php vs asp

Plaats reactie
Jos

php vs asp

Bericht door Jos »

Ik weet niet of er hier ook mensen komen die veel met php of asp werken? Geef dan je mening maar es waarom je beter asp kunt gebruiken dan php, of andersom.
Persoonlijk vind ik php beter, en dan kijk ik niet naar van welk bedrijf het afkomstig is. Maar php is sneller.
Bovendien is php voor linux gemaakt en aangezien de meeste webservers op linux draaien...
Je kunt inderdaad ook asp onder linux werkend krijgen, maar het werkt minder dan onder windows, terwijl php ook heel goed onder windows werkt.
donor

Bericht door donor »

Mijn ervaring met php is goed.

De voordelen van php boven asp is inderdaad dat php sneller is. Tevens is asp wat meer compatible boven asp.

Asp is wat meer Microsoft georinenteerd. En dan druk ik mij nog zachjes uit...
Jelle

Bericht door Jelle »

Kijk mensen hier snap ik nu helemaal niets van. mijn kennis van php of asp is helemaal 0,0.
Maar dat geeft ook niet want bij de Mac behoef je dat allemaal niet te weten en zonder al die kennis draait de Mac toch als een tierelier:D
Jos

Bericht door Jos »

"The site http://www.omsionswil.nl is running Apache/1.3.12 (Unix) PHP/4.1.2 on Linux"

Handig zo'n site als netcraft :D
de Paus

Bericht door de Paus »

De voordelen van php boven asp is inderdaad dat php sneller is. Tevens is asp wat meer compatible boven asp
UHHHH??? Nu graag in gewoon Nederlands.... In dialect mag ook, als ik het maar begrijp!
:stu:stu:stu
Jos

Bericht door Jos »

Origineel geplaatst door Admin
Ja Ja
oke kijk is an sta ik toch weer in een goed blaadje bij de linux gebruikers

admin
Staande ovatie voor admin!! :thu:bou:
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik heb geprobeerd om m.b.v. de dynamic content wizard van Adobe GoLive 6 een dynamische ASP site te maken, en deze op mijn eigen pc te draaien (met een vast IP adres en MS IIS op XP), maar hij accepteert de asp pagina's niet :#
Wat doe ik fout??
de Paus

Bericht door de Paus »

de dynamic content wizard
UHHH??
Adobe GoLive 6
UHHH??
dynamische ASP site
UHHH?? JA, hier ken ik eindelijk 1 woord: site.
met een vast IP adres en MS IIS op XP
Ik begrijp er nog steeds niets van.... maar dat zal wel aan mij liggen. Kun je er een woordenboek als attachment bij doen?
asp pagina's niet :#
Wat doe ik fout??
Je gebruikt gewoon te veel moeilijke woorden. Ik denk dat dat het probleem is..... :stu :stu :stu
Lecram

Bericht door Lecram »

Tsja paus, dan hoop ik niet dat ik met je in discussie hoef te gaan met je over de hebreeuwse of latijnse of de griekse taal, want dan sta ik met mn oren te klapperen (jij studeert toch theologie?)
Niek

Bericht door Niek »

Ik maak geen gebruik van ASP, dat draait sowieso niet/slecht op *nix. PHP gebruik ik erg veel, het is een fijne taal, snel te leren en uit verschillende test heb ik begrepen dat het ook stukken sneller is dan ASP :)
Jos

Bericht door Jos »

Het levende voorbeeld dat php beter is dan asp is de website van het RD!!

Ze gebruikten eerst asp, en nu hebben ze hem omgezet in php!
Wastie eerst over het algemeen nogal sloom, nu niet meer!!!
capedro

Bericht door capedro »

Origineel geplaatst door Jos
Het levende voorbeeld dat php beter is dan asp is de website van het RD!!

Ze gebruikten eerst asp, en nu hebben ze hem omgezet in php!
Wastie eerst over het algemeen nogal sloom, nu niet meer!!!
PHP is idd mooi.... je kan echt alle kanten er mee op, op dit moment ben ik bezig om een website te maken voor mijn schoonvader (freelance fotograaf voor o.a het RD :+ )

De bedoeling is uiteindelijk dat er 40.000 foto's dmv klantenlogin zijn te downloaden! Derhalve heb ik een php script gebakken wat de grote foto's (3625x2362) naar nette thumbnails (320x208 of 192x144) omzet.

Met andere woorden PHP is gewoon kewl!
ViperLodge
Berichten: 58
Lid geworden op: 26 sep 2002, 01:54
Locatie: CheeseTown
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

Ik draai zelf PHP op m'n Unix (ik alles, U nix :,) doosjes.

Het is eigenlijk niet de vraag wat beter is, maar waar je het voor gebruikt.
PHP / ASP / CGI komen bijna allemaal op hetzelfde neer, maar de toepassingsgebieden verschillen.

Greets Vipie :eur
Plaats reactie