Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'
woensdag 12 januari 2005 14:21
Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.
Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken direct uit Nederland worden verwijderd:
'Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan.'
Wilders wil geen tijdelijke straatverboden voor jongeren of andere 'halfzachte' maatregelen:
'Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt.'
Het interview had plaats in Israël. Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.
Zij bevestigden hem in zijn eerdere opvattingen: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'
Wilders vindt dat de Nederlandse Algemene Inlichtingen en Veiligheids Dienst (AIVD) snel medewerkers moet werven onder Arabische christenen in Libanon en Syrië. 'Dat is de beste manier om snel in terroristische netwerken te infiltreren. Spionnenwerk is essentieel. De AIVD is daar veel te laat mee begonnen.'
Publicatiedatum: 12 januari 2005
Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.
Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken direct uit Nederland worden verwijderd:
'Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan.'
Wilders wil geen tijdelijke straatverboden voor jongeren of andere 'halfzachte' maatregelen:
'Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt.'
Het interview had plaats in Israël. Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.
Zij bevestigden hem in zijn eerdere opvattingen: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'
Wilders vindt dat de Nederlandse Algemene Inlichtingen en Veiligheids Dienst (AIVD) snel medewerkers moet werven onder Arabische christenen in Libanon en Syrië. 'Dat is de beste manier om snel in terroristische netwerken te infiltreren. Spionnenwerk is essentieel. De AIVD is daar veel te laat mee begonnen.'
Publicatiedatum: 12 januari 2005
Ik denk dat de rechten van mensen die een crimineel feit of terrorisch delict plegen dat daar de rechten van aan banden moet worden gelegd
Zoals het er nu staat is het net of er een dictatuur gaat ontstaan wat weer het andere uiterste is
Wel ben ik het eens dat binnen de AIVD een ander gewijzigd dient te wrden want mij valt op dat de krantekoppen de volgende dag schreven dat de AIVD ervan af wist ????? En dat laatste begrijp ik met mijn kennelijk simpele gedachte niet helemaal
Zoals het er nu staat is het net of er een dictatuur gaat ontstaan wat weer het andere uiterste is
Wel ben ik het eens dat binnen de AIVD een ander gewijzigd dient te wrden want mij valt op dat de krantekoppen de volgende dag schreven dat de AIVD ervan af wist ????? En dat laatste begrijp ik met mijn kennelijk simpele gedachte niet helemaal
Uit de krant Ede Stad:
Nieuwe bedreigingen in Wekerom
WEKEROM - ,,Alle publiciteit rond de groep jongeren die Wekerom op verschillende wijze 'terroriseert', heeft er mogelijkerwijs toe geleid dat het afgelopen vrijdagavond en nacht opnieuw zeer onrustig was in het dorp'', zegt Mees van der Haar, voorzitter van de belangenvereniging Wekerom.
door Erik van Middendorp
,,Opnieuw moest een dorpsbewoner het ontgelden. Uitgerekend tijdens de verjaardag van zijn echtgenoot verschafte een aantal jongeren zich toegang tot de woning om eens duidelijk te komen vertellen dat het afgelopen moest zijn met de aangiftes richting politie, anders zouden er wel eens meer ruiten kunnen sneuvelen. Ook werd aangeraden 'voorzichtig' te zijn omdat er anders wel eens 'iets' met hem kon gebeuren.''
Regionaal persvoorlichter van de Politie Gelderland Midden, Paul Koetsier, bevestigt dat er melding is geweest van dit feit en dat de politie ter plaatse heeft gepraat met de familie. In de nachtelijke uren werd het dorp wederom opgeschrikt door 'racegeluiden' op de Edeseweg. Hiervan was zover bekend bij de politie geen melding binnengekomen. Wel zijn er in de nacht van vrijdag op zaterdag politiecontroles uitgevoerd in Wekerom.
