verkiezingen Duitsland

Herman
Moderator

verkiezingen Duitsland

Bericht door Herman »

Het ziet er daar spannend uit in Dld. Wat is onze voorkeur? Toch maar Stoiber?
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

De verkiezingen in Duitsland kunnen mij voor geen meter boeien. Lekker belangrijk.
Het interesseert mij zogezegd geen zak!
Zolang het nazisme daar niet gaat overheersen, vind ik alles best.

The Critical Brother (niet van 'missverkiezingen' hoor!)
J.C. Philpot

Re: verkiezingen Duitsland

Bericht door J.C. Philpot »

Het is wederom spannend in Duitsland. Wat zal de uitkomst zijn? Hoe veel stemmen zal de AFD uiteindelijk halen?

Het is wel opvallend dat de leider van de AFD (anti immigratie en pro traditioneel gezin) in Zwitserland "getrouwd" is en kinderen opvoedt met een Sri-Lankaanse vrouw.

Maar deze dubbelheid zie je vaker: Geert Wilders (anti immigratie) is getrouwd met een van oorsprong Hongaarse, D. Trump met een Sloveense, en J.D. Vance met een vrouw met Indiase roots. Maar wellicht zijn deze personen in real life genuanceerder dan hun uitlatingen in de media? Ik hoop het in ieder geval.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
ZWP

Bericht door ZWP »

J.C. Philpot schreef: 20 feb 2025, 07:57 Maar deze dubbelheid zie je vaker: Geert Wilders (anti immigratie) is getrouwd met een van oorsprong Hongaarse, D. Trump met een Sloveense, en J.D. Vance met een vrouw met Indiase roots. Maar wellicht zijn deze personen in real life genuanceerder dan hun uitlatingen in de media? Ik hoop het in ieder geval.
Liever andersom eigenlijk, dat zou een stuk onrust schelen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

En dan ineens... ineens denk ik, misschien wat off topic, maar dat gaat soms zo, ineens zijn de Verenigde Staten van Amerika niet meer zo lief... ze lijken van een vriend in een vijand te verkeren... In elk geval, The United States lijken veranderd, en lijken ons ineens minder goed gezind.
Maar, zo dacht ik dan, Duitsland dan? Het grootste en machtigste land op het Europese continent. Achten we het mogelijk dat Duitsland een gevaar wordt door als daar bijvoorbeeld een sterke man aan de macht zou komen, en af wil rekenen met alle traditionele normen en waarden... Of ja, dat kan ons Eigen Land ook doen, en dan keert zich een land tegen een bevolkingsgroep die in de ogen van de meerderheid er ongewenste gedachten op nahoudt...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

J.C. Philpot schreef: 20 feb 2025, 07:57 Het is wederom spannend in Duitsland. Wat zal de uitkomst zijn? Hoe veel stemmen zal de AFD uiteindelijk halen?

Het is wel opvallend dat de leider van de AFD (anti immigratie en pro traditioneel gezin) in Zwitserland "getrouwd" is en kinderen opvoedt met een Sri-Lankaanse vrouw.

Maar deze dubbelheid zie je vaker: Geert Wilders (anti immigratie) is getrouwd met een van oorsprong Hongaarse, D. Trump met een Sloveense, en J.D. Vance met een vrouw met Indiase roots. Maar wellicht zijn deze personen in real life genuanceerder dan hun uitlatingen in de media? Ik hoop het in ieder geval.
Dat is ook helemaal niet waar ze het over hebben. Het gaat erom dat ze willen voorkomen dat er ongebreideld hele groepen figuren het land binnen willen, die de gang van zaken op allerlei manieren verstoren. Dat zal met die echtgenotes vast niet het geval zijn, dus van dubbelheid is geen sprake.
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef: 20 feb 2025, 10:18 En dan ineens... ineens denk ik, misschien wat off topic, maar dat gaat soms zo, ineens zijn de Verenigde Staten van Amerika niet meer zo lief... ze lijken van een vriend in een vijand te verkeren... In elk geval, The United States lijken veranderd, en lijken ons ineens minder goed gezind.
Maar, zo dacht ik dan, Duitsland dan? Het grootste en machtigste land op het Europese continent. Achten we het mogelijk dat Duitsland een gevaar wordt door als daar bijvoorbeeld een sterke man aan de macht zou komen, en af wil rekenen met alle traditionele normen en waarden... Of ja, dat kan ons Eigen Land ook doen, en dan keert zich een land tegen een bevolkingsgroep die in de ogen van de meerderheid er ongewenste gedachten op nahoudt...
Amerika is nooit lief geweest. Amerikaanse leiders handelden altijd uit opportunisme. Vaak kwam die ons ten goede, dan leek het of ze lief waren.
En wat dat laatste betreft: wat zou dat? Alleen maar goed.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef: 20 feb 2025, 07:57 Het is wederom spannend in Duitsland. Wat zal de uitkomst zijn? Hoe veel stemmen zal de AFD uiteindelijk halen?

