Joden<>Palestijnen

Kena

Bericht door Kena »

Ik ben alleen bang dat een nieuwe leider voor de Palestijnen meer ellende zal opleveren. Jodenhaat lijkt in dat volkje (met enkele uitzonderingen) te zijn ingebakken. Vandaar dat ik liever Arafat heb. We weten tenminste waar we aan hem niet hebbben. Misschien dat er na hem nog een groter agressor :( zou komen en het ellendigste is nu eenmaal dat Israël zichzelf niet voor de volle honderd procent kan beschermen door over een èchte aanval in te gaan. Ze vernietigen dan hun eigen zuurverdiende landje... Laat Yeshua maar snel terugkomen om orde op zaken te stellen. Jesaja en andere profeten vertellen nl duidelijk wat Hij zal doen in Zijn wraak voor Zijn volkje en dat is effectiever denk ik. :

Baruch Yeshua HaAdon!

Kena

[Veranderd op 20/9/02 door Kena]
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Zou het misschien niet zo moeten zijn, dat wat de Israëli's ook doen, welke leider ze ook kiezen, wat voor politiek ze ook voeren, niets zal helpen en uiteindelijk zullen ze misschien wel ten einde raad [je proeft het al bij sommige] het gezicht naar de Messias wenden, waar de wapens niet meer helpen kan Het Evangelie uitkomst bieden.
Verder ben ik bang dat wanneer Jeshua terugkomt het voor velen te laat zal zijn [Matth. 25 1-12]

[Veranderd op 21/9/02 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

JERUZALEM - Een gewapende Palestijn heeft dinsdagavond in de Joodse nederzetting Hermesh op de Westelijke Jordaanoever drie Israëliërs gedood, onder wie twee meisjes. Israëlische militairen schoten de Palestijn dood.

Volgens Israëlische militaire bronnen was de Palestijn de nederzetting binnengeslopen. Hij opende het vuur op twee meisjes die voor hun huis zaten. Later doodde hij een vrouw en verwondde hij een man. Kort daarop werd de schutter doodgeschoten door toegesnelde Israëlische militairen.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Het is weer wachten op vergeldingsacties van Israel (tegen welk volk werd ook al weer specifiek gezegd dat je je vijanden moest liefhebben?)
Jelle

Bericht door Jelle »

Een wedervraag Madtice, welk volk kreeg in het Oude Testament dit gebied van de Heere? En hoeveel honderdduizenden levens heeft dat gekost? Van b.v. Jericho zijn maar een paar mensen in leven gebleven en noem nog maar meer op. De Joden mochten van de Heere zelfs geen verbond met de anderen sluiten.
Dat neemt niet weg dat je je vijanden moet lief hebben maar het neemt ook niet weg dat je je door je vijanden weerloos moet laten vernietigen.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Dat is het OT, Jelle. De boodschap is toch heel anders geworden na het lijden van Jezus Christus?

[Veranderd op 27/1/03 door Zeckie]
Noson

Bericht door Noson »

Het is weer wachten op vergeldingsacties van Israel (tegen welk volk werd ook al weer specifiek gezegd dat je je vijanden moest liefhebben?)
Ai ai ai, vijand liefhebben betekend niet dat de vijand je overal mag doden, had men in Bijbelse tijden een leger om lief te hebben? De Torah leert dat het leger een ‘verdelgingsleger’ moet zijn. Nu zal ik niet beweren dat de Staat Israel zich aan de wetten van de Torah houd (Slechts 20% van de bevolking is traditioneel) maar het ideaal van een verdediging leger wordt ook opgehouden in de seculiere kringen.

De Israëlische geheime dienst weet een aantal plaatsen waar terroristische groeperingen zich ophouden maar grijpt niet in. Waarom niet? Omdat als Israel iedere wapen opslagplaats aanvalt die hun bekend is zal de wereld gek worden, en Israel’ handel boycotten (misschien zelfs een oorlog uitroepen) waardoor de Israëlische Economie, die toch al niet zo stevig meer, ten gronden zal worden gericht. Na een Palestijnsche aanslag (90% wordt al gestopt voor dat ze schaden kunnen aanrichten) valt Israel een van die Terroristische nesten aan, ook hier kunnen ze niet meteen alle bekende doelen aanvallen om de boven genoemde rede.

Als we kijken naar de Israëlische tactiek van aanvallen zien we dat ze met zes tanks een stad binnen vallen en maar drie mensen uitschakelen, hoe is dit mogelijk? In Arabische landen maken ze met veel minder wapens veel meer mensen af (dagelijks doden Moslims elkaar maar niemand die er zijn/haar camera op wil richten). Hoe is het mogelijk dat Russisch ingrijpen in Tsjetsjenië en Chinees ingrijpen in Tibet veel meer doden maakt dan Israël’s ingrijpen in de Gaza? Omdat het Israeliesche leger zich aan strikte wetten moet houden, dood geen kinderen, dood geen burgers, richt je alleen op Terroristen. Er staan zware straffen op het overtreden van deze wetten en een Israeliesche soldaat zal zich meer dan twee keer bedenken voor hij zijn trekker overhaalt.