Dorpsagent
Maandagavond is er een gesprek geweest tussen de belangenvereniging Wekerom en politie Noord-Oost Ede/sectie Lunteren. Van der Haar: ,,Afgesproken is dat wij als belangenvereniging ons gaan inzetten om getuigen te vinden van de ongeregeldheden die plaatsvonden op oudejaarsavond. En deze zijn er genoeg. Wanneer de politie de veroorzakers van alle overlast in Wekerom wil aanhouden en vervolgen dan zijn getuigenverklaringen noodzakelijk. De mensen wilden tot op heden wel praten maar willen dit uit angst voor represailles niet vast laten leggen in getuigenverklaringen. Willen we deze, laat ik het maar voorzichtig uitdrukken, 'vervelende personen' nu eens eindelijk aan kunnen pakken dan zal deze angstspiraal doorbroken moeten worden. Donderdagavond hebben we in Ede een gesprek met de burgemeester, hoofd van politie, belangenvereniging en dorpsbewoners. Dan moeten er spijkers met koppen worden geslagen.''
Gebiedsagent Harry Ploeg is wegens ziekte momenteel niet actief in het gebied. Van der Haar: ,,Het is uiterst ongelukkig dat dit juist nu allemaal gebeurd. Ploeg was volop bezig met de betreffende jongeren in Wekerom en op de hoogte van alle 'ins and outs'. Het beste zou zijn als we weer een échte dorpsagent kregen die weet wat er gebeurt in een dorp, waar de mensen vertrouwen in hebben en waar ze bij terecht kunnen. Het is nu al jaren een kat en muis spelletje.''
Veilig voelen
Volgens Burgemeester Roel Robbertsen zijn de eerste meldingen van overlast van eind vorig jaar. ,,Een tiental jongeren bleek regelmatig veel overlast te veroorzaken. Er is toen een gesprek geweest met de bewoners van Wekerom en met een café-eigenaar in Wekerom. In een ambtelijk gesprek met de uitbater is duidelijk gemaakt dat hij zowel binnen als buiten zijn zaak verantwoordelijk is voor overlast van zijn gasten. We hebben aansluitend iedere week toezicht gehouden op de naleving van de sluitingstijden.''
De situatie dreigt nu echter te escaleren. Robbertsen: ,,De aard van de overlast noopt nu echter tot ingrijpen. Intimidatie en bedreigingen zijn geen kwajongensstreken. Dit zullen wij, in ons mooie Ede waar iedere burger zich veilig moet kunnen voelen, nooit tolereren.''
Uit het spoedoverleg dat burgemeester Robbertsen maandagmorgen met de politie heeft gehad, is duidelijk geworden dat er aangiftes met getuigenverklaringen moeten komen om de daders civielrechtelijk te kunnen vervolgen. ,,Dan kunnen we de daders ook in hun portemonnee treffen. We gaan in ieder geval extra mensen inzetten om deze zaak tot op de bodem uit te zoeken. Donderdagavond heb ik een gesprek met de bewoners van Wekerom. Daar zal ik nogmaals aandringen op aangiftes en getuigenverklaringen voor aangiftes die er al liggen, ondermeer van oudejaarsavond. Het kan niet zo zijn dat men uit angst voor represailles dit niet durft te doen. Tevens gaan wij de betreffende groep rechtstreeks aanspreken en de controles op veiligheid intensiveren.''
Een groep oudere jongeren, 'die vroeger nog door de politie werd weggestuurd wanneer ze aan het voetballen waren op een trapveldje', heeft inmiddels de koppen bij elkaar gestoken en staat klaar om in te gaan grijpen. ,,Wanneer er nu, door de politie, nog niet wordt ingegrepen, doen we het zelf wel. Als je weet waar wij vroeger voor werden achternagezeten en wat die 'gasten' nu al twee jaar ´flikken´, dan is het echt ongelofelijk dat er nog steeds niet ingegrepen is. Als het niet anders kan, dan lossen wij dit zelf wel op in Wekerom.''
Burgemeester Roel Robbertsen geeft aan dat de politie 'boven op de zaak zit' en maant de bewoners tot kalmte. ,,We hebben er niets aan, als men voor eigen rechter gaat spelen. Dan zijn we nog veel verder van huis.''
Blauw op straat
Burgemeester Robbertsen geeft desgevraagd toe dat er ook in de gemeente Ede meer ´blauw op straat´ moet komen. ,,Ede heeft een groot capaciteitsprobleem bij de politie. We hebben dringend mensen nodig. Je ziet de laatste jaren de agenten naar het westen vertrekken en de misdaad naar het oosten komen. Er is van ons uit al een hele tijd een zware lobby gaande richting het politiedistrict Gelderland Midden. Ik was blij te horen dat de korpschef van Politie Gelderland Midden, Jos van Deursen, in zijn nieuwjaarstoespraak ook pleitte voor meer herkenbaar ´blauw op straat´. Wellicht dat wij nu ook onze openstaande vacatures snel kunnen gaan invullen.´´
En waar gaan we bovengenoemde (refo?)terroristen naartoe uitzetten?
