"Rechts doch sociaal" ( nieuwe partij rondom pers

Billy

"Rechts doch sociaal" ( nieuwe partij rondom pers

Bericht door Billy »

Bericht uit rd 3 september

Kansen voor nieuwe partij rond Wilders

DEN HAAG - Maar liefst 19 procent van de kiezers hoopt dat VVD’er Wilders als zelfstandig kamerlid gaat werken aan de oprichting van een conservatieve partij. „Het potentieel van Fortuyn ligt nog volledig voor het oprapenâ€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Unionist

Bericht door Unionist »

Sociaal? Wilders?

Bovnedien: Hoeveel partijen hebben we al niet gehad die allen rehts, doch sociaal wilden zijn?
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Sociaal? Wilders?

Bovnedien: Hoeveel partijen hebben we al niet gehad die allen rehts, doch sociaal wilden zijn?

vertel........................
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Billy

Bericht door Billy »

NIPO: negen zetels voor Wilders

Uitgegeven: 7 september 2004 13:40
Laatst gewijzigd: 7 september 2004 13:46

AMSTERDAM - Het uit de VVD gestapte Tweede-Kamerlid Wilders kan op negen zetels rekenen, als er nu verkiezingen voor de Tweede Kamer zouden worden gehouden. Dat blijkt uit een peiling onder duizend Nederlanders die TNS NIPO afgelopen weekeinde hield.

Wilders voormalige partij zou de dupe worden van het afvallige Kamerlid: de VVD houdt van de 28 Kamerzetels uit 2003 er twintig over. Ook bij de LPF haalt Wilders zetels weg. De achtkoppige LPF-fractie zou tot twee man teruggebracht worden. Of Wilders een partij begint met conservatieve geestverwanten of aansluitng zoekt bij de LPF, maakt niet uit. In beide gevallen haalt hij maximaal 8 procent van de stemmen.

Ook het CDA levert in de NIPO-peiling fors in (van 44 naar 31 zetels), waardoor de coalitie haar meerderheid in de Tweede Kamer ruim kwijt zou zijn. Alleen de derde coalitiepartij D66 weet zich te handhaven op zes zetels. Pvda en SP zijn de grote winnaars met respectievelijk 51 en zestien Kamerzetels.

Twistpunt

Op een van de grote twistpunten van Wilders met de VVD, toetreding van Turkije tot de Europese Unie, lijkt het Nederlandse volk achter de VVD-rebel te staan: 41 procent is daar net als Wilders tegen, 21 procent voor.

Een peiling van Maurice de Hond van maandag wees nog op vier zetels voor Wilders.

Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Sociaal? Wilders?

vertel........................
Vandaag precies 22 jaar geleden werd een partij gekozen in de Tweede Kamer, met als slogan "Niet rechts, niet links". Kamerlid was een zekere Drs. J.G.H. Janmaat, nu wijlen. Als je zijn oorspronkelijke programma las, kon je dat gerust betitelen als rechts, doch sociaal. Later werd zijn partij, en de tweehonderdachtenvijftig afsplitsingen ervan, meer een one-issuepartij. Aan de rechterkant van de VVD hebben zihc altijd splinterpartijen opgehouden die aan de ene kant echt law-and-order waren en aan de andere kant de verzorgingsstaat verheerlijkten. Zo heeft ook CP86 ooit campagne gevoerd met de slogan "Stiop afbraak sociale zekerheid".
Billy

Bericht door Billy »

het gaat dus meer om idealisten uit het verleden maar die nooit "goed " voet ana wal hebben gezet in Den Haag.

het word dus een keer tijd voor een standvastige rechtse partij met betrouwbare en serieuze personen.

je ziet in de peilingen wel dat VVD zoveel moet inleveren als dat wilders krijgt.... en de LPF verliest ook

dus per saldo neemt het rechtse geluid drastisch af met deze peiling-uitslag.

gelukkig duurt het ( als het goed is) nog even voor we weer naar de stembus moeten.

limosa

Bericht door limosa »

je ziet in de peilingen wel dat VVD zoveel moet inleveren als dat wilders krijgt.... en de LPF verliest ook
Oeps, in de peiling staat Wilders nu op 9 zetels, is nogal wat. Wat ik me afvraag is hoeveel stemmen hij bij de SGP en CU zou weghalen . . .
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Oeps, in de peiling staat Wilders nu op 9 zetels, is nogal wat. Wat ik me afvraag is hoeveel stemmen hij bij de SGP en CU zou weghalen . . .

Laat Cees van der Staaij Donderdag-avond maar goed zijn best doen... voor hij stemmen verliest aan Wilders

kijk in deze topic

( hoewel ik persoonlijk denk dat het nog wel meevalt) een sgp-er doet er lang over voor hij van "zijn geloof" afstapt en kijkt de kat eerst uit de boom, zeker bij een "ongelovige" als Wilders. Wordt misschien anders als meerdere christeenn in zijn partij gaan participeren, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren

limosa

Bericht door limosa »

( hoewel ik persoonlijk denk dat het nog wel meevalt) een sgp-er doet er lang over voor hij van "zijn geloof" afstapt en kijkt de kat eerst uit de boom, zeker bij een "ongelovige" als Wilders. Wordt misschien anders als meerdere christeenn in zijn partij gaan participeren, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren
jouw generatie (daar hoor ik denk ik ook bij) misschien wel maar of de jongere kiezers ook zo honkvast zijn moet nog blijken Billy
Billy

