Opheffen lijst Pim Fortuyn!

Plaats reactie
BOELY

Opheffen lijst Pim Fortuyn!

Bericht door BOELY »

Een vriend van pim, pim's broer en nog vele andere mensen zeggen het: Opheffen van lijst pim fortuyn.

De Partij was Pim, en Pim was de partij. Moeten we de wens van de nabestaanden respecteren, en desnoods na één jaar nieuwe verkiezingen of zeggen we van LPF moet mee blijven doen, en we moeten maar zien wat er uitkomt!
Adje

Bericht door Adje »

Inderdaad, opheffen! Pim heeft in z'n eentje voor die 25 zetels gezorgd. Dat aantal heeft hij door zijn eigen persoontje in de afgelopen maanden bij elkaar gesleept. Het kon de evt. kiezers niets schelen wie er verder nog op de lijst stond, het draaide alleen om Pim. Nu hij weg is, lijkt het mij niet meer dan logisch dat de partij ook opgedoekt wordt. Immers, ze stemde toch op Pim? En dan het argument van: we gaan door met Pims ideeen: stem dan op SP ofzo, die heeft over veel dingen ook een uitgesproken mening, die vaak nog in de richting van LPF gaat ook, maar zorg er iig voor dat er niet zo'n stelletje losbollen de Tweede Kamer onveilig gaat maken. Want dan sla je pas echt een pleefiguur in het buitenland, om maar in de termen van de laatste paar weken te blijven....
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

kan me helemaal vinden in de onderstaande mening :
NB nog beter is natuurlijk om klein-rechts te stemmen!!!!

citaat: NOS

Harry Mens, goede vriend van Pim Fortuyn, liet eerder in Villa BvD en in het NOS-Journaal weten ook voorstander te zijn van ophef van de partij. Hij zegt zeker te weten dat Fortuyn dat gewild zou hebben. Volgens Mens zou Fortuyn hem kort geleden in vertrouwen verteld hebben dat hij serieuze twijfels had over de kwaliteiten van een aantal mensen op zijn lijst. Fortuyn zou om die reden tien dagen geleden nog overwogen hebben te stoppen.

Volgens Harry Mens leidt het tot chaos als mensen nu massaal op hem zouden stemmen. "Als mensen echt in de geest van Pim willen stemmen, laten ze dan de VVD of het CDA steunen", aldus Harry Mens. Fortuyn hoopte op een coalitie met deze partijen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Het is zeker jammer dat deze partij zichzelf niet opheft.
De partij LPF was Pim en niet zijn achterban. Ook nu na al het gebeuren zie je dat er zelfs niet een is die het voortouw neemt, dus leiderschap zit er weinig bij. En de opmerking dat dit gedaan wordt voor Pim is erg zwak. Wel begrijp ik dat als er een nieuwe partijleider zou zijn de winst van Pim heel gauw zou zakken omdat men dan merkt dat zij lang niet halen van wat Pim haalt.
Dus om ztemmen te krijgen is het wel handig zo maar verstandiger zou zijn geweest om te stoppen dan was de nu aanstaande afgang ook bewaart gebleven.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

dat LPF nog heel wat stemmen krijgt a.s woensdag.!!!

en wat het dn nog gaat worden???????????????????????????????????????????????????
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
de Paus

Bericht door de Paus »

Het idiote vind ik, is dat men nog gewoon op Pim Fortuyn kan stemmen aanstaande woensdag, ook al is hij overleden..... heel erg krom.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door de Paus
Het idiote vind ik, is dat men nog gewoon op Pim Fortuyn kan stemmen aanstaande woensdag, ook al is hij overleden..... heel erg krom.
En daarom gaan misschien veel mensen op LPF. Als medeleven en vanuit emoties kies men dan Pim. Een soort laatste eerbetoning!

Zelf zit er volgens mij weinig pit in LPF nu Pim is vermoord. Ten eerste heeft men helemaal geen ervaring. Ten tweede is het duidelijk een soort samenraapsel die nog maar kort bij elkaar is dus weinig binding aan elkaar. Zo lang Pim nog duidelijk in hun gedachte is zal het meevallen, maar als het leven door gaat zal het tweede punt waarschijnlijk naar boven komen. En als derde punt: de andere lijstkandidaten keken tegen Pim op en hij was de man van hun. Nu is Pim er niet meer, dus missen ze de man. Hij bepaalde het beleid, wie nu??
The Real G-G Bobo

Bericht door The Real G-G Bobo »

Origineel geplaatst door de Paus
Het idiote vind ik, is dat men nog gewoon op Pim Fortuyn kan stemmen aanstaande woensdag, ook al is hij overleden..... heel erg krom.
Mag ik even reageren? Dit in niet krom. Kzal het uitleggen. Verkiezingslijsten worden bij de wet vastgesteld! De lijst van een partij is dus een wet zou je kunnen zeggen. Daarom mag dat niet zomaar in zeer korte tijd aanpassen. Het is wel vaker voorgekomen hoor, bij gemeenteraadsverkiezingen. De stemmen die gaan automatisch naar de tweede persoon op de lijst.

Het is dus niet zo eenvoudig om die lijsten aan te passen.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

We moeten gewoon geduld hebben. De Lijst valt vanzelf wel uiteen hoor, dat zooitje ongeregeld met nauwelijks of geen ervaring.
De partij zal waarschijnlijk wel meedoen in de coalitie VVD/CDA/LPF, en na een half jaartje uiteenvallen. De opkomst zal lager zijn en dat zal voor de christelijke partijen beter uitkomen. Wellicht komen we daarna uit op: PvdA, CDA, Groen Links en ChristenUnie.
The Real G-G Bobo

Bericht door The Real G-G Bobo »

Origineel geplaatst door Refojongere
We moeten gewoon geduld hebben. De Lijst valt vanzelf wel uiteen hoor, dat zooitje ongeregeld met nauwelijks of geen ervaring.
De partij zal waarschijnlijk wel meedoen in de coalitie VVD/CDA/LPF, en na een half jaartje uiteenvallen. De opkomst zal lager zijn en dat zal voor de christelijke partijen beter uitkomen. Wellicht komen we daarna uit op: PvdA, CDA, Groen Links en ChristenUnie.
De opkomst lager? Men verwacht 90% opkomst! Dus de christelijke partijen zullen daar wel last van hebben
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Bij de nieuwe verkiezingen, als VVD/CDA/LPF uiteenvalt!
The Real G-G Bobo

Bericht door The Real G-G Bobo »

Origineel geplaatst door Refojongere
Bij de nieuwe verkiezingen, als VVD/CDA/LPF uiteenvalt!
De coalitie gaat niet uit VVD / CDA / LPF bestaan. Het wordt CDA / PvdA / GL! Om een meerderheid te behalen, kan CU benaderd worden voor een steunfractie. 3 stemmen zo bijvoorbeeld genoeg kunnen zijn voor de drie genoemde partijen om dan daarmee een meerderheid te kunnen behalen
Plaats reactie