Windows XP

Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Windows XP

Bericht door Billy »

Sinds gisteren heb ik een nieuwe PC met Windows XP erop.

Tot nu toe zijn mijn ervaringen zeer :mad2: beroert :? :sne :mad: :# :#
wat zijn jullie ervaringen met windows XP.

Ik overweeg om terug te gaan naar windows '98
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Sinds gisteren heb ik een nieuwe PC met Windows XP erop.

Tot nu toe zijn mijn ervaringen zeer :mad2: beroert :? :sne :mad: :# :#
wat zijn jullie ervaringen met windows XP.

Ik overweeg om terug te gaan naar windows '98
wpv

Bericht door wpv »

Windows ME werkt prima bij mij. Windows XP durf ik niet aan, omdat het upgraderapport aangeeft moeite te hebben met mijn video- en geluidskaart. Hiervoor zou ik dus drivers moeten zoeken op internet. Eerlijkgezegd durf ik het niet aan om windows xp erop te zetten. Mijn systeem werkt nu goed met windows me, dus waarom zou ik.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Windows ME werkt bij mij ook prima. Niets geen Meer Ellende :)
donor

Bericht door donor »

Gebruiker van WIN98/WIN2000, maar ook van Linux/Unix.

Wanneer jullie zo klagen over Windoows, waarom stap je dan niet over op Linux?
Is Linux soms gebruikers onvriendelijk....?

Billy: tip overstappen naar een ander OS.

____
Yesterday with Windows and tomorrow with Linux? :+
Ruth

Bericht door Ruth »

beste allemaal

windows xp is top!!!
ik heb in geen weken een vastloper gehad
het loopt gewoon nooit vast!
terwijl ik juist met 98 ME enzo 3 keer per avond vast stond omdat ik iemand ben die graag alles tegelijk doet.
wel raad ik aan om minimaal 128 mb intern te hebben.
het is ff wennen maar als je eenmaal de vele nieuwe snufjes hebt ontdenkt billy wil je nooit meer anders!!

ps wpv
zon rapport zegt niets 9,8 van de 10 keer heeft XP de drivers gewoon in huis!!
gewoon upgraden dus
Lecram

Bericht door Lecram »

Voordat XP werd geintroduceerd gebruikte ik al XP (company version).
Na veel installatie en compatibiliteits "zorgen" draait het als een zonnetje. Inderdaad, ME staat voor Meer Ellende, wellicht niet als je alleen Word en IE gebruikt, maar als je wat meer wilt is het een ramp.
Nu zijn er reeds verschillende SR's beschikbaar, worden automatisch via internet geinstalleerd. Ook de drivers zijn er bijna allemaal.

handig is bijv.: je maakt voor ieder gezinslid een account aan en op het inlogscherm hoeven ze alleen hun naam of 'plaatje' aan te klikken. Mijn zoontjes kunnen nog niet lezen, maar weten wel dat de crossmotor van hun is! Ze krijgen alleen de programma's waar ze wat mee kunnen en de belangrijke bestanden zijn afgeschermd.
Met Norton Internet Security kan ik ze zelfs een persoonlijk interenet filter meegeven!

TIP: als je upgrade:
- backup je belangrijke bestanden,
- gooi je harddisk helemaal leeg,
- maak minimaal twee partities aan, waarbij de C schijf alleen NTFS is (D: FAT32)
- installeer op c: XP en je programma's
- zet op D: je bestanden
- zorg dat alle apparaten ingeplugd zijn bij de installatie van XP. Als het goed is herkentie ze (als je tenminste geen 9-naaldsprinter van IBM gebruikt)

Succes ermee!
Trein

Bericht door Trein »

Gebruiker van WIN98/WIN2000, maar ook van Linux/Unix.

Wanneer jullie zo klagen over Windoows, waarom stap je dan niet over op Linux?
Is Linux soms gebruikers onvriendelijk....?
Omdat linux gewoon een waardeloos pakket is, gigantisch incompatable, en minstens even instabiel als windows. Tevens zijn er zeer veel patches en upgrades beschikbaar, alleen veel slechter toegankelijk dan al die patches en updates voor windows.
Als er iets niet werkt, moet je oeverloos gaan lopen graven in allerlei nieuwsgroepen en forums in de hoop dat er iemand een fix voor geschreven heeft. Installatie van linux is een regelrechte ramp, en het is meer waarschijnlijk dat je het niet dan dat je het wel aan de praat krijgt.
En wat je in een ander topic noemde dat er geen virussen voor zijn, ook dat is al vet achterhaald. Er zijn inmiddels zeer veel virussen voor beschikbaar (ok, minder dan voor windows, maar dat is omdat het ook veel minder gebruikt wordt als windows)

Kortom, 1 advies, blijf zover mogelijk bij linux vandaan.

En om geflame voor te zijn, ik heb zeer ruime ervaring met linux om zeer veel verschillende systemen, en weet dus exact waar ik over praat.

Ik heb zelf al weer enige tijd windows XP draaien, en ben daar echt enthiosiast over. Ok, je moet wel ergens rond de 30 Mb aan updates van internet halen, maar dat gaat allemaal volledig automatisch, en is dus ook voor de leek een fluitje van een cent.
Naast windows 2000 is XP zeer zeker de beste windows so-far.

[Edited on 3/7/02 by Trein]
donor

Bericht door donor »

Installatie van linux is een regelrechte ramp, en het is meer waarschijnlijk dat je het niet dan dat je het wel aan de praat krijgt.
Kan je wat voorbeelden noemen? Ik heb op verschillende systemen linux geinstalleerd, maar hiermee weinig problemen mee ondervonden.
Niek

Bericht door Niek »

Omdat linux gewoon een waardeloos pakket is, gigantisch incompatable, en minstens even instabiel als windows.
Hier wil ik even op ingaan. Allereerst kan je niet zeggen dat Linux slecht is of incompatible, Linux is slechts een kernel, net zoals in Windows kernel32.dll. Het je het over de kernel Linux met de bijbehorende paketten zoals GNU utilities (ls, cp, mv enz.), het X Windowing System en een Destop Enviroment zoals KDE, dan spreek je over GNU/Linux.
Over het instabiel zijn van GNU/Linux: als normale user (dus niet root) is het praktisch onmogelijk om het systeem onderuit te halen. Natuurlijk kan het zijn dat er bepaalde apps kunnen crashen zoals in Windows, maar dan nog blijft het systeem doordraaien. Een simpele kill is dan voldoenede en je kan weer gewoon verder werken, in tegenstelling tot Windows waar je vaak de hele PC moet rebooten.
Wat je precies met de incompatibiliteit van GNU/Linux bedoeld is me niet duidelijk, een programma met sourcecode kan bijvoorbeeld meestal op alle mogelijke Unixen compileren. Dat in tegenstelling tot Windows, waar de programmeurd voor elke Windows-versie hun programma's moeten herschrijven.
Tevens zijn er zeer veel patches en upgrades beschikbaar, alleen veel slechter toegankelijk dan al die patches en updates voor windows.
Sorry, maar ik vind dit nogal grote onzin. Als ik mijn systeem wil updaten typ ik "apt-get update && apt-get upgrade" in, en mijn hele systeem is weer up-to-date, met alle programma's die ik geinstalleerd heb. Nog een feit: Microsoft heeft toegegeven dat de updatefuncties van de distributie Mandrake eenvoudiger en beter zijn dan Windows.
Als er iets niet werkt, moet je oeverloos gaan lopen graven in allerlei nieuwsgroepen en forums in de hoop dat er iemand een fix voor geschreven heeft.
Ik ben het hier niet mee eens. Van oeverloos graven is bij mij nooit sprake geweest, integendeel, GNU/Linux is het best gedocumenteerde besturingssysteem dat er bestaat!
Installatie van linux is een regelrechte ramp, en het is meer waarschijnlijk dat je het niet dan dat je het wel aan de praat krijgt.
Niet waar :) Installatie van bijv. Mandrake of SuSE is eenvoudiger en sneller als Windows XP, zelfs de grootste computerleken kunnen het doen.
En wat je in een ander topic noemde dat er geen virussen voor zijn, ook dat is al vet achterhaald. Er zijn inmiddels zeer veel virussen voor beschikbaar (ok, minder dan voor windows, maar dat is omdat het ook veel minder gebruikt wordt als windows)
Sorry, ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar het aantal virussen voor GNU/Linux is nog op één hand te tellen! Bovendien is het ook zo dat deze virussen persé als root moeten worden uitgevoerd om te werken. En root draaien op je systeem doe je natuurlijk niet :)
Kortom, 1 advies, blijf zover mogelijk bij linux vandaan.

En om geflame voor te zijn, ik heb zeer ruime ervaring met linux om zeer veel verschillende systemen, en weet dus exact waar ik over praat.
[sarcastisch]
Ik wil echt niet flamen, ik wil alleen de vooroordelen van mensen waarvan ik twijfel of ze echt zoveel ervaring met GNU/Linux hebben wegnemen :)
[/sarcastisch]
zelf al weer enige tijd windows XP draaien, en ben daar echt enthiosiast over. Ok, je moet wel ergens rond de 30 Mb aan updates van internet halen, maar dat gaat allemaal volledig automatisch, en is dus ook voor de leek een fluitje van een cent.
Naast windows 2000 is XP zeer zeker de beste windows so-far.
Ik ben het ermee eens dat Microsoft met XP eindelijk eens een goede Windows-versie heeft neergezet, maar XP komt naar mijn bescheiden mening niet eens in de buurt van de power en eenvoud van Unixen zoals Linux :)

[Veranderd op 17/4/02 door Niek]
Adje

Bericht door Adje »

:stuToinkToinkToink:stu


Mmm, geef mij Wageningen maar.
Niek

Bericht door Niek »

Laat maar...

[Veranderd op 17/4/02 door Niek]
Jos

Bericht door Jos »

Niek, ik heb met een waar genoegen je gloedvolle betoog gelezen! :thu
Plaats reactie