Voor en nadelen van Apple Macintosh
Voor en nadelen van Apple Macintosh
Om huwelijksproblemen te voorkomen (:D) zoeken we een 2e computer, en dat wordt ws een laptop.
Deze week heb ik een showtje gezien op een mac laptop.
Aanvankelijk had ik een heel kritische houding, maar gaandeweg werd ik steeds enthousiaster.
Ik begreep dat de structuur van apple software vele malen beter en sneller is dan windows, omdat windows altijd compatible heeft willen blijven met oudere versie's.
Honderden foto's in 1 klik op je scherm, terwijl windows elk plaatje moet laden.
Eenvoudige bediening.
Nadeel is natuurlijk het niet compatible zijn met heel veel software.
Wie heeft er ervaring met mac?
Wat zijn je positieve en negatieve ervaringen?
Deze week heb ik een showtje gezien op een mac laptop.
Aanvankelijk had ik een heel kritische houding, maar gaandeweg werd ik steeds enthousiaster.
Ik begreep dat de structuur van apple software vele malen beter en sneller is dan windows, omdat windows altijd compatible heeft willen blijven met oudere versie's.
Honderden foto's in 1 klik op je scherm, terwijl windows elk plaatje moet laden.
Eenvoudige bediening.
Nadeel is natuurlijk het niet compatible zijn met heel veel software.
Wie heeft er ervaring met mac?
Wat zijn je positieve en negatieve ervaringen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik moet elke week iemand les geven met de mac. Hij moet mailtjes kunnen typen, tekstverwerken, fotos verwerken en kunnen internetten. Zelf heb ik geen ervaring met mac's, (geef dus les zonder er zelf mee gewerkt te hebben) maar het loopt allemaal heel soepel en spreekt allemaal van zelf. Gebruiksvriendelijke programma's, logische opbouw. Alleen net een tikkeltje anders.
Tja, zelf ben ik iets te gehecht aan photoshop en windows-netwerkjes. Maar als ik met een nieuw systeem zou moeten beginnen, kon het wel eens mac worden.
Ook: stel dat ik mijn oma op internet zou willen, kunnen mailen en tekstverwerken. Een mac is nog wel net zo makkelijk, zit je niet te klooien met die updates en virussen.
Tja, zelf ben ik iets te gehecht aan photoshop en windows-netwerkjes. Maar als ik met een nieuw systeem zou moeten beginnen, kon het wel eens mac worden.
Ook: stel dat ik mijn oma op internet zou willen, kunnen mailen en tekstverwerken. Een mac is nog wel net zo makkelijk, zit je niet te klooien met die updates en virussen.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Het grootste voordeel is dat je niet aangewezen bent op die zooi van Bill Gates. Ze lopen niet steeds vast: onbekende fout. Grootste nadeel is dat de meeste software er niet op werkt.
In de grafische en ontwerpwerelde wordt alleen Apple gebruikt vanwege de sublieme grafische kwaliteiten.
In de grafische en ontwerpwerelde wordt alleen Apple gebruikt vanwege de sublieme grafische kwaliteiten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik ga ook altijd naar de Mac. Gisteravond nog geweest! Burp...
Een Mac is duur en mooi. Wat ie doet, doet ie over het algemeen goed. Hij is bijzonder geschikt voor tekstverwerking, internetten, geluid- en beeldbewerking. Maar het is een kostbaar aparaat en voor mij persoonlijk kan dat ding niet het verschil maken.
Een Mac is duur en mooi. Wat ie doet, doet ie over het algemeen goed. Hij is bijzonder geschikt voor tekstverwerking, internetten, geluid- en beeldbewerking. Maar het is een kostbaar aparaat en voor mij persoonlijk kan dat ding niet het verschil maken.
Op het net lees ik nogal veschillende reacties. Sommigen zweren bij Mac, anderen hebben een hartgrondige hekel aan macintosh
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Een mac zal best goed zijn, maar voor je het weet word je net als de meeste andere Mac-gebruikers: Mekkeren op alles wat Microsoft en PC is.
Mac gebruikers willen je altijd laten geloven dat het allemaal erg stabiel is. Toch worden ook op de mac wel stabiliteitsproblemen gemeld.
Persoonlijk denk ik dat het OS er in de toekomst steeds minder toe zal doen. Maar dan hebben we nog wel wat jaartjes te gaan.
Mac gebruikers willen je altijd laten geloven dat het allemaal erg stabiel is. Toch worden ook op de mac wel stabiliteitsproblemen gemeld.
Persoonlijk denk ik dat het OS er in de toekomst steeds minder toe zal doen. Maar dan hebben we nog wel wat jaartjes te gaan.
De Mac is super en dat kan en mag ik gerust zeggen want ik heb al een mac in bezit sinds 1985.
