Er is forse ruzie geweest de laatste dagen tussen staatsecr. Nijs en minister Van der Hoeven van Onderwijs.
Ze konden mekaar niet luchten of zien.
Nijs had ook sterke uitspraken gedaan in het blad Nieuwe Revu, waarin ze Van der Hoeven afkraakte.
Het schijnt een beetje bijgelegd te zijn, maar je weet hoe dat gaat tussen vrouwen: ze kunnen mekaar luchten noch zien.
Ik vind persoonlijk dat dit soort vrouwenruzies binnenboord gehouden moet worden. Een blamage voor de politiek en voor de rolfunctie van de regering (kabinet) in het bijzonder, dat ze zo rollebollend over straat gaan.
Overigens geldt dit voor mannen in de politiek net zo goed, natuurlijk!
Ruzie
-
- Contacteer:
da's waar, ik ben het niet gauw met Femke Halsema eens, maar in dit verband sprak ze haar afschuw uit over dit "onproffesioneel gedoe", deze ordinaire ruzie, en ik kon me roerend in die kwalificatie vinden!Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2eEn terecht!!Oorspronkelijk gepost door Orckie
Nou, staatsecrt Nijs heeft het veld moeten ruimen.
Moeten ja, want het was gedwongen.
Gedwongen door "Il Capo" Van Aartsen...
Infantiel gedoe...
Beetje eenzijdig belicht Rens. Als jij een probleem hebt met die man , wil nog niet zeggen dat een ander dat wel heeft. Ik vind hem een sterk leider. En daar zijn er niet zoveel van in de kamer.Oorspronkelijk gepost door Rens
van Aartsen ligt al langere tijd op ramkoers tegen hem niet welgevallige politici. Uit eiegn kring of van daarbuiten, hij tracht hen ZIJN wil op te leggen. Dat is toch duidelijk af te leiden uit zijn begezigde termen. Ook intern, in de fractie, is hij gelijk Marijnissen de onbetwiste Grote Baas die geen tegenspraak duldt. In een gesprek die ik onlangs met hem mocht hebben (v Aartsen) gaf hij blijk van een dermate hooghartigheid dat het mij te moede werd om nog verder met hem te spreken over voor ons belangrijke zaken. De sfeer was min of meer "wie denk jij wel dat je bent dat je tegen mij durft te spreken en ook nog t'egen te spreken"? Nee, van Aartsen heeft voor mij afgedaan. De kwalificatie "Il Capo" is terecht.