Hoe kun je nou je eigen burgers het land uitzetten?
Jawel, meneer Wilders, Marokkaanse jongeren van de derde generatie zijn ook gewoon Nederlandse jongeren. Net als onze rijksgenoten uit de (voormalige) koloniën Ambon, Suriname, Aruba en de Antillen.
Misschien zijn je oplossingen iets te goedkoop, Geert. (En Billy)
[Aangepast op 12/1/05 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ach, dan veranderen we daar toch ook gewoon de wet voor?Jawel, meneer Wilders, Marokkaanse jongeren van de derde generatie zijn ook gewoon Nederlandse jongeren. Net als onze rijksgenoten uit de (voormalige) koloniën Ambon, Suriname, Aruba en de Antillen.
Alleen hoe je de wet ook veranderd, er zullen altijd 100% echte Nederlanders blijven die zich ook misdragen, ook al is dat vaak in minder erge vorm dan 'allochtonen'.
Beste oplossing is gewoon iets van 100 vierkante km grond kopen van een land wat het kan missen, het ook Nederland noemen, en daar al die lastige figuren heensturen. Hoef je ook veel minder in de wet te wijzigen enzow.
We kunnen ook gewoon een boot kopen en ze daarop zetten en de Noordzee opjagen.Oorspronkelijk gepost door mementoAch, dan veranderen we daar toch ook gewoon de wet voor?Jawel, meneer Wilders, Marokkaanse jongeren van de derde generatie zijn ook gewoon Nederlandse jongeren. Net als onze rijksgenoten uit de (voormalige) koloniën Ambon, Suriname, Aruba en de Antillen.
Alleen hoe je de wet ook veranderd, er zullen altijd 100% echte Nederlanders blijven die zich ook misdragen, ook al is dat vaak in minder erge vorm dan 'allochtonen'.
Beste oplossing is gewoon iets van 100 vierkante km grond kopen van een land wat het kan missen, het ook Nederland noemen, en daar al die lastige figuren heensturen. Hoef je ook veel minder in de wet te wijzigen enzow.
[size=-3]
(Laat die boot nou nèt voorbij de Doggersbank zinken, hè! Hoe kon dat nou gebeuren? Wie heeft er de sprinklers aangezet?)[/size]
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Jawel, meneer Wilders, Marokkaanse jongeren van de derde generatie zijn ook gewoon Nederlandse jongeren. Net als onze rijksgenoten uit de (voormalige) koloniën Ambon, Suriname, Aruba en de Antillen.
waarom spreek je nou mij aan in een woord met Geert?
ik plaatste alleen het artikeltje uit Elsevier en dan wordt door mij CU-broeder de illusie gewekt dat het ook mijn mening is of woorden zijn.................................................................................................
schaam je
:$:$
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
mijn stem krijgt ie voor één keer.
zozo thijs...... jij gaat snel door de bocht
als je tenminste de 2e kamer verkiezingen bedoelt
mijn stem heeft Geert wel gekregen voor de EBS-verkiezing "conservatief van het jaar 2004" maar denk niet dat Geert Wilders mijn stem in 2007 voor de TweedeKamer zal krijgen!
[Aangepast op 12/1/05 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Unionist, even ter verduidelijking,
Geert Wilders heeft het niet over een groepje kwajongens die rond een buurthuisje hangen te etteren.
Tel voor de grap de resultaten in de volgende google zoekopdracht
http://www.google.nl/search?q=overlast+diamantbuurt&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official
Dat is pas terreur!
Geert Wilders heeft het niet over een groepje kwajongens die rond een buurthuisje hangen te etteren.
http://www.google.nl/search?q=overlast+diamantbuurt&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official
Dat is pas terreur!
ligt er natuurlijk wel aan wat hoe zijn beleid er verder uit ziet. Maar deze woorden spreken me geweldig aan. Ik denk er net zo over. Opzoute met die criminelen!Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door Matthijs
mijn stem heeft Geert wel gekregen voor de EBS-verkiezing "conservatief van het jaar 2004" maar denk niet dat Geert Wilders mijn stem in 2007 voor de TweedeKamer zal krijgen!
