filter

Lambertus

filter

Bericht door Lambertus »

wat is op dit moment een goed internet filter waarin je ook nog goed kan zoeken
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Wat bedoel je precies? je kan Filternet als provider nemen, maar ook kiezen voor zoiets als dit. Ik het zelf wel eens gewerkt met cyberpatrol maar fijn vind ik het niet.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Lambertus

Bericht door Lambertus »

wat ik bedoel is bijvoorbeeld het volgende

Stel ik zoek op verhuisdozen
nou dan krijg je bijvoorbeeld ook een site met dozen (verder hoef ik niet uit te leggen toch)

Dit is een fictief voorbeeld maar je begrijpt dat er wel eens resultaten komen op gedeeltes van je zoek opdracht

Ook zou het fijn zijn als het een filter is die al die popups zou tegen houden
Lassie

Bericht door Lassie »

tja,

wij hebben een programma op de computer gezet wat zulke dingen tegenhoudt en het werkt uitstekend. Geen last van dat soort zooi meer.

Ad-Aware SE (personal)
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Lassie

is dat freeware ? enzoja waar vind ik dat dan :pu
arend

Bericht door arend »

popups en dergelijke houd je al goed tegen met een andere browser dan Explorer, bijvoorbeeld firefox van Mozilla.

Filters blijven lastig; ze kunnen vaak niet waarmaken wat ze beloven. bv:
Internetfilters voldoen nog steeds niet
Consumentenbond: seks op internet zo te vinden Nieuws van zelfde datum:
Internetfilters zijn niet om over naar huis te schrijven. Uit een onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat 9 internetfilters niet voldoen aan wat ze beloven.

Internetfilters moeten ervoor zorgen dat kinderen geen foute websites met seks en geweld meer zien. Bij 7 van de 9 filters is het mogelijk om binnen een beperkt aantal 'clicks' op een foute site te komen. De Consumentenbond heeft de softwarefilters Incognito Puresighthome, We-blocker, Cyberpatrol, Symantec en McAfee en filters van internetproviders (Compuserve, Filternet, NCRVNet en RDNet) getest. Er werd onderzocht hoe goed de filters websites filteren. In het onderzoek zijn 81 sekswebsites meegenomen en 44 sites met geweld en racisme.

De conclusie is van de test is dat de filters slecht tot redelijk werken. Bij alle filters behalve RDNet en McAfee is het mogelijk om binnen een beperkt aantal 'clicks' op een foute site te komen. Dat betekent dat zelfs kinderen zonder al te veel moeite op een sekssite uit kunnen komen. De hoge score van McAfee wordt veroorzaakt doordat simpelweg veel te veel wordt geblokkeerd, zodat gewoon internetten er niet meer in zit. Bijvoorbeeld de site van TMF heeft een seksforum. Alle filters laten dit onderdeel door, behalve McAfee en RDNet die blokkeren de complete TMF site. Dat kan niet de bedoeling zijn van zo'n filter. De internetfilter van Compuserve scoort als enige redelijk. Deze houdt namelijk 80% seksonderdelen tegen.

Over het algemeen presteren de filters van sommige internetproviders beter dan de softwarepakketten. Providers werken met betere technieken en werken met redacties die continue het filter bijwerken, bij de softwarepakketten moet je zelf updates ophalen waardoor je wat meer achter de feiten aanloopt.
arend

Bericht door arend »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Lassie

om even zo vrij te zijn.. :D

Ad-Aware is een programma dat spyware van je computer haalt en voorkomt dat het erop komt. Spyware zijn programmaatjes die kijken wat je met je computer doet. Deze gegevens worden gebruikt voor bv marketing. Ze zijn meestal niet erg schadelijk, maar zorgen wel voor een fikse vertraging van je computer. Ad-Aware houdt als ik het wel heb geen pop-up reclameschermen tegen. De nieuwste versie van IE kan dat wel, maar dan moet je dat speciaal instellen. Firefox geeft ook geen pop-ups weer. Daarnaast is Firefox gewoon een veel betere browser :P

/edit: het is trouwens wel heel verstandig om ad-aware te installeren. het is gratis en hier te downloaden.