Inmiddels heb ik 3 macs staan. Een Mag G4 met een 23 inch scherm. een Imac met 17 inch scherm en een Powerbook G4 (laptop) Bij mij worden de mac's gebruikt voor grafische doeleinden, zelfs de hele OSW wordt in de Mac gemaakt.
Voor muziek, film, foto's enz. is de Mac zonder super en kan Windows er niet aan tippen.
Trouwens alles wat Windows heeft hebben ze van Mac afgekeken, De Mac had al jaren de windows schermpje die bij aanklikken open en dicht gingen.
Later is dat ook door MicroSoft op de markt gebracht.
Alleen voor de administratie heb ik een Windows machine staan. Ook voor internetten gebruik ik wel eens de Windows machine.
En waarom> omdat de mac niet altijd een website helemaal goed opbouwd. Alleen het cvoordeel van Mac op internet is wel dat jje niet bent overgelevert aan alle virussen enz.
Gian had dit nu maar even gezegt tijdens de bbq dan had ik je het een en ander kunnen laten zien.
Wil je het alsnog een keer zien, kom gerust langs.
Voor foto's Gewoon Photoshop aanschaffen. Pfhotshop op Windows is een aanpassing voor Windows. Photoshop is een super Mac programma en is er pas jaren later ook voor windows gekomen.
Video bewerking op de mac is super eenvoudig en zit er al gratis op.
Muziek. opnemen en afspelen gaat super ook mp3 bestanden worden automaisch aan gemaakt.
Apple Mac is super met de Ipod mp3 speler.
Echte mannen gebruiken MAC:,:,:,:,
Inmiddels heb ik 3 macs staan. Een Mag G4 met een 23 inch scherm. een Imac met 17 inch scherm en een Powerbook G4 (laptop) Bij mij worden de mac's gebruikt voor grafische doeleinden, zelfs de hele OSW wordt in de Mac gemaakt.
Voor muziek, film, foto's enz. is de Mac zonder super en kan Windows er niet aan tippen.
Trouwens alles wat Windows heeft hebben ze van Mac afgekeken, De Mac had al jaren de windows schermpje die bij aanklikken open en dicht gingen.
Later is dat ook door MicroSoft op de markt gebracht.
Alleen voor de administratie heb ik een Windows machine staan. Ook voor internetten gebruik ik wel eens de Windows machine.
En waarom> omdat de mac niet altijd een website helemaal goed opbouwd. Alleen het cvoordeel van Mac op internet is wel dat jje niet bent overgelevert aan alle virussen enz.
Gian had dit nu maar even gezegt tijdens de bbq dan had ik je het een en ander kunnen laten zien.
Wil je het alsnog een keer zien, kom gerust langs.
Voor foto's Gewoon Photoshop aanschaffen. Pfhotshop op Windows is een aanpassing voor Windows. Photoshop is een super Mac programma en is er pas jaren later ook voor windows gekomen.
Video bewerking op de mac is super eenvoudig en zit er al gratis op.
Muziek. opnemen en afspelen gaat super ook mp3 bestanden worden automaisch aan gemaakt.
Apple Mac is super met de Ipod mp3 speler.
:$ :$ :$Oorspronkelijk gepost door Jelle
En ik dan?!
Ik ben geen man en hou toch veel van de Mac (ja, ook die van de patatjes). Maar ik denk dat ik de enige vrouw van heel OSW ben die regelmatig achter een Mac gezeten heeft... Tijdens m'n stage heb ik anderhalf jaar met de Mac gewerkt (Grafisch werk ja) en zeer zelden liep er iets vast. Als hij vast liep was het op een te oud programma, bijv. een vrij oude versie van QuarkXPress.
En NOOIT zaten er virussen op!
En hij is echt véél sneller dan mijn PCtje hier, terwijl er onwijs zware programma's op stonden.
Ook de bediening van OSX is heel eenvoudig.
De meeste Macs zien er veel mooier uit dan een PC.
Groot nadeel waarom ik hier thuis geen Mac heb, te duur. (Jelle heeft er 3 staan, ik heb nog niet eens geld voor 1...)
Dit geldt ook voor vrouwen: echte vrouwen gebruiken Mac:,:,:,Oorspronkelijk gepost door pingpongbal:$ :$ :$Oorspronkelijk gepost door Jelle
En ik dan?!
Ik ben geen man en hou toch veel van de Mac (ja, ook die van de patatjes). Maar ik denk dat ik de enige vrouw van heel OSW ben die regelmatig achter een Mac gezeten heeft... Tijdens m'n stage heb ik anderhalf jaar met de Mac gewerkt (Grafisch werk ja) en zeer zelden liep er iets vast. Als hij vast liep was het op een te oud programma, bijv. een vrij oude versie van QuarkXPress.
En NOOIT zaten er virussen op!
En hij is echt véél sneller dan mijn PCtje hier, terwijl er onwijs zware programma's op stonden.
Ook de bediening van OSX is heel eenvoudig.
De meeste Macs zien er veel mooier uit dan een PC.
Groot nadeel waarom ik hier thuis geen Mac heb, te duur. (Jelle heeft er 3 staan, ik heb nog niet eens geld voor 1...)
Jazeker ze zijn bijzonder snel.
Jelle heeft er wel drie, maar ja ik gebruik ze zakelijk en kan ze dan ook nog afschrijven.
Maar ik ben er altijd zeer blij mee.
Ik werkte eerst op deze:

