Pagina 1 van 3
ADSL
Geplaatst: 18 sep 2004, 21:22
door de Paus
Wie adviseert mij?
Ik zou wel graag ADSL willen. Maar kweet er tot nog toe weinig van af.
Waar moet ik op letten als ik een abonnement afsluit?
Op de website van Tiscali lees ik o.a. het volgende:
Facturatie
Bij een Tiscali ADSL-abonnement via het Tiscali-netwerk worden de maandelijkse abonnementskosten door middel van een automatische incasso gefactureerd. Tevens ontvangt u online een factuur. Indien u kiest voor Zonder Datalimiet worden ook deze kosten op uw factuur vermeld.
Als u kiest voor de Tiscali ADSL Nazomeractie, dan worden de modem- en aansluitkosten eerst bij u in rekening gebracht. Om in aanmerking te komen voor restitutie van de modemkosten en de aansluitkosten, stuurt u binnen 5 maanden per post een kopie van uw factuur naar Tiscali. Deze factuur ontvangt u online. Op de factuur dienen in ieder geval de eenmalige aansluitkosten vermeld te staan. Tiscali stort binnen 6 weken het bedrag op uw rekening. Meer informatie kunt u lezen in de actievoorwaarden.
Als u een Tiscali ADSL-abonnement via het KPN-netwerk afsluit, dan worden de modemkosten eerst bij u in rekening gebracht. Om in aanmerking te komen voor restitutie van de modemkosten, stuurt u binnen 5 maanden per post een kopie van uw factuur naar Tiscali. Deze factuur ontvangt u online. Op de factuur dienen in ieder geval de kosten van uw modem vermeld te staan. Tiscali stort binnen 6 weken het bedrag op uw rekening. Meer informatie kunt u lezen in de actievoorwaarden.
Bij een Tiscali ADSL-abonnement via KPN bestaan de maandelijkse abonnementskosten uit twee delen:
1. De ADSL-aansluiting bij KPN
2. Het ADSL-abonnement bij Tiscali
De kosten van de ADSL-aansluiting treft u aan op uw normale tweemaandelijkse telefoonrekening van KPN. Voor het Tiscali deel ontvangt u online een factuur die maandelijks door middel van een automatische incasso wordt verrekend. Indien u kiest voor Zonder Datalimiet worden ook deze kosten op deze factuur vermeld.
Is dit nu een addertje onder het gras: zowel een factuur via KPN als via Tiscali?
[Aangepast op 18/9/04 door de Paus]
Geplaatst: 18 sep 2004, 21:25
door Lassie
wij hebben ook adsl, (ik dus ook op mijn computer). K zal eens vragen hoe mijn ouders dat gedaan heeft. (wij hebben het via de provider solcon) We hebben weinig tot bijna geen problemen met ADSL, zelfs een modem/kastje waar we vier computers aan kunnen sluiten.
Geplaatst: 18 sep 2004, 21:32
door Matthijs
ik ben bij Solcon. Ik krijg ook een factuur van KPN. Waarom weet ik niet, maar ik denk omdat de glasvezelkabels van KPN zijn en niet van Solcon. Dus KPN wil er ook een graantje van meepikken.
Geplaatst: 18 sep 2004, 21:36
door de Paus
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
ik ben bij Solcon. Ik krijg ook een factuur van KPN. Waarom weet ik niet, maar ik denk omdat de glasvezelkabels van KPN zijn en niet van Solcon. Dus KPN wil er ook een graantje van meepikken.
en komt dat bedrag van die factuur van kpn dan nog bovenop het bedrag dat je bijv. op de website van solcon leest?
Ik lees bij solcon lees ik dat hun goedkoopste pakket 26.95 euro kost. Komt het bedrag van kpn (laten we zeggen 7 euro per maand) dan er nog bovenop of betaal je 19.95 via solcon en dan nog 7 via kpn, zodat dat samen dan weer die 26.95 is?