Bericht door Billy »

jouw generatie (daar hoor ik denk ik ook bij) misschien wel maar of de jongere kiezers ook zo honkvast zijn moet nog blijken Billy

mijn generatie wellicht ook al weer minderdan de 40-50 plussers.

maar de jongeren ( 18- 28) vliegen wellicht wat meer heen en weer .

onze taak dus om ze te binden.......en te interesseren.

ik doelde meer te zeggen dat er van de gevestigde SGP-ers niet veel over zullen gaan

limosa

Bericht door limosa »

ik doelde meer te zeggen dat er van de gevestigde SGP-ers niet veel over zullen gaan
juist op die jongeren doel ik natuurlijk, die oudjes stemmen wel SGP, maar die jongeren moeten we erbij zien te houden anders kost het nu stemmen en straks is er geen SGP meer, het zijn wel de jongeren die straks het vaandal moeten overnemen.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

juist op die jongeren doel ik natuurlijk, die oudjes stemmen wel SGP, maar die jongeren moeten we erbij zien te houden anders kost het nu stemmen en straks is er geen SGP meer, het zijn wel de jongeren die straks het vaandal moeten overnemen.
Maar stel dat er in Nederland een kiesdrempel wordt ingevoerd? Wat gaan jullie dan doen? Gaan de SGP'ers dan helemaal niet meer naar de stembus (aangenomen dat de drempel op 5% ligt of zo, dat iig de SGP onder de kiesdrempel komt) of krijg je een soort oplossing als bij de republiekeinse partij in de VS? Dat de SGP een soort lijstverbinding zou kunnen aangaan met een "rechtse" partij, waardoor 1. sommige van de SGP standpunten door die partij kan worden vertegenwoordig. 2. SGP'ers in die partij zitting zouden kunnen nemen, waardoor er toch nog een christelijk sgp standpunt te horen is in de kamer?

Zou dan een soort van "wilders" partij niet een kandidaat zijn? of zijn zulke gedachten te gek?
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern

Maar stel dat er in Nederland een kiesdrempel wordt ingevoerd? Wat gaan jullie dan doen? Gaan de SGP'ers dan helemaal niet meer naar de stembus (aangenomen dat de drempel op 5% ligt of zo, dat iig de SGP onder de kiesdrempel komt) of krijg je een soort oplossing als bij de republiekeinse partij in de VS? Dat de SGP een soort lijstverbinding zou kunnen aangaan met een "rechtse" partij, waardoor 1. sommige van de SGP standpunten door die partij kan worden vertegenwoordig. 2. SGP'ers in die partij zitting zouden kunnen nemen, waardoor er toch nog een christelijk sgp standpunt te horen is in de kamer?

Zou dan een soort van "wilders" partij niet een kandidaat zijn? of zijn zulke gedachten te gek?
het kan me niet gek genoeg ;-)

ik stel voor dat we dan ondergronds gaan werken, in alle besturen van alle mogelijke verenigingen en stichtingen en bedrijven gaan we infilteren en we proberen overal alleen maar kameraden te benoemen op sleutel-posities

kijk, Wilders staat op 9 zetels in de peilingen op het moment, die zit helemaal niet te wachten op zo'n stelletje ultra-orthodoxe gereformeerde fundamentalisten, ik zou echt niet weten met wie de SGP een verbinding zou moeten aangaan
Vortigern

Bericht door Vortigern »

ik stel voor dat we dan ondergronds gaan werken, in alle besturen van alle mogelijke verenigingen en stichtingen en bedrijven gaan we infilteren en we proberen overal alleen maar kameraden te benoemen op sleutel-posities
Ik heb soms het idee dat dit allang gebeurd, maar dan niet door sgp 'ers.

Verder bestaat de SGP uit meer dan alleen ultra-orthodoxe gereformeerde fundamentalisten. En misschien heeft de SGP wel haar langste tijd gehad. We lezen in de Bijbel ook van godzalige mensen die dienden onder heidense vorsten, Jozef, Daniel, Obadja.

Misschien moet je juist daarom lid worden en actief worden in een andere partij en zo die partij zien te beinvloeden. Daar lijkt mij meer winst mee te halen dan die 2 zeteltjes in het parlement.
limosa

Bericht door limosa »

Ik heb soms het idee dat dit allang gebeurd, maar dan niet door sgp 'ers.

Verder bestaat de SGP uit meer dan alleen ultra-orthodoxe gereformeerde fundamentalisten. En misschien heeft de SGP wel haar langste tijd gehad. We lezen in de Bijbel ook van godzalige mensen die dienden onder heidense vorsten, Jozef, Daniel, Obadja.
niet alles serieus nemen hé, het kon me even niet gek genoeg zei ik
Misschien moet je juist daarom lid worden en actief worden in een andere partij en zo die partij zien te beinvloeden. Daar lijkt mij meer winst mee te halen dan die 2 zeteltjes in het parlement.
dat lijkt me op dit moment helemaal niet aan de orde, die "twee zeteltjes" hebben altijd nog een kracht gehad van meer dan de getalswaarde vanwege de hoge kwaliteit van de inbreng van onze mannen en het respect dat zij bij velen afdwingen, bovendien is het zo dat het niet om het aantal stemmen alleen gaat bij de SGP, zij wil een getuigenis afgeven in de politiek, dat lijkt me zo belangrijk dat zelfs met 1 zetel ik de SGP nog van zoveel waarde acht dat ik haar niet in de steek zou laten

[Aangepast op 8/9/04 door limosa]
Plaats reactie