Oorspronkelijk gepost door Matthijsligt er natuurlijk wel aan wat hoe zijn beleid er verder uit ziet. Maar deze woorden spreken me geweldig aan. Ik denk er net zo over. Opzoute met die criminelen!Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door Matthijs
dat bedoel ik dus met kort door de bocht..
ook Jan arijnissen zegt wel eens dingen die me aanspreken mara om dat gelijk te roepen dattie mijn stem krijgt.........
eeeehhh
al zou ik natuurlijk per saldo veeeeeeel eerder op Geert stemmen als op Jan

PS wat is het toch jammer dat ik zo weinig tijd heb de laatste maanden om hier allemaal dieper op door te discusieren.
Als jij zonder commentaar een artikeltje plaatst, ga ik ervan uit dat jij de mening geuit in dat artikeltje deelt, vooral gezien eerdere uitlatingen jouwerzijds. Dus...Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door Unionist
ik plaatste alleen het artikeltje uit Elsevier en dan wordt door mij CU-broeder de illusie gewekt dat het ook mijn mening is of woorden zijn.................................................................................................
schaam je
Ik heb ook niet ontkend dat er problemen waren. Ik houd alleen niet zo van die kreten als: Ze moesten ze allemaal... en dan kiezen:Oorspronkelijk gepost door Gian
Unionist, even ter verduidelijking,
Dat is pas terreur!
a) het land uitzetten
b) op een boot zetten en af laten zinken
c) tegen de muur zetten en...
Ik ken het wel. Ik ben vroeger ook rechts geweest, heel erg rechts zelfs, maar dit zijn echt geen antwoorden op problemen.
En als ik Wilders zo hoor, dan denk ik: dat doet me toch denken aan wijlen die goeie ouwe Hans Janmaat of Kameraad Glimmerveen. Alleen werden die in de jaren 70 en 80 voor dit soort taal verordeeld.
Denk je nou echt dat je zo'n jongen, geboren en opgegroeid in Amsterdam, zomaar kunt oppakken en op de kameel naar Rabat kunt zetten?
Het is echt niet eenvoudig om een oplossing te vindne, en ik ben ervan overtuigd dat er te soft omgegaan is met dit probleem. Zelfs ben ik ervan overtuigd dat we nog een keer hadden moeten nadenken voor we een beroep deden op werknemers uit de Mediterrane gebieden.
Maar je bent er niet mee klaar om na 50 jaar ineens te gaan roepen dat "ze" moeten opzouten. Dat is borrelpraat, die het in de fabrieken en langs de lijn en in de kantines en kroegen best zal doen, maar ab-so-luut geen reële oplossingen biedt.
Zouden wij als christenen hier trouwens geen taak kunnen hebben?
Oorspronkelijk gepost door UnionistAls jij zonder commentaar een artikeltje plaatst, ga ik ervan uit dat jij de mening geuit in dat artikeltje deelt, vooral gezien eerdere uitlatingen jouwerzijds. Dus...Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door Unionist
schaam je
Ik ben het in principe wel eens. Het zal niet gemakkelijk gaan denk ik. Begin aub geen voorbeelden te noemen van blanke nederlanders die iets misdaan hebben. Die moeten net zo goed gestraft worden. Hier heeft de maatschappij haar handen al meer dan vol aan.
Gewoon elke buitenlander die de zaak terroriseerd etc. uitzetten. Reken erop dat Nederland een stuk vrediger was. De tijd van praten is voorbij. Nu daden.
Dus Geert, geen woorden maar daden. D
De gevangenissen zitten niet voor niets vol met buitenlanders. Hoe zou dat toch komen. Ze vormen een minderheid hier in Nederland, maar toch is het letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen in de gevangenis.
Gewoon elke buitenlander die de zaak terroriseerd etc. uitzetten. Reken erop dat Nederland een stuk vrediger was. De tijd van praten is voorbij. Nu daden.
Dus Geert, geen woorden maar daden. D
De gevangenissen zitten niet voor niets vol met buitenlanders. Hoe zou dat toch komen. Ze vormen een minderheid hier in Nederland, maar toch is het letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen in de gevangenis.