Geplaatst: 18 sep 2004, 21:42
door Matthijs
Tja, ik heb er ook niet zoveel verstand van.
Zo krijg ik de factuur bij Solcon:
Product Periode Gebruiker Opmerking Aantal Bedrag
ADSL Connect 1120/352 (Economy Service - 100 GB) 01-09-2004 tot
01-10-2004 aprakken 1 € 16,81
--------------------------------------------------------------------------------
Subtotaal: € 16,81
BTW totaal: € 3,19
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal incl. BTW: € 20,00
En zo bij KPN:
Abonnement KPN ADSL Lite €33,52
(dat is dus voor 2 maanden!)
Geplaatst: 18 sep 2004, 22:03
door Lecram
Je hebt een ADSL deel en een abonnementsdell van de provider. Dat bij elkaar opgeteld is het bedrag waarmee de provider (Tiscali in dit geval) mee adverteert.
Tiscali zal dus alleen het abonnementsdeel factureren en KPN het ADSL deel. Via de telefoonrekening.
Ik zit al jaren bij XS4ALL (een van de beste providers) en weet niet anders dan dat het zo gaat.
Geplaatst: 18 sep 2004, 23:16
door gerrit de 2e
Het bedrag wat solcon aangeeft is het totaalbedrag wat idd uit 2 bedragen bestaat die bij solcon ook apart worden verrekend naar ik meen.
Waarom neem je niet een goedkoper abbonement? Zie
adslwinkel.nlvoor bereikbaarheid en alle aanbiedingen.
En even voordat je tiscali of 12move gaat gebruiken; Tiscali vervangt je browsergedeelte door een eigen browserstyling. In mijn ogen een zeer irritante manier van internetten. Je internet via één of andere vage zoekfunctie. In 1 woord vreselijk.
Succes.
Geplaatst: 19 sep 2004, 00:02
door Vortigern
Ik zit bij Solcon, je kan er ook voor kiezen om via bbNed ofzo te gaan internetten, dan krijg je alleen maar een rekening van Solcon. Via KPN is duur... maar goed ik heb dan ook amper download capaciteit, lekker goedkoop, altijd online.
Geplaatst: 20 sep 2004, 12:50
door de Paus
En wanadoo dan? Ik lees in de kranten dat zij best wel goedkoop zijn.
Tiscali vervangt je browsergedeelte door een eigen browserstyling. In mijn ogen een zeer irritante manier van internetten. Je internet via één of andere vage zoekfunctie.
Heb je hier ook last van via wanadoo?
Geplaatst: 20 sep 2004, 12:52
door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door de Paus
En wanadoo dan? Ik lees in de kranten dat zij best wel goedkoop zijn.
Tiscali vervangt je browsergedeelte door een eigen browserstyling. In mijn ogen een zeer irritante manier van internetten. Je internet via één of andere vage zoekfunctie.
Heb je hier ook last van via wanadoo?
Ik heb thuis ook wanadoo. Heb er totaal geen problemen mee. Gaat toto nu toe vlekkeloos. Wanadoo bleek wel als slechste uit de teest te komen als het gaat om de helpdesk. Maar die heb ik geluykkig nog nooit hoeven bellen.
tukker
Geplaatst: 20 sep 2004, 13:10
door Lecram
'Helpdesk Wanadoo als slechtste getest'
Uitgegeven: 17 september 2004 13:53
AMSTERDAM - De helpdesk van Wanadoo is op de laatste plaats geeindigd bij de test van computerblad Computer!Totaal . De redactie van het blad testte de technische kennis van de telefonische helpdesk van zeven ADSL-providers, namelijk XS4all, Wanadoo, Speedlinq, Planet Internet, HCCnet, Tiscali en Demon. HCCnet kwam als beste uit de bus.
Het computertijdschrift stelde alle providers drie dezelfde technische vragen: "Voor de eerste vraag stelden we een foutief adres van de mailserver in voor uitgaande berichten én gebruikten we een e-mailadres van een andere provider. Voor onze tweede vraag vroegen we advies over een draadloos netwerk en als derde vroegen we ons af of we ook met Linux gebruik konden maken van de dienstverlening en of de helpdesk hiervoor ondersteuning bood."
Vooral de antwoorden op de vraag over het draadloze netwerk stelde de redactie teleur. "Geen enkele provider adviseert de nieuwe beveiligingsstandaard voor draadloze netwerken, WPA. HCCNet meldt wel het bestaan ervan, maar wijst ons niet direct op de noodzaak van het gebruik ervan." Het mailprobleem werd wel door alle providers opgelost: "Sommige doen dat wat vlotter dan andere, maar we kunnen na afloop van elk gesprek weer mail versturen." Ondersteuning van Linux wordt zelden gegeven door de providers.
Over de bereikbaarheid van de verschillende providers was het computerblad zeer te spreken. "Lange wachttijden komen nu niet zo vaak voor als voorheen. We krijgen altijd snel iemand te spreken."
De uitslag:
1. HCCNet
2. XS4all
3. Tiscali
4. Speedlinq
5. Demon
6. Planet Internet
7. Wanadoo
Geplaatst: 20 sep 2004, 14:09
door refo
Volgens mij heb ik de goedkoopste ADSL aansluiting.
Ik had een van 34,95 per maand. Heb ik gedowngrade naar een datalimiet omdat er toch niet heel veel dataverkeer was (gemeten met DU) . De cent per MB zou nog onder de 34,95 blijven. Kreeg ik een mailtje dat downgrade technisch nog niet mogelijk was, zodat ik gewoon no limit heb tegen 14,95 per maand. Wordt in dec overigens 19,95 (was actie)
Als men het zo belangrijk vindt dat er schoon internet komt, waarom wordt dan geen ADSL voor een 15 euro aangeboden door Kliksafe?
Geplaatst: 20 sep 2004, 22:54
door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door refo
Als men het zo belangrijk vindt dat er schoon internet komt, waarom wordt dan geen ADSL voor een 15 euro aangeboden door Kliksafe?
Omdat Kliksafé de 'gefilterde'markt heeft verziekt.
Geplaatst: 21 sep 2004, 00:00
door limosa
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door refo
Als men het zo belangrijk vindt dat er schoon internet komt, waarom wordt dan geen ADSL voor een 15 euro aangeboden door Kliksafe?
Omdat Kliksafé de 'gefilterde'markt heeft verziekt.
nou, nou, tut, tut, ho, ho . . .
Dat gaat nou net weer te ver, Kliksafe, en eerder RD-Net is best een goed initiatief. Ik denk dat niet Kliksafe de markt heeft verziekt maar (met alle respect) de kerken in de rechterflank. Als die in het begin van het RD-Net niet zo radicaal negatief over gefilterd internet hadden geoordeeld had RD-Net een hoger marktaandeel gehad in de onze gezindte. En dan hadden ze met de inkomsten daaruit hun filter kunnen verbeteren, daar waren volgens mij hele interessante plannen voor.
'k Heb zelf overigens een gezinsabonnement (filter dus) van Solcon omdat ik ADSL wilde hebben toen Kliksafe dat nog niet kan aabieden. Dat ze achter die markt aanhobbelden komt ook (volgens mij als leek dan) door de achterstand die ze in de startfase hebben opgelopen.
Geplaatst: 23 sep 2004, 19:50
door Unionist
Ik heb Filternet, dan heb je 100 GB datalimiet (dat is heeeel veel) voor 24.95 per maand en 1 nota, die van FIlternet.
No problem. Heel veel plezier.
Ik vind de marketing van Kliksafe nogal onsympathiek, maar daar hebben we het vaker over gehad, geloof ik.