Hoe zien wij de SGP-staat?

Unionist

Hoe zien wij de SGP-staat?

Bericht door Unionist »

Stel: na de komende Kamerverkiezingen zien wij de volgende uitslag:

SGP 54%
CU 5%
CDA 5%
Links Blok 30%
VVD-D66 6%

Er wordt een kabinet gevormd onder leiding van de charismatische lijsttrekker Cees van der Staay. Alle ministers- en staatssecratarisposten worden door SGP- ers ingevuld.

Concrete vraag: Hoe gaat Nederland er uit zien? Wat gaat er veranderen? Wat gaat er weg en wat komt er bij? En: hoe reageert de oppositie en de rest van de wereld?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Stel: na de komende Kamerverkiezingen zien wij de volgende uitslag:

SGP 54%
CU 5%
CDA 5%
Links Blok 30%
VVD-D66 6%

Er wordt een kabinet gevormd onder leiding van de charismatische lijsttrekker Cees van der Staay. Alle ministers- en staatssecratarisposten worden door SGP- ers ingevuld.

Concrete vraag: Hoe gaat Nederland er uit zien? Wat gaat er veranderen? Wat gaat er weg en wat komt er bij? En: hoe reageert de oppositie en de rest van de wereld?
Als de SGP een absolute meerderheid krijgt bij verkiezingen is dat niet de oorzaak van veranderingen in de samenleving maar het gevolg daarvan.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Dan duik ik onder in de Biesbosch.
De PKN zal dan wel verboden worden, en dan moeten we ondergronds
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Dan duik ik onder in de Biesbosch.
De PKN zal dan wel verboden worden, en dan moeten we ondergronds
Hagepreken!
Be yourself, there are plenty of others.
Robert

Bericht door Robert »

Dan zal 47% van het nederlandse volk een grondige hekel krijgen aan het christendom. :(

Na 4 of 8 jaar zal de SGP diep vallen, en het christendom door een automatisch gekozen paarse regering verboden worden, en de christen vervolging een feit zijn.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Om de vrijheid van godsdienst, de gelijkberechtiging van de vrouw en het verbod op discriminatie af te schaffen (en dus de grondwet te veranderen), zal de SGP in dit hoogst onwaarschijnlijke scenario niet alleen CU en CDA zien te overtuigen, maar zelfs een coalitie moeten sluiten met een niet-christelijke partij.

Alhoewel ik dit hele topic eigenlijk een weinig zinvol gedachtenexperiment vind, vind ik dat dan toch weer een geruststellende gedachte. :D

[Aangepast op 7/3/2005 door Bar Yamino]
Sabra

Bericht door Sabra »

Ik ben ook van mening dat deze hypothese net iets te veel hypothetisch is.

Ik hoop dat dit nooit zal gebeuren, anders ben ik genoodzaakt te emigreren.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Sabra
Ik ben ook van mening dat deze hypothese net iets te veel hypothetisch is.

Ik hoop dat dit nooit zal gebeuren, anders ben ik genoodzaakt te emigreren.
hoe kijk je tegen OSW aan dan eigenlijk? ik denk dat het aantal SGP-stemmers hier wel eens hoger kon zijn dan die 54% uit het voorbeeld
Sabra

Bericht door Sabra »

Ik heb niet echt een beeld van OSW. Ik heb enkel een beeld van een aantal mensen dat hier post. En dat beeld is niet altijd even rooskleurig.

Dat mensen hier over het algemeen SGP-stemmers zouden zijn, doet mij niet zoveel. Ik geloof ook niet dat iedereen zo extreem is, als de leidende figuren bij de SGP.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Sabra
Ik heb niet echt een beeld van OSW. Ik heb enkel een beeld van een aantal mensen dat hier post. En dat beeld is niet altijd even rooskleurig.

Dat mensen hier over het algemeen SGP-stemmers zouden zijn, doet mij niet zoveel. Ik geloof ook niet dat iedereen zo extreem is, als de leidende figuren bij de SGP.
leidende figuren bij de SGP extreem??

jouw beeld van de SGP verdient ook nog wel wat bijstelling . . .
Sabra

Bericht door Sabra »

Ik noem enkel de voorzitter en zijn media-beleid. Dat vind ik extreem.

Het is best wel plezierig om Van der Vlies of Van der Staay op tv zien uitleggen wat de standpunten van de SGP zijn. Dat is mijns inziens een goede mogelijkheid om het draagvlak voor de SGP en haar standpunten te vergroten.

Nu is de aanwas, wat is aanwas, vooral het gevolg van 'natuurlijke' aanwas. Als je begrijpt wat ik bedoel. De doelgroep van de SGP is enkel de gereformeerde gezindte. Terwijl zij mijns inziens ook heel veel draagvlak zou kunnen hebben onder bijv. evangelische christenen.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

zou er bij een dergelijke uitslag nog plaats zijn voor mij ?
Unionist

Bericht door Unionist »

Natuurlijk is het een hypothese, natuurlijk zou Nederland (althans de helft) al veranderd zijn , maar stel dát. Je hebt idealen tenslotte niet alleen voor de fun.

Ik probeer me gewoon in te denken hoe ons land er dan uit zou zien. En hoe het leven er dan is.

Hoe b.v. de defensie ingericht wordt, hoe het milieubeleid wordt, hoe de economie zich gaat ontwikkelen, of minderheden zich heel veilig gaan voelen in onze maatschappij.

Ik heb zo het idee dat er binnen de kortste keren binnen de SGP een strijd uitbreekt tussen rekkelijken en preciezen. Verbieden we ook de zaterdagsport of alleen zondagsport? Gaat de tv helemaal op sneeuw of mogen er nog goede programma's uitgezonden worden? Gaat heel Nederland aan de Kliksafe, of is er nog eigen verantwoordelijkheid? Verbieden we de RKK of alleen de islam? En het jodendom? Laten de Op 't Hofjes toe dat de Holdijkjes gemengd gaan zwemmen?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Natuurlijk is het een hypothese, natuurlijk zou Nederland (althans de helft) al veranderd zijn , maar stel dát. Je hebt idealen tenslotte niet alleen voor de fun.

Ik probeer me gewoon in te denken hoe ons land er dan uit zou zien. En hoe het leven er dan is.

Hoe b.v. de defensie ingericht wordt, hoe het milieubeleid wordt, hoe de economie zich gaat ontwikkelen, of minderheden zich heel veilig gaan voelen in onze maatschappij.

Ik heb zo het idee dat er binnen de kortste keren binnen de SGP een strijd uitbreekt tussen rekkelijken en preciezen. Verbieden we ook de zaterdagsport of alleen zondagsport? Gaat de tv helemaal op sneeuw of mogen er nog goede programma's uitgezonden worden? Gaat heel Nederland aan de Kliksafe, of is er nog eigen verantwoordelijkheid? Verbieden we de RKK of alleen de islam? En het jodendom? Laten de Op 't Hofjes toe dat de Holdijkjes gemengd gaan zwemmen?
Ik ben bang dat het erg saai wordt in ons land ... :sleep:

Misschien krijgen we dan wel "moderators" die de media in de gaten gaan houden! :wo

Het is maar goed dat het hypothetisch is, anders zou ik vannacht niet kunnen slapen ... :,

[Aangepast op 8/3/2005 door Bar Yamino]
Plaats reactie