn omgeving goed beluister is gekriet niet de enige. :#