mail met virus

Jelle

mail met virus

Bericht door Jelle »

Wie van de forumleden heeft er ook mailtjes ontvangen met een virus?
Er schijnen verschillende forumleden hiervan last te hebben.
de Paus

Bericht door de Paus »

Ik gelukkig niet.
Voor zover ik weet zijn er op het ogenblik 2 virussen zeer actief die zichzelf automatisch doorsturen:

w32.klez h@mm
en
w32.elkern.4926

Hier voor zijn op antivirus.pagina removal tools te downloaden.
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Ook al die virussen gehad!
Heel veel van: Het komen tot Christus!
O! Denk je een 1 of andere preek te hebben gehad, maar blijkt er een virus in te zitten.
Heel wat anders dus!
Snap er niks van. Nu blijkt dat anderen van mij ook al zo'n mail te hebben gehad waar een virus in zat, hoewel ik die virus niet geopend heb....
Achjaaaaaa, het zal wel weer een keer over gaan!

Groetjes!
Lien :)
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ik helaas wel....:( Vandaag tot nu toe heb ik nog geen mail virus ontvangen... Hopen dat het blijft goed gaan....
Ik had eerst het idee dat het van jongerenavonden.nl kwam, maar hun weten van niets en krijgen ook de irritante e-mails..




[Veranderd op 15/8/02 door matthijs019]
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Weet iemand wat de verschijnselen van dat virus zijn?
Want ik had vorige week ook een mail van P.Paape met als titel "komen tot Christus". En nou doet mn internet steeds raar, sommige dingen kom ik ineens niet op en als ik mn computer dan reset weer wel.
Maar ik heb weinig verstand van computers dus ik hoop niet dat het al te moeilijk is om zo iets te verwijderen als ik het inderdaad heb. :?
Leo

Bericht door Leo »

Ik heb het virus ook gehad.
Zij het in afgeslankte vorm (virusscan deed z'n werk).

Als er iemand is die nog besmet is:
http://housecall.antivirus.com/pc_housecall

Hier kun je online scannen en cleanen.
Bij mij was het trouwens het YAHA virus.

Sommige van die worms nemen een stukje tekst ergens uit je pc, nemen een email-adres ergens uit je pc en beginnen zichzelf te versturen.

Niets openen van een onbekende of onverwachte afzender dus!

Vrgr.
Leo
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Als je denkt dat je een virus hebt, is het het beste dat je een virusscanner aanschaft (trouwens sowieso aan te bevelen met internet) of de virusscanner update (ook dat is heel erg belangrijk. McAfee heeft bijna elke week een nieuwe update).
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Origineel geplaatst door Leo
Als er iemand is die nog besmet is:
http://housecall.antivirus.com/pc_housecall
Bestaat er zo iets ook in het nederlands??? Mijn engels is erg slecht namelijk...:!
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Dat is heel makkelijk Ping..
Druk op Scan Now... Dan moet je na een poosje op Ja drukken.. Dan gaatie bestanden uploaden van je computer en dan gaatie scannen volgens mij..

Nog bedankt LEO voor het adres..
Bienveillance

Bericht door Bienveillance »

Origineel geplaatst door pingpongbal
Weet iemand wat de verschijnselen van dat virus zijn?
Want ik had vorige week ook een mail van P.Paape met als titel "komen tot Christus". En nou doet mn internet steeds raar, sommige dingen kom ik ineens niet op en als ik mn computer dan reset weer wel.
Maar ik heb weinig verstand van computers dus ik hoop niet dat het al te moeilijk is om zo iets te verwijderen als ik het inderdaad heb. :?
Ik heb ze ook, Pingpong!
Ook van Peet, maar hij heeft ze absoluut niet zelf verstuurd. Het is een zichzelfverspreidend mailtje of zo. Hoe ik 'm verwijder weet ik niet; ik heb http://www.ravantivirus.com bezocht, dat werd me aanbevolen, maar die vond niets. Vreemd.
Inderdaad ook van de mail "Het komen tot Christus". Wie heeft deze mail oorspronkelijk verstuurd dan? Iemand van OSW? Of is er misschien iemand die onze interesses kent en daar misbruik van maakt?

Bienveillance
:?
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ja hoor heb ik weer...
Matthijs verwijdert de virus en kan gelijk al niet meer met de telefoonmodem het internet op, de computer is de modem kwijt.. Gelukkig heb ik nog een kabelmodem die het wel doet.. Ik kan geen muziek meer luisteren op de DVD.
Kan geen CD's meer branden... Baal ik behoorlijk van..
Het enigste wat beter geworden is dat het internet niet zo traag meer is..

En dat allemaal door een paar halve zolen...

Moet ik dan werkelijk morgen op mijn verjaardag nog bezig gaan met de PC...:(
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Een ramp kom ik er nu net achter dat ik niet meer op MSN messenger kan komen..............:?:?:?:?:mad2:

Dus voor de OSWers met wie ik altijd aan chatten was... Ik hoop zo spoedig weer terug te zijn... Als ik mijn PC niet aan diggels gooi....
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Matthijs ik leef met je mee!!!
Ik word helemaal gek van die computer! En ik heb niks geen verstand van die dingen dus ik weet niet wat ik moet doen! Ik had een anti-virus programma van internet gehaald, maar hij vond niks. Maar ik heb dus echt wel een virus want ik had die ene mail "Komen tot Christus" geopend, en ook de bijlage...
En nu doet mijn internet alles héééél sloom! (in tegenstelling tot die van jou).
En als ik even off line ga en er dan weer op wil, gaat dat niet. Moet ik eerst mijn computer resetten voor ik er weer op kom. En gisteren deed MSN het ook steeds niet. Maar nu weer wel.
:!:#:mad2::(:sne:bu
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Moet ik dan werkelijk morgen op mijn verjaardag nog bezig gaan met de PC..
Laat die computer toch zitten.
Neem 'em de 24e mee, zal ik 'em wel even repareren voor je......

:D
Plaats reactie