Voice over IP

Pim
Contacteer:

Voice over IP

Bericht door Pim »

Binnenkort hopen wij te bellen via VOIP van Solcon. Hebben jullie er al ervaring mee?

Een recente test was trouwens goed!
Test PC Magazine: ,,De oplossing van Solcon werkt prima’’
Vrijdag 18 Februari 2005 - 13:08

De digitale telefoniedienst van Solcon is uitstekend naar voren gekomen in een test van computerblad PC Magazine (maart 2005). ,,De oplossing van Solcon werkt prima; we hebben nauwelijks in de gaten dat we bellen via een internetdienst in plaats van een reguliere vaste lijn’’.

Ook het gebruikersgemak (vier sterren in de beoordeling) werd geprezen in het rapport: ,,De installatie verloopt probleemloos, mede dankzij de goede en duidelijke handleiding’’.

Verder: ,,Na het opstarten van een flinke download geeft de verbinding geen krimp, en van latency is geen sprake.’’

PC Magazine omschrijft de telefoniedienst van Solcon als de ,,VoIP-totaal-oplossing’’. Solcon levert het ADSL Telefoniemodem (Type SMC 7908) samen met een eigen telefoniepakket, leverbaar in combinatie met alle ADSL-netwerken.

Bron: PC Magazine, maart 2005
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Matthijs

Bericht door Matthijs »

klinkt goed!
Marjan

Bericht door Marjan »

Wij bellen maar weinig, veel contacten gaan per email. Ik zou er geen geld voor over hebben op dit moment.
Met wat geluk kost het over een paar jaar nog maar een fractie van het bedrag.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hoor van velen dat de verbinding soms ineens verdwenen is. Of dat er hele flarden van het gesprek wegvallen.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Hoor van velen dat de verbinding soms ineens verdwenen is. Of dat er hele flarden van het gesprek wegvallen.
:t Dat klinkt optimistisch. :,
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Rijssen toch :t:t
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gian

Bericht door Gian »

Ik snap de voordelen niet als je bij Solcon zit. Je hebt zoiezo een kpn abbo nodig om te adsl'len. Wat moet je dan nog met een digitaal telefoon abbonnement?
Bovendien bel je met 1649 al practisch gratis...
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Hier in Ommen kunnen we alleen ADSLlen via KPN, maar in de grotere steden heb je naast KPN ook BBNED. Dan kan je dus wel via Voice over IP, zonder telefoonabonnoment
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik dacht dat Rijssen alleen per sateliettelefoon bereikbaar was :D:D
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ik dacht dat Rijssen alleen per sateliettelefoon bereikbaar was :D:D

En met postduiven he:D:D:D Van Solcon natuurlijk:D:D
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Ik snap de voordelen niet als je bij Solcon zit. Je hebt zoiezo een kpn abbo nodig om te adsl'len. Wat moet je dan nog met een digitaal telefoon abbonnement?
Solcon is toch zonder KPN abonnement?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door refo
Oorspronkelijk gepost door Gian
Solcon is toch zonder KPN abonnement?
Nope. Dat heb je dan nog steeds. Of je moet natuurlijk ADSL via de kabel hebben
refo

Bericht door refo »

Dan heb je er ook niet veel aan. Je moet eerst 99 euro betalen. Bij 1649 kun je daar 2481 keer voor bellen. Tegen de tijd dat ik dat verbeld heb, heeft iedereen voor 10 euro per maand breedband incl gespreken en excl KPN.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
wim

Bericht door wim »

VOIP i.c.m. mijn KPN abbo zie ik ook niet erg zitten. De kosten voor het bellen vallen bij mij in het niet bij de abbonnementskosten.
wpv

Bericht door wpv »

Ik ben zelf ook aan het bekijken of het interessant is om te gaan internettelefoneren en heb daarvoor kontakt gehad met Solcon. Je hebt om via Solcon te telefoneren geen KPN nodig. Ze adviseren wel om dit als backup te houden voor het geval de adsl-lijn uitvalt. Het adslnet is gewoon nog niet zo stabiel als het kpnnet.
Plaats reactie