Yasser Arafat op sterven

Majorca

Yasser Arafat op sterven

Bericht door Majorca »

Mij bereikte zojuist het bericht dat de 75-jarige leider van de Palestijnen, Yasser Arafat, op sterven ligt.

Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Hoe zal het gaan als hij er niet meer is? Hebben de Palestijnen de machtsoverdracht wel goed geregeld? Is er iemand die de verschillende (radicale en minder radicale) vleugels bij elkaar kan houden?

Hoe het ook zij, ook voor deze man, aan wiens handen veel onschuldig bloed kleeft, is nog gebed mogelijk en nodig.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ja, ook voor hem is er nog gebed nodig, Majorca.

Is er toekomst na Arafat? Misschien heeft het MO juist een andere leider nodig. Een leider zonder een verleden.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Jelle

Bericht door Jelle »

Natuurlijk is er ook voor hem gebed nodig, maar ik zeg er eerlijk bij dat ik er wel heel veel moeite mee heb, ondanks dat ik weet dat het niet goed is.
Madtice

Bericht door Madtice »

Arafat valt toch een keer weg, dus dat machtsvacuüm ontstaat hoe dan ook een keer. Ik hoop alleen dat er een wat gematigde leider opstaat, die in dialoog gaat met Israël. En andersom: dat Israël het dialoog opzoekt met de Palestijnen. Het probleem is natuurlijk dat beide groepen een beetje gelijk en een beetje ongelijk hebben...
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Ook Arafat zal zich tegenover God moeten verantwoorden, dat is duidelijk. Maar deze man moet als hij blijft leven zich verantwoorden in Den Haag voor een tribunaal voor al zijn wandaden.
Madtice jij gaat er van uit al de partijen een beetje gelijk een een beetje ongelijk hebben. Waar baseer je dat op? Waarin hebben de Arabische landen gelijk wat betreft de Joodse staat?
Harry

Bericht door Harry »

Ik heb nergens gehoord dat Arafat op sterven ligt. De berichten zijn tegenstrijdig, maar ik zag hem gisteren nog breeduit vanauit een rolstoel giechelen. Arafat heeft wel wat weg van prins Bernhard, een taaie rakker. Ik denk dat hij gewoon weer terugkomt in Ramallah. Wellicht niet als politiek leider, wel als verzetssymbool.
england

Bericht door england »

Ik hoop dta er na hem iemand opstaat die misschien wel een beetje eerlijker kan zijn... Zelfs als dat tegen de cultuur is...

Ik hoop dat er dan eindelijk erkenning kan zijn van de Joden.. en dat de Palestijnen (of zij die zich zo noemen, ik weet niet wat je ze anders moet nomen?) dan eindelijk het aanbod van Israel aannemen, en hun eigen staat vormen!

Maar ja, dat handboek van de PLO stelt nog steeds dat alleJoden gedood moeten worden.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door england
Ik hoop dta er na hem iemand opstaat die misschien wel een beetje eerlijker kan zijn... Zelfs als dat tegen de cultuur is...

Ik hoop dat er dan eindelijk erkenning kan zijn van de Joden.. en dat de Palestijnen (of zij die zich zo noemen, ik weet niet wat je ze anders moet nomen?) dan eindelijk het aanbod van Israel aannemen, en hun eigen staat vormen!

Maar ja, dat handboek van de PLO stelt nog steeds dat alleJoden gedood moeten worden.
Welk aanbod van Israël doel jij op?
england

Bericht door england »

Verschillende malen heeft Israel Yasser een vrij groot gedeelte aangeboden..
Dat hebben ze altijd geweigert, omdat dat in zou houden dat ze dan moeten erkennen dat er een Joodse staat is....

De preciese datum weet ik niet, kijk maar op de site van ds Baruch Maoz.... Die heeft heel wat interessante documenten, en is erg evenwichtig....
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Yasser Arafat op sterven.............

Niet dus.

Maar nu wel zijn broer, met terminale kanker in een Egyptisch ziekenhuis.
Alsof we op 't eind van iemand zitten te hopen mensen :ha:ha:ha:ha:ha:ha:ha
tuurlijk kan die Yas niet door de beugel! Maar als je 't van een afstandje bekijkt (wat ik nu even doe) kan deze topic ook niet :sne
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Hij schijnt nu in coma te liggen... Ik heb zo'n vermoeden dat overlijden niet zo ver meer is. Laten we bidden.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

't Gaat aflopen.............
Daphne

Bericht door Daphne »

Tja ieder mens overlijd op Gods tijd!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Plaats reactie