Veilingen
Ik koop regelmatig op Qoop en Marktplaats, een enkele keer op Ebay.
Zelf verkoop ik dingen op Marktplaats.
Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief.
Op de site Qop koop ik voornamelijk oude ansichtkaarten. Mijn ervaring is hier goed mee. De manier van betalen wisselt, de ene keer moet je vooruit betalen de andere keer na ontvangst.
Op marktplaats moet je meestal voouit betalen.
Ook hier zijn mijn ervaringen positief, zowel als met kopen en verkopen.
Op Ebay heb ik niet zoveel gekocht, ook wel enkele dingen verkocht, ervaring positief.
Ervaring met het programma Hammersnipe heb ik niet.
[Aangepast op 19/4/04 door lammert]
Zelf verkoop ik dingen op Marktplaats.
Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief.
Op de site Qop koop ik voornamelijk oude ansichtkaarten. Mijn ervaring is hier goed mee. De manier van betalen wisselt, de ene keer moet je vooruit betalen de andere keer na ontvangst.
Op marktplaats moet je meestal voouit betalen.
Ook hier zijn mijn ervaringen positief, zowel als met kopen en verkopen.
Op Ebay heb ik niet zoveel gekocht, ook wel enkele dingen verkocht, ervaring positief.
Ervaring met het programma Hammersnipe heb ik niet.
[Aangepast op 19/4/04 door lammert]
-
Heb wel eens wat simpele dingetjes verkocht en gekocht via marktplaats.
Het gaat dan om kleine elektrische onderdeeltjes, die je zo in een stevige enveloppe kunt doen.
Tot nu toe was het voor mij nog een kwestie van vertrouwen. Geld is altijd nog netjes overgemaakt.
Het gaat dan om kleine elektrische onderdeeltjes, die je zo in een stevige enveloppe kunt doen.
Tot nu toe was het voor mij nog een kwestie van vertrouwen. Geld is altijd nog netjes overgemaakt.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Heb eerst via qoop, later via marktplaats en nu via E-bay een hendeltje opgezet. Loopt goed. Van de week voor het eerst een misser. Een bieder die niet betaalt.
Het hele gebeuren staat of valt met de feedback. Als je kootp bij iemand met zeer veel positieve feedback, kun je gerust vooruitbetalen. Nieuwelingen moet je met meer argwaan benaderen. Anderzijds moeten ook zij natuurlijk een keer een start maken.
Marktplaats is ook wel leuk, maar daar is iedereen toch redelijk anoniem. Qoop is een beetje vergane glorie. Wertk een beetje als Ebay, maar gratis. Volgens mij zouden ze wel betalend willen werken, maar dan is het meteen afgelopen met ze. Ebay is toch veel groter.
Zelf heb ik inmiddels 68 positieve feedbacks.
Het hele gebeuren staat of valt met de feedback. Als je kootp bij iemand met zeer veel positieve feedback, kun je gerust vooruitbetalen. Nieuwelingen moet je met meer argwaan benaderen. Anderzijds moeten ook zij natuurlijk een keer een start maken.
Marktplaats is ook wel leuk, maar daar is iedereen toch redelijk anoniem. Qoop is een beetje vergane glorie. Wertk een beetje als Ebay, maar gratis. Volgens mij zouden ze wel betalend willen werken, maar dan is het meteen afgelopen met ze. Ebay is toch veel groter.
Zelf heb ik inmiddels 68 positieve feedbacks.
Het ging altijd nog om kleine bedragen. Maar als het wat duurder word, is het makkelijker om zelf op te halen, of om het op te laten sturen onder rembours.
Hoogste bedrag tot nu toe was 25 euro. Dus zo'n handel is het nog niet.
Het is wel heel leuk, dat je soms binnen een half uur al iemand aan de telefoon hebt, dan schiet het lekker op.
Hoogste bedrag tot nu toe was 25 euro. Dus zo'n handel is het nog niet.
Het is wel heel leuk, dat je soms binnen een half uur al iemand aan de telefoon hebt, dan schiet het lekker op.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Ik ebay vaak. Mijn score is inmiddels 84 positiefZelf heb ik inmiddels 68 positieve feedbacks.

Hammersnipe zal wel zijn om te snipen, lijkt me. Ik ken het niet.
Ik vind het eigenlijk de sport om zelf op de laatste seconde te bieden. Wegrennen onder het eten want "ik moet bieden", is inmiddels heel gewoon hier.
[Aangepast op 13/4/05 door Marjan]
Be yourself, there are plenty of others.
ik ben een keer 25 euro armer geworden via markplaats.nl
Kleine bedragen maak ik altijd eerst over, omdat ik het te gortig vind om daarvoor rembours kosten te moeten betalen. Maar ja, ik kreeg na het betalen mooi mijn 512MB SD kaartje niet.
Het is mijn eigen schuld. Voor de volgende keer een les om eerst telefonisch contact op te nemen met de verkoper.
Maargoed, ik heb verder wel positieve ervaringen met markplaats. Ik verkoop en koop (niet zo vaak hoor) altijd via marktplaats en speurders.
Kleine bedragen maak ik altijd eerst over, omdat ik het te gortig vind om daarvoor rembours kosten te moeten betalen. Maar ja, ik kreeg na het betalen mooi mijn 512MB SD kaartje niet.
Het is mijn eigen schuld. Voor de volgende keer een les om eerst telefonisch contact op te nemen met de verkoper.
Maargoed, ik heb verder wel positieve ervaringen met markplaats. Ik verkoop en koop (niet zo vaak hoor) altijd via marktplaats en speurders.
De laatste tijd doen we 't wat minder, maar ik heb via Marktplaats en -vooral- Ebay (zowel .nl als .de) wel het nodige gekocht en verkocht. Tot nu toe ging dat eigenlijk altijd goed.
Eenmaal bleek een memory stick die ik kocht voor m'n digitale camera ondeugdelijk, maar die werd zonder mankeren en zonder moeilijk doen vervangen.
Het leukst zijn de ervaringen als je iets koopt en je haalt het zelf op, of als je iets verkoopt en je levert het zelf af c.q. het wordt opgehaald. Dat bracht me onder meer in een heerlijk chaotisch maar oergezellig gezin in Duitsland, bij een superslimme student in Rotterdam en bij een keurige familie in Huissen (je weet wel, Huussen, niet Huizen).
Kortom: positief!
Eenmaal bleek een memory stick die ik kocht voor m'n digitale camera ondeugdelijk, maar die werd zonder mankeren en zonder moeilijk doen vervangen.
Het leukst zijn de ervaringen als je iets koopt en je haalt het zelf op, of als je iets verkoopt en je levert het zelf af c.q. het wordt opgehaald. Dat bracht me onder meer in een heerlijk chaotisch maar oergezellig gezin in Duitsland, bij een superslimme student in Rotterdam en bij een keurige familie in Huissen (je weet wel, Huussen, niet Huizen).
Kortom: positief!
~~Soli Deo Gloria~~
Nee, ik vond het niet de moeite om een muisarm op te lopen in een koortsachtige jacht naar dat geld.Oorspronkelijk gepost door refo
Ik heb er 136.
Deden jullie nog aan schatzoeken?
En die 136, altijd baas boven baas...
Marktplaats vind ik onbetrouwbaar. Zo vaak geen reactie op een mail of een bod. Liever ebay.
Heb vanavond nog geboden op een Nikon F65 camera.
http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... n&ID=36049
Paar goeie lenzen erbij.. Maar ja, ik verklaar hem voor gek dat ie het voor mijn geboden bedrag weg doet.
Paar goeie lenzen erbij.. Maar ja, ik verklaar hem voor gek dat ie het voor mijn geboden bedrag weg doet.
Je hebt het nog niet. Er is al zeven keer geboden dus er zijn kapers op de kust.Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Heb vanavond nog geboden op een Nikon F65 camera.
Dat vindt ik een van de vervelende dingen van marktplaats, er is geen eindtijd van bieden of zo. Je moet maar hopen op een fatsoelijke persoon aan de andere kant van de advertentie.