Peiling 'rechts doch sociaal'
- ndonselaar
- Contacteer:
Peiling 'rechts doch sociaal'
Stel je voor dat er nu verkiezingen werden gehouden en Wilders zou de verkiezingen ingaan met een conservatieve partij, zou u dan overwegen om u stem op Wilders uit te brengen.
Zijn speerpunten zullen duidelijk zijn denk ik. Een liberale lijn in de lijn van Wiegel en Bolkesteijn. Hoewel de laatste agnost was, had hij zeker oog voor de christenen. Dat laatste zie ik nog niet gebeuren bij de neoliberalen als de VVD / D'66, maar ook niet bij de PvdA.
Zijn speerpunten zullen duidelijk zijn denk ik. Een liberale lijn in de lijn van Wiegel en Bolkesteijn. Hoewel de laatste agnost was, had hij zeker oog voor de christenen. Dat laatste zie ik nog niet gebeuren bij de neoliberalen als de VVD / D'66, maar ook niet bij de PvdA.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
- ndonselaar
- Contacteer:
HEb ik gezien Billy, maar laten ze maar de optie aanklikken met SGP / CU maar als het er op aan komt dan ... en laten ze dan in een posting maar hun mening geven.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
OK Niek,
maar ben nu wel heel nieuwsgierig wie "ik stem rechts doch sociaal" heeft gekozen.
trouwens.. dat doe je ook als je op SGP stemt.
maar ik ga er vanuit dat je de club van Wilders bedoelt?
overigens heb ik SGP/CU .. maar als het erop aankomt.. dan..
gestemd.
gelukkig duurt het ( als alles zoals nu blijft gaan) nog 3 jaar voordat we weer moeten gaan stemmen
maar ben nu wel heel nieuwsgierig wie "ik stem rechts doch sociaal" heeft gekozen.
trouwens.. dat doe je ook als je op SGP stemt.
maar ik ga er vanuit dat je de club van Wilders bedoelt?
overigens heb ik SGP/CU .. maar als het erop aankomt.. dan..
gestemd.
gelukkig duurt het ( als alles zoals nu blijft gaan) nog 3 jaar voordat we weer moeten gaan stemmen
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
- ndonselaar
- Contacteer:
Ik heb uit gebrek aan beter ook maar nr'tje 4 aangeklikt maar zou ook graag willen dat Dé partij voor mij wat meer socialer zou gaan denken. De gedachte dat de kerken het sociale werk zouden kunnen overnemen moeten we maar gauw [om praktische redenen] van ons zetten. Het is in deze geseculariseerde tijd onmogelijk voor de kerken om sociaal op grote schaal te zijn. Dus moet de overheid het voortouw nemen.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Te kort door de bocht, meedenken is beter dan slaafs volgen, dat je uiteindelijk toch SGP stemt is duidelijk. Er wordt in 'onze kringen' te veel uitgegaan van de "wijsheid van de heren die het wel weten zullen" en "dus zullen wij maar volgen".Oorspronkelijk gepost door Andre
Gewoon SGP stemmen.
Oorspronkelijk gepost door Egbert De gedachte dat de kerken het sociale werk zouden kunnen overnemen moeten we maar gauw [om praktische redenen] van ons zetten. Het is in deze geseculariseerde tijd onmogelijk voor de kerken om sociaal op grote schaal te zijn. Dus moet de overheid het voortouw nemen.
daar wil ik nog wel eens verder over bomen.:sm:pu:wo:+
mensen moeten EN kunnen veel meer voor elkaar ( op sociaal terrein) doen dan nu gebeurt, dit kan O.A. vanuit de kerkelijke gemeente worden georganiseerd maar ook vanuit ander clubs/stichtingen /verenigingen en organisaties.
Wij slaan veel te weinig de hand aan de ploeg.
Niet nu ineens ( omdat we gesecularisered zijn en om practische redenen) deze verantwoordelijkheid bij de overheid neerleggen
Als ik in de Banier (partij-orgaan sgp) van vandaag het commentaar van Van der Vlies lees op Ross en Balkenendes toezegging in Athene "niet te willen bezuinigen op sport" ten koste van de minima noem ik dat Super Sociaal!!
kortom mischien heeft Andre wel gelijk::,
"gewoon" SGP stemmen :in:D
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Wat ik dus bedoel is dat het sociale werk zoals de WW en WAO e.d. niet door de kerken ovegenomen kan worden. Het andere sociale werk zoals het gebeurt door verschillende stichtingen als daar zijn: ontmoeting, de Hoop, helpende handen e.z.v.m. kan i.d.d. goed worden gedaan en gebeurt ook al. Het verleden heeft aangetoont dat wanneer kerken de armoedezorg e.d. gaat doen, dit vaak mis gaat en de mensen om 'de brode' wil naar de kerken gaan.Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door Egbert De gedachte dat de kerken het sociale werk zouden kunnen overnemen moeten we maar gauw [om praktische redenen] van ons zetten. Het is in deze geseculariseerde tijd onmogelijk voor de kerken om sociaal op grote schaal te zijn. Dus moet de overheid het voortouw nemen.
daar wil ik nog wel eens verder over bomen.:sm:pu:wo:+
mensen moeten EN kunnen veel meer voor elkaar ( op sociaal terrein) doen dan nu gebeurt, dit kan O.A. vanuit de kerkelijke gemeente worden georganiseerd maar ook vanuit ander clubs/stichtingen /verenigingen en organisaties.
Wij slaan veel te weinig de hand aan de ploeg.
Niet nu ineens ( omdat we gesecularisered zijn en om practische redenen) deze verantwoordelijkheid bij de overheid neerleggen
Als ik in de Banier (partij-orgaan sgp) van vandaag het commentaar van Van der Vlies lees op Ross en Balkenendes toezegging in Athene "niet te willen bezuinigen op sport" ten koste van de minima noem ik dat Super Sociaal!!
kortom mischien heeft Andre wel gelijk::,
"gewoon" SGP stemmen :in:D
-
- Contacteer:
Zelfs in zo'n situatie kan ik géén CDA stemmen, ik zou 4 jaar spijt hebben, liever niet stemmen dat CDA stemmen.:#Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eIk vraag me af hoeveel SGP-stemmers echt verstand hebben van politiek.Oorspronkelijk gepost door Andre
Gewoon SGP stemmen.
Als CDA nek aan nek met PvdA ligt, stem ik echt geen SGP.
Trouwens leuke anekdote dat Ds. G.Kersten 'teugen' het stemmen door vrouwen was.
en dan achteraf horen dat al die sgp-ers die voor een keertje CDA stemden nog niet een kwart zetel uitmaakte voor het totaal aantal zetels van de CDA..Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eIk vraag me af hoeveel SGP-stemmers echt verstand hebben van politiek.Oorspronkelijk gepost door Andre
Gewoon SGP stemmen.
Als CDA nek aan nek met PvdA ligt, stem ik echt geen SGP.
Trouwens leuke anekdote dat Ds. G.Kersten 'teugen' het stemmen door vrouwen was.
dus ... een verloren stem ...