Maar die was toch iets te langzaam, toen kreeg ik deze, supersnel:

(die van mij was wel ietsjepietsje anders, maar wel het zelfde scherm)
Een collega van mij had zo'n scherm:

En een andere collega had een "aai-mac":

(dit is de hele computer hè, alles zit in het scherm)
Mooi hè, zo'n Maccie!
[Aangepast op 15/9/05 door pingpongbal]

Maar die was toch iets te langzaam, toen kreeg ik deze, supersnel:

(die van mij was wel ietsjepietsje anders, maar wel het zelfde scherm)
Een collega van mij had zo'n scherm:

En een andere collega had een "aai-mac":

(dit is de hele computer hè, alles zit in het scherm)
Mooi hè, zo'n Maccie!
[Aangepast op 15/9/05 door pingpongbal]
Als gevolg van een virus lag mijn computer deze week een paar dagen plat. En ik dacht nog wel zo goed beschermd te zijn...
Een goede kennis van me, verstokt Mac-gebruiker, lachte zich slap. Hij heeft nooit problemen met virussen en gebruikt zelfs geen virusscan!
Gebruik nu http://www.nod32.nl : schijnt de beste te zijn.... :roll:
Een goede kennis van me, verstokt Mac-gebruiker, lachte zich slap. Hij heeft nooit problemen met virussen en gebruikt zelfs geen virusscan!
Gebruik nu http://www.nod32.nl : schijnt de beste te zijn.... :roll: