Mediabeleid SGP inzake televisie?

Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Als het zover komt dat de SGP regeringspartij wordt,
Wat zal Nederland er dan anders uitzien. Want als SGP de meeste zetels heeft, dan betekent dat, dat een groot deel van Nederland gereformeerd is. Dan hebben ze alleen het RD maar nodig;)

Dnek het ook Mathijs. Iedereen heeft nu zoiets van, als de SGP aan de macht komt mag dit niet meer en mag dat niet meer.

Onzinnig gebral, want als de SGP aan de macht is, dan is meer dan de helft van Nederland gereformeerd.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Is de mening over tv en radio binnen de SGP over een periode van pakweg 40 haar nu veranderd of niet?
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Is de mening over tv en radio binnen de SGP over een periode van pakweg 40 haar nu veranderd of niet?
Ik denk dat de radio en de tv qua uitzendingen dichterbij de SGP gekomen zijn en niet andersom.

Of begrijp ik het niet helemaal? :pu
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Als het zover komt dat de SGP regeringspartij wordt,
Wat zal Nederland er dan anders uitzien. Want als SGP de meeste zetels heeft, dan betekent dat, dat een groot deel van Nederland gereformeerd is. Dan hebben ze alleen het RD maar nodig;)

Dnek het ook Mathijs. Iedereen heeft nu zoiets van, als de SGP aan de macht komt mag dit niet meer en mag dat niet meer.

Onzinnig gebral, want als de SGP aan de macht is, dan is meer dan de helft van Nederland gereformeerd.
en de andere 49%, trouwens veel katholieken stemmen ook sgp.
Mijn tante bijvoorbeeld en een rk priester.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door Mara »

Gisteravond kreeg mijn zoon een appje van een medestudent. " Kijk ff naar PowNews van vanavond, daar is een rolletje voor de SGP weggelegd en het was leuk!"
Dus wij hebben het bekeken en het was idd humor.
Meneer Bisschop en meneer Dijkgraaf hebben 'mediatalent'.
Dit hadden we 10 jaar geleden nog niet kunnen denken.
Ik vond die gasten eerst het brutaalste knulletje van de klas, tegen het onbeschofte, maar als je wat vaker kijkt, zie je wel dat ze soms dikke luchtbellen doorprikken.
Het wollig taalgebruik van sommige, veel praten >> weinig zeggen, proberen zij te fileren.
Helaas zijn niet alle (delen van) uitzendingen geschikt.
Evt 5 minuten doorspoelen, dan begint het onderdeel "Twitteren door 2e kamerleden". (De pannenkoekenlijst), daarna volgt een onderdeel over voetbal e.d. en de Libelle zomerweek DOORSPOELEN, is schokkend taalgebruik, na ong. 14minuten gaat het weer over 2e kamer, afscheid met Dijkgraaf, Wilders e.a.
Ik zet bewust geen link neer, omdat delen van het programma niet forumproof zijn.
Een ieder die het leuk vindt om te kijken, kan het vast wel vinden.

Maar dan nu de vraag: is het goed dat de SGP ook in PowNews te zien is, of zeggen de forumleden: nee niet doen, alleen in de serieuze "volwassen" programma's, zoals P&W en Nieuwsuur?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door ejvl »

Het probleem is die hondsbrutale Rutger van Castricum, daar zijn nogal wat mensen bang voor.
Doe maar eens een youtube search naar alleen het woord "Rutger" en zie wat voor brutale journalistiek er voorbij komt.
Als je niet reageert zoals Ella Voogelaar (media moment van 2011 of eerder meen ik) dan krijg je helemaal rare situaties. http://www.youtube.com/watch?v=YKUHWD7Yw4s
Dan kun je het beste zo eerlijk en normaal mogelijk reageren.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Het probleem is die hondsbrutale Rutger van Castricum, daar zijn nogal wat mensen bang voor.
Doe maar eens een youtube search naar alleen het woord "Rutger" en zie wat voor brutale journalistiek er voorbij komt.
Als je niet reageert zoals Ella Voogelaar (media moment van 2011 of eerder meen ik) dan krijg je helemaal rare situaties. http://www.youtube.com/watch?v=YKUHWD7Yw4s
Dan kun je het beste zo eerlijk en normaal mogelijk reageren.
Inmiddels heeft iedereen zijn kunstje wel door denk ik.
Er zijn inmiddels ook andere journalisten daar bezig.
Het heeft mevrouw Vogelaar uiteindelijk haar baan als minister gekost. Want tv is genadeloos.
Maar ik zag de ontspannen manier waarop de beide heren van de SGP hem antwoord gaven.
Nu zat de heer v.d. Vlies er ook altijd wel ontspannen bij (uiterlijk althans) en die kon ook heel gevat, met humor uit de hoek komen, maar dat was alleen bij gerespecteerde journalisten, die van zichzelf uit niet brutaal of onbeschoft zijn.
Ik denk dat dit beter is (dus het niet ontlopen van Pow of BNN) voor het imago van de SGP, dan je altijd maar in een hoekje verschuilen en nerveus die camera opzij duwen.
Kamerlid zijn betekent tegenwoordig dat je ook mediageniek moet zijn, maar dan wel authentiek. Jezelf blijven dus!
En dat is moeilijker dan wij denken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door DDD »

Eens. Het heeft geen zin om je te verschuilen, je maakt je alleen maar belachelijk. En Rutger weet zelf ook wel dat hij zelf het meest voor aap staat. Maar goed, de kijkcijfers...

Met een klein beetje humor en zelfspot kom je bij deze omroep een heel eind. Hoewel ik het spijtig vind dat hij bestaat.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door Eppo Gremdaat »

Ik ben weer eens het boek `Levend in het werk des Heeren` aan het lezen, over Ds Hette Gerrit Abma (1917-1992), predikant en parlementarier, geschreven door H.A. van Dolder-de Wit, met bijdragen van Dr.Ir. J. van der Graaf en Mr G. Holdijk.
(Het boek zal wellicht nog wel 2e hands verkrijgbaar zijn).
Zeer intressant en lezenswaardig. Mijn indruk in deze is dat Ds Abma zijn tijd ver vooruit was in zake de media m.b.t. het gebruik van TV. en de hedendaagse communicatiemiddelen (zoals Email bijv.)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door refo »

Eppo Gremdaat schreef:Ik ben weer eens het boek `Levend in het werk des Heeren` aan het lezen, over Ds Hette Gerrit Abma (1917-1992), predikant en parlementarier, geschreven door H.A. van Dolder-de Wit, met bijdragen van Dr.Ir. J. van der Graaf en Mr G. Holdijk.
(Het boek zal wellicht nog wel 2e hands verkrijgbaar zijn).
Zeer intressant en lezenswaardig. Mijn indruk in deze is dat Ds Abma zijn tijd ver vooruit was in zake de media m.b.t. het gebruik van TV. en de hedendaagse communicatiemiddelen (zoals Email bijv.)
Dit boek is bij Boekhandel Smit in Gouda nieuw te krijgen (ramsj). Het kost 8,95.
Het is een mooi boek.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door Zita »

Mara schreef:
ejvl schreef:Het probleem is die hondsbrutale Rutger van Castricum, daar zijn nogal wat mensen bang voor.
Doe maar eens een youtube search naar alleen het woord "Rutger" en zie wat voor brutale journalistiek er voorbij komt.
Als je niet reageert zoals Ella Voogelaar (media moment van 2011 of eerder meen ik) dan krijg je helemaal rare situaties. http://www.youtube.com/watch?v=YKUHWD7Yw4s
Dan kun je het beste zo eerlijk en normaal mogelijk reageren.
Inmiddels heeft iedereen zijn kunstje wel door denk ik.
Er zijn inmiddels ook andere journalisten daar bezig.
Het heeft mevrouw Vogelaar uiteindelijk haar baan als minister gekost. Want tv is genadeloos.
Maar ik zag de ontspannen manier waarop de beide heren van de SGP hem antwoord gaven.
Nu zat de heer v.d. Vlies er ook altijd wel ontspannen bij (uiterlijk althans) en die kon ook heel gevat, met humor uit de hoek komen, maar dat was alleen bij gerespecteerde journalisten, die van zichzelf uit niet brutaal of onbeschoft zijn.
Ik denk dat dit beter is (dus het niet ontlopen van Pow of BNN) voor het imago van de SGP, dan je altijd maar in een hoekje verschuilen en nerveus die camera opzij duwen.
Kamerlid zijn betekent tegenwoordig dat je ook mediageniek moet zijn, maar dan wel authentiek. Jezelf blijven dus!
En dat is moeilijker dan wij denken.
In één of ander interview bij Van der Vlies thuis zei hij tegen zijn hond: 'Zo hondje, nu kom jij ook op de teevee'. Da's hier thuis een gevleugelde uitdrukking geworden bij allerlei activiteiten van de hond.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door Erasmiaan »

In Elsevier een leuke schets van de SGP, sympathiek geschreven, hoewel ik enkele dingen anders zou willen duiden.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door Eppo Gremdaat »

Wijlen Wim Kan zei ooit: `Als de SGP de macht krijgt in Nederland dan mag Ajax niet meer voetballen op zondag.Ze mogen hooguit op maandag na vier uur tafeltennissen in de tuin van de zondagsschool :baille :baille
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door WimA »

Erasmiaan schreef:In Elsevier een leuke schets van de SGP, sympathiek geschreven, hoewel ik enkele dingen anders zou willen duiden.
Inderdaad een sympathiek geschreven stuk over de SGP in de Elsevier. De duiding van de partijontwikkeling leek mij de juiste te zijn en dat stemt wel tot droefheid.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Mediabeleid SGP inzake televisie?

Bericht door Luther »

WimA schreef:
Erasmiaan schreef:In Elsevier een leuke schets van de SGP, sympathiek geschreven, hoewel ik enkele dingen anders zou willen duiden.
Inderdaad een sympathiek geschreven stuk over de SGP in de Elsevier. De duiding van de partijontwikkeling leek mij de juiste te zijn en dat stemt wel tot droefheid.
Met je eens, behalve het laatste woord. Daar zou ik 'blijdschap' typen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie