audio -------->mp3
audio -------->mp3
Weet iemand hoe ik snel en eenvoudig een audiobestand kan ombouwen naar mp3?
Ik kom er gewoon even niet uit.....
Bvd
[Aangepast op 18/4/05 door Gian]
Bvd
- Miscanthus
Owja, dat progje heb ik ook nog ergens, even kijken...Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJongen toch....Oorspronkelijk gepost door Gian
Weet iemand hoe ik snel en eenvoudig een audiobestand kan ombouwen naar mp3?
Bvd
heb je audacity? fluitje van een cent.... Via MSN kan ik het je wel zenden....![]()
- Miscanthus
Oei, dat zou ik ook wel eens willen weten.....Oorspronkelijk gepost door Gian
wow, ik heb het al gezien.
Volgende vraag;
Hoe converteer ik 100 muziekbestnadjes in 1 keer ipv stuk voor stuk?
Je wilt zeker je hele muziekbibliotheek op 1 CD zetten?

Pim weet daar meer van, die hoeft ook nooit zijn stoel uit om de CD te wisselen!
Inderdaad, ik heb nu een mediabibliotheek van zo'n 400 bestanden. Alleen staat echt alles doorelkaar.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusOei, dat zou ik ook wel eens willen weten.....Oorspronkelijk gepost door Gian
wow, ik heb het al gezien.
Volgende vraag;
Hoe converteer ik 100 muziekbestnadjes in 1 keer ipv stuk voor stuk?
Je wilt zeker je hele muziekbibliotheek op 1 CD zetten?
Pim weet daar meer van, die hoeft ook nooit zijn stoel uit om de CD te wisselen!
Toch wil ik alles in mp3 hebben, en alles idd op cd.
Kan dat dan ook vanaf bestaande folders?Oorspronkelijk gepost door Pim
Dat kan gewoon in Windows Mediaplayer (ik heb 10.0)
Je stelt eerst de bitrate in (die de grootte van je bestand bepaald), het formaat (MP3 in dit geval) en de folder waar je bestanden naar toe moeten. Daarna klik je op 'rippen' en dan maakt 'ie een zooitje MP3's.
Wat voor formaat is je huidige bestand dan? Wilde je ze niet van audio-cd naar mp3 converteren?Oorspronkelijk gepost door GianKan dat dan ook vanaf bestaande folders?Oorspronkelijk gepost door Pim
Je stelt eerst de bitrate in (die de grootte van je bestand bepaald), het formaat (MP3 in dit geval) en de folder waar je bestanden naar toe moeten. Daarna klik je op 'rippen' en dan maakt 'ie een zooitje MP3's.
Nee, het zijn een paarhonderd WMA bestanden die op mijn PC staan.Oorspronkelijk gepost door PimWat voor formaat is je huidige bestand dan? Wilde je ze niet van audio-cd naar mp3 converteren?Oorspronkelijk gepost door GianKan dat dan ook vanaf bestaande folders?Oorspronkelijk gepost door Pim
Prima tip, Limosa. Ik heb hier op de PC ook een stapeltje van dat spul staan (bijv. Smart Audio Center). De mooiste proggies moet je echter kopen, dus je moet even kijken welke freeware het best past bij je bedoelingen.Oorspronkelijk gepost door limosa
Had je al met Google gezocht?
http://www.download.com heeft ook altijd wel wat aardigs te bieden.
Ja, en dan dowload ik een progje wat zeer onduidelijk is, en waar ik uiteindelijk ook alleen maar per stuk mee kan converteren.Oorspronkelijk gepost door limosa
Had je al met Google gezocht?
Afijn, ik kan nog even verder zoeken op div. fora's.
De kwaliteit gaat er wel op achteruit als je WMA naar mp3 omzet, daar moet je bij muziek rekening mee houden.
Er is een freeware-progje,dBPowerAmp, maar dat is niet meer gratis omdat je niet zomaar mp3 mag maken. Ik heb nog een oude versie waar dat nog wel bij kan. Als je wilt mail ik het wel. Bij dat programma hoef je alleen rechts te klikken op het bestand, te kiezen voor Convert to MP3 en klaar is kees.
Er is een freeware-progje,dBPowerAmp, maar dat is niet meer gratis omdat je niet zomaar mp3 mag maken. Ik heb nog een oude versie waar dat nog wel bij kan. Als je wilt mail ik het wel. Bij dat programma hoef je alleen rechts te klikken op het bestand, te kiezen voor Convert to MP3 en klaar is kees.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)