Hoeft niet dubbel te zijn toch? Juist als je je medelanders bepaalde normen en waarden klaarblijkelijk niet accepteren dan is dat denk ik moeilijk te bekroppen. Zolang je je houdt naar de normen en waarden van Duitsland in dit geval zullen ze je geen strobreed in de weg liggen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Iemand die in een lesbische relatie leeft en kinderen opvoedt, en tegelijkertijd het traditionele gezin zegt te verdedigen, is voor mij wel minder geloofwaardig.

Alice Weider (de leider van de AFD) ligt wel onder vuur over deze zaken. Ze liep onlangs nog boos/emotioneel weg uit een interview, toen men haar woonplaats door bleef zagen (Zwitserland, terwijl ze een adres in Duitsland opgeeft, wat het adres van haar ouders blijkt te zijn).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef: 20 feb 2025, 14:46 Iemand die in een lesbische relatie leeft en kinderen opvoedt, en tegelijkertijd het traditionele gezin zegt te verdedigen, is voor mij wel minder geloofwaardig.

Alice Weider (de leider van de AFD) ligt wel onder vuur over deze zaken. Ze liep onlangs nog boos/emotioneel weg uit een interview, toen men haar woonplaats door bleef zagen (Zwitserland, terwijl ze een adres in Duitsland opgeeft, wat het adres van haar ouders blijkt te zijn).
Blijkbaar vind ze toch het meeste aansluiting bij de AFD.
parsifal

Bericht door parsifal »

refo schreef: 20 feb 2025, 10:29
-DIA- schreef: 20 feb 2025, 10:18 En dan ineens... ineens denk ik, misschien wat off topic, maar dat gaat soms zo, ineens zijn de Verenigde Staten van Amerika niet meer zo lief... ze lijken van een vriend in een vijand te verkeren... In elk geval, The United States lijken veranderd, en lijken ons ineens minder goed gezind.

Wat bedoel je hiermee? Is het goed dat een land zich keert tegen mensen die afwijken van de meerderheid qua wereldbeeld?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

parsifal schreef: 20 feb 2025, 14:52
refo schreef: 20 feb 2025, 10:29

Wat bedoel je hiermee? Is het goed dat een land zich keert tegen mensen die afwijken van de meerderheid qua wereldbeeld?
Ik denk dat DIA 'onze' groep bedoelt, gezien de drie stippeltjes...
parsifal

Bericht door parsifal »

Het lijkt erop dat Christendemocraten en Sociaaldemocraten samen een meerderheid hebben. Dat lijkt goed voor stabiliteit van het land.

https://www.nu.nl/verkiezingen-duitslan ... n-spd.html
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MGG

Bericht door MGG »

parsifal schreef: 24 feb 2025, 11:03 Het lijkt erop dat Christendemocraten en Sociaaldemocraten samen een meerderheid hebben. Dat lijkt goed voor stabiliteit van het land.

https://www.nu.nl/verkiezingen-duitslan ... n-spd.html
De grootste loser kan lekker verder regeren. Voor nu leuk, maar bij de volgende verkiezingen kan AFD de (waarschijnlijke) nieuwe regering hard aanpakken.
Plaats reactie