Vrouwen stemmen.

BOELY

Vrouwen stemmen.

Bericht door BOELY »

Misschien denken jullie hoe komt ie op het idee, maar er zijn diverse mensen in mijn omgeving die er princiepieel op tegen zijn dat vrouwen stemmen.

Hoe denkt de SGP daarover, en de brede achterban?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Als de vrouw volgens de SGP moet zwijgen in de Gemeente, en geen lid mag worden, waarom mogen ze dan wel gaan stemmen.......als je je stem laat horen dan doe je alles behalve zwijgen in de Gemeente......

Alstublieft, wie kan mij dit uitleggen?
bloob

Bericht door bloob »

Gaat dat niet meer over de kerkelijke gemeente????
de Paus

Bericht door de Paus »

Origineel geplaatst door Hoopvol
Als de vrouw volgens de SGP moet zwijgen in de Gemeente, en geen lid mag worden, waarom mogen ze dan wel gaan stemmen.......als je je stem laat horen dan doe je alles behalve zwijgen in de Gemeente......

Alstublieft, wie kan mij dit uitleggen?
Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: de vrouwen mogen de Gemeente niet onderrichten, maar daarom mogen ze nog wel andere zaken doen binnen de Gemeente. Dit schema geplakt op de politiek levert het volgende op: vrouwen mogen dan niet voor de SGP in de kamer, maar ze mogen wel allerlei andere dingen doen ter opbouw van de fractie. HET middel daartoe is stemmen!
The Real G-G Bobo

Bericht door The Real G-G Bobo »

Origineel geplaatst door BOELY
Misschien denken jullie hoe komt ie op het idee, maar er zijn diverse mensen in mijn omgeving die er princiepieel op tegen zijn dat vrouwen stemmen.

Hoe denkt de SGP daarover, en de brede achterban?
Stem zelf ook SGP, hoewel ik het met een hoop dingen niet eens ben en er ook een hoop zaken anders zouden moeten gaan. Even over het vrouwenkiesrecht, als vrouwen niet stemmen op de SGP zouden ze dan uberhaupt in de tweede kamer komen? Lijkt me niet. Misschien een zeteltje. Waarom moeten vrouwen hierover hun mond houden??? Het zou juist goed zijn als zij ook aan de regering zouden deelnemen naar mijn mening.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Alles goed en best,
De SGP snoert (op grond van de Bijbel) de vrouwen tijdens de vergadering de mond, ja toch?
Dan moet de SGP zeker de vrouwen de mond snoeren bij de stembus.

VROUWEN BLIJF THUIS,

dat zouden ze moeten roepen, maar dat
durft het bestuur niet.......
iedereen weet wel waarom.

Is het gek dat de buitenwereld de SGP vergelijkt met de Taliban? nee toch?
bloob

Bericht door bloob »

Ik ben bang dat ik je niet helemaal volg, Hoopvol. Kan je e.e.a uit je reactie even toelichten svp?
Jelle

Bericht door Jelle »

Naar aanleiding van een stukje van over het ztemmen van vrouwen wil ik het volgende aanhalen wat een dominee schreef in zijn meditatie. Hij wil verder geen discussie aangaan over het stemmen van vrouwen, maar schrijft verder wel het volgende:
`Wij leven in een tijd van grote nood en afval, een goddeloze tijd en daarom menen wij dat er geen stem verloren mag gaan. Daarbij willen wij ook nog aantekenen dat de Heere in tijden van grote nood meer dan eens gebruik heeft willen maken van vrouwen, zoals Debora en Hulda. En als men zegt dat dit was om een heel andere oorzaak, zullen wij hem of haar niet ongelijk geven. Maar de nood van de tijd was net zo groot als die van onze tijd. De Heere schenke aan zowel mannen als vrouwen om te doen wat Hem welbehagelijk is.´
Ik voor mij heb er geen moeite mee als vrouwen stemmen, want ook in deze tijd hebben we de stemmen hard nodig om onze zetels in de Tweede Kamer te behouden en op deze wijze kunnen we toch in de Tweede Kamer een Schrift gebonden woord laten horen.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door Hoopvol

Is het gek dat de buitenwereld de SGP vergelijkt met de Taliban? nee toch?
JA!!!!!!!! We leven in een democratisch land waarbij er vrijheid is van meningsuiting! Als een partij regels heb die men vind kloppen dan heeft men die vrijheid!

Maar als het om de SGP gaat, dan komt men in opstand? Zal de duivel niet hierachter zitten? Zeker als je kijkt welke mensen juist commetaar op de SGP geven? Veelal mensen die alles doen wat recht tegen Gods Woord in gaat! Dit zegt toch al genoeg?:?:mad2:
Jelle

Bericht door Jelle »

Zo gaat het toch altijd in ons land. We hebben allemaal vrijheid van meningsuiting en we mogen allemaal ons zegje doen en we zijn reuze tolerant tegenover iedereen. Maar behalve als het over christelijk gaat dan is ineens alle tolerantie weg, dan mag je ineens niet meer zeggen hoe en wat jij er van vindt.
En zo gaat het ook met de politieke partijen de christelijke partijen worden al gauw afgedaan als een stel zeurpieten.
Daarom ben ik er zo voor dat ook vrouwen gaan stemmen zodat we er misschien nog eens een zetel of meer bij zouden krijgen, Het is belangrijk dat christelijk nederland stemt op echt christelijke partijen en daar valt dus het CDA beslist niet onder dat is in mijn ogen alleen maar DA. Want ook bij het CDA kan en gaat alles toch gewoon door op zondag. Aan het gedrag is het niet te merken dat het christen zijn voorop staat. Dus als christen is het echt onmogelijk om op het CDA te stemmen.

Mensen stem met elkaar de SGP en laat je stem niet verloren gaan.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Hoopvol
Is het gek dat de buitenwereld de SGP vergelijkt met de Taliban? nee toch?
Dat is zeker wel gek. Alhoewel ik het met hun vrouwenstandpunt niet eens ben, is datgene wat de Taliban deden wezenlijk anders dan dat van de SGP. Vrouwen mogen gewoon studeren, werken, zijn niet verplicht burka's te dragen en worden voor vol aangezien. Het standpunt dat vrouwen niet lid mogen worden en mee mogen regeren heeft niets met niet voor vol aanzien te maken, maar met de gedachte dat er voor de vrouw andere taken zijn weggelegd.
Trein

Bericht door Trein »

Of terwijl, de sgp buigt de regeltjes zoals ze het beste uitkomt. Weer een reden erbij om vooral niet op de sgp te stemmen.
Ik heb niets tegen mensen die andere ideeen hebben dan die van mij, maar als ze dan hypocriet gaan worden, kots ik ze letterlijk uit.
Dat vrouwen geen bestuursfunctie zouden mogen hebben, vind ik echt totaal belachelijk en volledig uit de lucht gegrepen, maar als ze dan plots van hun eigen princiepes afwijken...........
bloob

Bericht door bloob »

Trein,

Dat je dit standpunt hebt, ok. Maar aangezien je geen enkel argument aanvoert is het niet echt mogelijk om op je reactie te reageren. Dus, vertel eens: wat is er nu precies mis met die SGP? Waarom weiger je haar vrij te laten in haar meningsuiting? Waarop baseer je dergelijke uitlatingen?
Plaats reactie