[Aangepast op 22/12/04 door arend]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Anti Pop-up: installeer de Google-toolbar, blokkeert alle pop-ups (tenzij jij ze toestaat) en je kan nog eens makkelijk en direct zoekopdrachen uitvoeren.

Als je echt specifieke IT-vragen hebt zou je eens op het forum van http://www.helpmij.nl moeten kijken. Goeie gasten daar!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
wim

Bericht door wim »

nou dan krijg je bijvoorbeeld ook een site met dozen (verder hoef ik niet uit te leggen toch)
Heb even gezocht op verhuisdozen. Ik zie niets van datgene wat jij niet hoeft uit te leggen. Heb ik een filter? Of gewoon een minder dirty mind? :D
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door arend
Lassie

Ad-Aware is een programma dat spyware van je computer haalt en voorkomt dat het erop komt. Spyware zijn programmaatjes die kijken wat je met je computer doet. Deze gegevens worden gebruikt voor bv marketing. Ze zijn meestal niet erg schadelijk, maar zorgen wel voor een fikse vertraging van je computer. Ad-Aware houdt als ik het wel heb geen pop-up reclameschermen tegen. De nieuwste versie van IE kan dat wel, maar dan moet je dat speciaal instellen. Firefox geeft ook geen pop-ups weer. Daarnaast is Firefox gewoon een veel betere browser :P

/edit: het is trouwens wel heel verstandig om ad-aware te installeren. het is gratis en hier te downloaden.

Bij mij wel Arend!!!

Voorheen altijd last van die pop ups nu geen last er van!!! :P
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door wim
Heb even gezocht op verhuisdozen. Ik zie niets van datgene wat jij niet hoeft uit te leggen. Heb ik een filter? Of gewoon een minder dirty mind? :D
Waarschijnlijk zocht hij op 'verhuis dozen' dus met spatie.
Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
Oorspronkelijk gepost door arend
Lassie

Bij mij wel Arend!!!

Voorheen altijd last van die pop ups nu geen last er van!!! :P
Waarschijnlijk komt dat door een nieuwe versie van de InternetExplorer een paar maanden terug.

AdAware werkt zoals Arend omschrijft.
Hartelijke groet,

Pim.

Lambertus

Bericht door Lambertus »

WIm
Heb even gezocht op verhuisdozen. Ik zie niets van datgene wat jij niet hoeft uit te leggen. Heb ik een filter? Of gewoon een minder dirty mind?
:,:, toch heb je er naar gezocht ! Ik niet want ik verzon dit ter plekke als voorbeeld
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Anti Pop-up: installeer de Google-toolbar, blokkeert alle pop-ups (tenzij jij ze toestaat) en je kan nog eens makkelijk en direct zoekopdrachen uitvoeren.

Als je echt specifieke IT-vragen hebt zou je eens op het forum van http://www.helpmij.nl moeten kijken. Goeie gasten daar!!
Tja, als je helemaal weg ben van die vreselijk irritante toolbars kan je dat doen ja..
Er zijn meerdere pop-up-blokkers zonder toolbar. Maar ook een pop-up blokker is iritant, want die vraagt bij zo'n beetje alles wat je doet toestemming.

Ik zou echt firefox instaleren Lambertus.
Er komt binnekort een nederlandstalige Mozilla uit.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Pim

Tja, als je helemaal weg ben van die vreselijk irritante toolbars kan je dat doen ja..
Er zijn meerdere pop-up-blokkers zonder toolbar. Maar ook een pop-up blokker is iritant, want die vraagt bij zo'n beetje alles wat je doet toestemming.

Ik zou echt firefox instaleren Lambertus.
Er komt binnekort een nederlandstalige Mozilla uit.
De google toolbar is absoluut niet irritant. Juist handig, omdat ik nooit meer apart naar http://www.google.nl hoef te gaan, maar direct dingen via google kan zoeken.

Verder vraagt deze pop-up blokker nooit om toestemming voor wat dan ook, dus misschien moet je het toch maar eens proberen Gian! :D
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie