Nieuwe virussen

Plaats reactie
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Nieuwe virussen

Bericht door Grace »

Lees het onderstaande goed.
Er is pas een nieuw virus ontdekt, dat Microsoft en McAfee tot hiertoe als het gevaarlijkste virus beschouwen!
Dit virus werd pas vrijdagnamiddag door McAfee ontdekt en wordt nog niet door herkend.
Het vernietigt de nulsector ( bootsector) van de harde schijf, waarin belangrijke gegevens voor de functie der
harde schijf zijn opgeslagen. Het virus werkt als volgt: het hecht zich automatisch vast aan alle contactadressen
uit het Email-Adressenboek en geeft als referentietekstekst "A Virtual Card for You " aan. Zodra deze
zogenaamde virtuele postkaart geopend wordt, blijft de computer hangen, zodat de gebruiker de computer
opnieuw moet starten.
Wordt nu de combinatie [Ctr]+[Alt]+[Del] of de Reset-knop ingedrukt, wist het virus de nulsector van de harde
schijf, waardoor deze laatste definitief onbruikbaar wordt. Als U dus een bericht met de aanduiding "A Virtual
Card for You" ontvangt, open dan deze mail IN GEEN GEVAL, maar wis het bericht onmiddellijk.
Vrijdag j.l. heeft dit virus binnen enkele uren een ware paniek onder de EDV-gebruikers te New York veroorzaakt,
zoals CNN heeft medegedeeld, <http://www.cnn.com> «http://www.cnn.com» Deze waarschuwing is afkomstig
van een Microsoft-medewerker. Stuur dit bericht a.u.b. aan alle personen in uw Email-adressenbestand door.
Het is beter deze waarschuwing 25 maal te ontvangen, dan helemaal niet!
Intel meldt eveneens een nieuw en zeer gevaarlijk virus, dat zich met de aanduiding "An Internet Flower For
You\" verspreidt. Indien U zulk een e-mail ontvangt, open deze niet, maar wis hem meteen! Dit virus wist alle
DLL-gegevens van uw computer, zodat hij daarna niet meer kan opgestart worden. Ook kwam heden vanuit het
Medien-und Eventagentur Suttner in Duitsland het volgende bericht, met het verzoek het onmiddellijk door te
zenden : Er zijn opnieuw 3 nieuwe, enorm gevaarlijke virussen ontdekt.
Ze komen per E-mail met de titels:
> > PSYCHOSPIEL,
»SCREENSAVER , BABY FUN" of» Emanuel.exe ! Ze zijn blijkbaar nog gevaarlijker dan het "l LOVE YOU"-
virus, daar de complete harde schijf gewist wordt. Er is nog geen bescherming tegen!!!!!!!!!!
DUS A.U.B. NIETS OPENEN DAT (EEN VAN ) DEZE TITELS DRAAGT!!!
Nog niet veel mensen zijn ervan op de hoogte, dus KOPIER DIT BERICHT EN STUUR HET ZO SNEL
MOGELIJK DOOR. Deze virussen zijn pas 7 dagen in omloop.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Lees het onderstaande goed.
Er is pas een nieuw virus ontdekt, dat Microsoft en McAfee tot hiertoe als het gevaarlijkste virus beschouwen!
Dit virus werd pas vrijdagnamiddag door McAfee ontdekt en wordt nog niet door herkend.
Het vernietigt de nulsector ( bootsector) van de harde schijf, waarin belangrijke gegevens voor de functie der
harde schijf zijn opgeslagen. Het virus werkt als volgt: het hecht zich automatisch vast aan alle contactadressen
uit het Email-Adressenboek en geeft als referentietekstekst "A Virtual Card for You " aan. Zodra deze
zogenaamde virtuele postkaart geopend wordt, blijft de computer hangen, zodat de gebruiker de computer
opnieuw moet starten.
Wordt nu de combinatie [Ctr]+[Alt]+[Del] of de Reset-knop ingedrukt, wist het virus de nulsector van de harde
schijf, waardoor deze laatste definitief onbruikbaar wordt. Als U dus een bericht met de aanduiding "A Virtual
Card for You" ontvangt, open dan deze mail IN GEEN GEVAL, maar wis het bericht onmiddellijk.
Vrijdag j.l. heeft dit virus binnen enkele uren een ware paniek onder de EDV-gebruikers te New York veroorzaakt,
zoals CNN heeft medegedeeld, <http://www.cnn.com> «http://www.cnn.com» Deze waarschuwing is afkomstig
van een Microsoft-medewerker. Stuur dit bericht a.u.b. aan alle personen in uw Email-adressenbestand door.
Het is beter deze waarschuwing 25 maal te ontvangen, dan helemaal niet!
Intel meldt eveneens een nieuw en zeer gevaarlijk virus, dat zich met de aanduiding "An Internet Flower For
You\" verspreidt. Indien U zulk een e-mail ontvangt, open deze niet, maar wis hem meteen! Dit virus wist alle
DLL-gegevens van uw computer, zodat hij daarna niet meer kan opgestart worden. Ook kwam heden vanuit het
Medien-und Eventagentur Suttner in Duitsland het volgende bericht, met het verzoek het onmiddellijk door te
zenden : Er zijn opnieuw 3 nieuwe, enorm gevaarlijke virussen ontdekt.
Ze komen per E-mail met de titels:
> > PSYCHOSPIEL,
»SCREENSAVER , BABY FUN" of» Emanuel.exe ! Ze zijn blijkbaar nog gevaarlijker dan het "l LOVE YOU"-
virus, daar de complete harde schijf gewist wordt. Er is nog geen bescherming tegen!!!!!!!!!!
DUS A.U.B. NIETS OPENEN DAT (EEN VAN ) DEZE TITELS DRAAGT!!!
Nog niet veel mensen zijn ervan op de hoogte, dus KOPIER DIT BERICHT EN STUUR HET ZO SNEL
MOGELIJK DOOR. Deze virussen zijn pas 7 dagen in omloop.
Leo

Bericht door Leo »

Grace,

Dit is een hoax.
Kijk maar eens op:
http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=98893&
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Altijd als gevraagd wordt 'dit aan je hele adressenbestand te sturen', is sprake van een hoax.
Het werkt - hoewel vertraagd - het zelfde als het mailissa-virus. Het enige verschil is dat niet het virus verzendt, maar jijzelf! Het gevolg is een grote vloed van mails over de hele wereld en dat is precies de bedoeling van zo'n virus. Een virusscanner herkent dit natuurlijk niet. Het is in feite onschuldige mail.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Beter op z'on manier een hoax, dan als iedereen denkt dat het een hoax is en het is wel een virus, of niet?
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

1. Je hebt een virus dat automatisch mail verstuurt naar alle adressen in je mailbox.
2. Je hebt een hoax dat je oproept het bericht naar alle mensen in je mailbox te sturen.

Het effect is bij beide gevallen onnodig veel dataverkeer. En dat is net de bedoeling.

:-
Aapje

Bericht door Aapje »

Wie kan mij helpen?

Ik zit vreselijk met een probleem.
Namelijk het volgende.

Sinds vrijdag heb ik een virus namelijk
Win32/Klez.H@mm <Win32/Klez.H@mm> dit zou niet zo erg zijn maar ik krijg het er niet af en er komen er steeds meer binnen.
Dit doen ze helemaal zelf want als ik mensen bel om te vertellen dat ze geen virussen moet sturen, hebben ze nix gestuurd.

Ook stuur ik zelf automatisch virussen naar andere. Nu heb ik mijn adressen boek al leeg gehaald maar dat helpt nog steeds niet. Ra,Ra. Ik snpa er nix meer van.

HELP????
Jos

Bericht door Jos »

:, de zoveelste die in die hoax trapt :,
Jelle

Bericht door Jelle »

Succes Aapje met het verwijderen van het virus. Ik heb het zelf ook een keer gehad maar dat is voor mij opgelost, want zoveel weet ik niet van computers.
Maar met de ingeroepen hulp was het snel opgelost.

veel succes.
Lecram

Bericht door Lecram »

Aapje (en anderen),

Een goede virusscanner EN een firewall zijn absoluut geen overbodige zaken.
Nu ik een firewall heb, zie ik hoevaak ik 'aangevallen' word. Vaak zie je dat niet, dus denk je dat het meevalt.
Mijn virusscanner heeft al diverse virussen uitgeschakeld.
Zorg wel dat het update via internet (beste is automatische update).
Ik gebruik zelf Norton Internet Security. Naast een virusscanner en firewall, zit er ook een 'adult filter' en een beveiliging tegen het 'pikken' van persoonlijke gegevens.
Je kunt je pc testen op http://www.symantec.com
Aapje

Bericht door Aapje »

Ik denk dat alles weer voor elkaar is, zonder virussen.

Met vriendelijke groeten,

U aller AAP
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

De laatste tijd worden er ook mailtjes rondgestuurd, waarin mensen opgeroepen worden om bestanden te verwijderen. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om het bestand JDBGMGR.EXE. Volgens het mailtje moet je naar dit bestand zoeken en als het op je harde schijf staat moet je het direct verwijderen, omdat anders je harde schijf binnen 14 dagen crasht.

Mensen, delete dit mailtje heel snel, want JDBGMGR.EXE is een Windows bestand!!! Als je dit bestand verwijderd kan je dus problemen krijgen.
Zie ook http://vil.nai.com/vil/content/v_99436.htm#top
Plaats reactie