Evaluatie LPF

Mirror

Evaluatie LPF

Bericht door Mirror »

LPF draait alweer even mee in politiek Nederland.

Wat vinden jullie ervan? Maken ze hun woorden waar en zorgen ze voor een frisse wind in Den Haag?

Hoe doet Mat Herben het, degelijk, saai of verrassend goed?
Jelle

Bericht door Jelle »

Een frisse wind brengen ze zeker. Als je als nieuwe partij nog maar net meedraait en je begint dan al te denken aan opheffing van je partij of samenwerking met anderen, terwijl je nog niet in de regering zit, want zover is het nog niet, is dat wel heel verfrissend.
Ik denk dat het een partij wordt van de ene dag rood en de andere dag groen.
Ik vind het in elk geval jammer dat ze mee gaan doen en zeker jammer voor Balkenende, want dit eventuele kabinet als het doorgaat, is volgens mij geen lang leven beschoren.
Tevee draaitollen bij LPF en teveel bejaarden die mee doen.
Belachelijk gewoon een Ferry Hogendijk b.v. die hebben ze ook uit het bejaardencentrum voor de dag getoverd. Hij kan amper goed op zijn benen staan.
En dan zeggen dat anderen eens vernieuwend moeten zijn.
Nee voor mij glijd Nederland af naar wat ze vroeger in Rusland hadden, datw erd toen ook geregeerd door het bejaarden huis.
Mijn stelling is als men 65 is, weg wezen iedereen moet met pensioen dus ook ministers en kamerleden. Hooguit de lopende periode afmaken maar verder niet.
Laten we eindelijk eens afrekenen met dat bejaarden stel in den Haag en eens de jongeren de kans geven.
Mirror

Bericht door Mirror »

LPF, ik ben er tot nu toe niet zo heel ongelukkig mee. In de praktijk blijken ze een kloon van VVD te zijn, met hier en daar een uitstapje naar links of rechts.

Mat Herben doet het verrassend goed, wie had dat gedacht van deze woordvoerder. Een leuk woordenspel van hem richting de aantijgingen van LN, ,,onleefbare laster'' .
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Rens
Ik waag me aan de overdenking dat bij een komende verkeizingsuitslag de CU en de SGP het wel eens heel verrassende kunnen gaan doen (in positieve zijn dan he!)

Groet, Rens.
Je maakt me nieuwsgierig. Op basis waarvan denk je dit?
Een rechts-confessioneel
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jun 2002, 16:08

Bericht door Een rechts-confessioneel »

In de Volkskrant van woensdag 26-6-2002 werd melding gemaakt van het feit dat Herben zich op een dubieuze manier binnen de LPF heeft gewerkt. Verder werd door de auteur van het artikel geinsinueerd dat Herben politiek actief is geworden om de JSF erdoor te krijgen. Eerst bij LN, en nadat er daar voor hem bedankt werd bij LPF. Herben afkomstig uit het defensie-circuit zou er zo voor gezorgd heebn dat de JSF erdoor kwam. Pim Fortuyn was juist fel gekant tegen de JSF. Bij de stemmingen in de kamer was de hele LPF-fractie voor de JSF.

Ze zijn naar mening al enigzins misschien wel tegen wil en dank deel uit gaan maken van het politieke establissement. De LPF is zonder Pim Fortuyn geen LPF meer, maar een verzameling eenlingen die nu al met elkaar in de clich liggen. De LPF valt mij dus zwaar tegen.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ik weet het echt niet. Voor mijn gevoel en voor het oog is de LPF nog steeds een redelijk verbonden clubje. Echt boven mijn verwachting en van vele van ons.

Hoeveel tijd hadden we de LPF gegeven voordat er rottigheid zou komen?
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ik dacht dat het wel goed ging met de LPF!

Een dag later hoor je opeens een heleboel heibel! Hoe zal het aflopen? Zullen we dan toch binnen een jaat al verkiezingen hebben?
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik hoorde zelfs dat als ze binnen de Lpf niet stoppen met ruziën dan is da familie Fortuyn van plan om de naam van de party te laten verbieden. Van de naam Fortuyn liggen de rechten bij de familie.
En Kridje ik had ze in het begin hooguit een jaar gegeven en ik zie er van komen als dit zo doorgaat dat ze zelfs geen halfjaar gaan halen.
Ook nu weer blijkt uit alle kabaal wat er naar buiten komt dat de LPF dat was Pim en verder niets meer en nu Pim er niet meer is zijn er een stelletje oude vandagen die elkaar een beetje zitten af te bekken. Ik denk dat ze met z'n allen maar weer terug moeten naar het bejaardencentrum.
Ik denk als ik dit gekibbel hoor: Hoe ouwer hoe gekker.
Beter is: hef de LPF maar op, beter voor vriend en vijand van deze partij, want dit wordt echt helemaal niets.


[Veranderd op 1/7/02 door Jelle]
Plaats reactie