Waarom sterven er dan steeds Palestijnse minderjarige op het slagveld? Hoe weet jij of die man met die doeken om zijn hoofd boven de 18 is? En is het niet een feit dat meer dan 40% in palestina onder de 18 is? In de woorden van Arafat 1999 ‘Palestijnse vrouwen krijg veel kinderen, want alleen in grote getallen drijven we ze de zee in, Jihad Jihad Jihad.’ (Jihad is overigens ook een veel voorkomde kindernaam in de Gaza)

De Palestijn is mijn broeder, vergis u niet. Maar ziet hij mij als zijn broeder of ziet hij mij als een Zionist die moet sterven. De Talmoed leer ons dit: ‘Dood hen die komen om u te doden’

Een Israelische reservist over Jenin, waar ‘een massamoord’ zou zijn aangericht:
Net terug van reservedienst ventileert de 39-jarige Joni Alster, vader van vier kinderen, zijn frustratie: “Ik kom net terug uit een situatie die geen mens zich kan voorstellen. Tien dagen lang ben ik met gevaar voor mijn leven van huis tot huis gegaan om te verifiëren wie er in de huizen waren, waar Palestijnse burgers woonden en van waaruit werd geschoten.
“Voordat we van onze commandant op een huis mochten schieten van waaruit wij onder vuur werden genomen, gingen er minuten voorbij. Eerst werden de bewoners opgeroepen naar buiten te komen en zich over te geven. Daarna was er tijd nodig om onze commandant opnieuw exacte informatie te geven over het huis, de bewoners, de locatie. Vervolgens moesten we vaak weer wachten voordat we definitief toestemming kregen om terug te schieten of het huis te bombarderen. Alleen als 200 procent zeker was dat er gewapende Palestijnen zaten die zich niet wilden overgeven, en dat er geen vrouwen of kinderen meer binnen waren, mochten wij actie ondernemen.
“Door die voorzichtigheid zijn 23 van onze soldaten omgekomen. Het was gemakkelijker en minder gevaarlijk geweest als we vanuit de lucht het kamp hadden platgegooid. Helaas zijn er ook onschuldige burgers omgekomen. In zo’n dichtbevolkt kamp was dat onvermijdelijk.
Als we uit een ander moreel hout waren gesneden, hadden we de boel gewoon platgebombardeerd. Maar zo zitten we niet in mekaar. Daarom doen de beschuldigingen me pijn. Ze zijn gelogen, bedoeld om ons in een kwaad daglicht te stellen.â€
Kena

Bericht door Kena »

Shalom Noson,

Ik doe graag ff mee met de discussie.

Ai ai ai, vijand liefhebben betekend niet dat de vijand je overal mag doden, had men in Bijbelse tijden een leger om lief te hebben? De Torah leert dat het leger een ‘verdelgingsleger’ moet zijn. Nu zal ik niet beweren dat de Staat Israel zich aan de wetten van de Torah houd (Slechts 20% van de bevolking is traditioneel) maar het ideaal van een verdediging leger wordt ook opgehouden in de seculiere kringen.
[/quote]
Het leger houdt zich aan de conventie van Geneve. dat vind ik een sterk punt van het leger, wat de Torah onderstreept.
De Israëlische geheime dienst weet een aantal plaatsen waar terroristische groeperingen zich ophouden maar grijpt niet in. Waarom niet? Omdat als Israel iedere wapen opslagplaats aanvalt die hun bekend is zal de wereld gek worden, en Israel’ handel boycotten (misschien zelfs een oorlog uitroepen) waardoor de Israëlische Economie,
Mee eens! De Moessad is de beste geheime dienst.
die toch al niet zo stevig meer, ten gronden zal worden gericht. Na een Palestijnsche aanslag (90% wordt al gestopt voor dat ze schaden kunnen aanrichten) valt Israel een van die Terroristische nesten aan, ook hier kunnen ze niet meteen alle bekende doelen aanvallen om de boven genoemde rede.
Klopt!
Als we kijken naar de Israëlische tactiek van aanvallen zien we dat ze met zes tanks een stad binnen vallen en maar drie mensen uitschakelen, hoe is dit mogelijk? In Arabische landen maken ze met veel minder wapens veel meer mensen af (dagelijks doden Moslims elkaar maar niemand die er zijn/haar camera op wil richten). Hoe is het mogelijk dat Russisch ingrijpen in Tsjetsjenië en Chinees ingrijpen in Tibet veel meer doden maakt dan Israël’s ingrijpen in de Gaza? Omdat het Israeliesche leger zich aan strikte wetten moet houden, dood geen kinderen, dood geen burgers, richt je alleen op Terroristen.
Omein.
Er staan zware straffen op het overtreden van deze wetten en een Israeliesche soldaat zal zich meer dan twee keer bedenken voor hij zijn trekker overhaalt.
Kunt u een straf noemen?
Waarom sterven er dan steeds Palestijnse minderjarige op het slagveld? Hoe weet jij of die man met die doeken om zijn hoofd boven de 18 is? En is het niet een feit dat meer dan 40% in palestina onder de 18 is? In de woorden van Arafat 1999 ‘Palestijnse vrouwen krijg veel kinderen, want alleen in grote getallen drijven we ze de zee in, Jihad Jihad Jihad.’ (Jihad is overigens ook een veel voorkomde kindernaam in de Gaza)
Helaas kan ik dit beamen.
De Palestijn is mijn broeder, vergis u niet. Maar ziet hij mij als zijn broeder of ziet hij mij als een Zionist die moet sterven. De Talmoed leer ons dit: ‘Dood hen die komen om u te doden’
Zegt dit de Torah ook niet?
Een Israelische reservist over Jenin, waar ‘een massamoord’ zou zijn aangericht:
Net terug van reservedienst ventileert de 39-jarige Joni Alster, vader van vier kinderen, zijn frustratie: “Ik kom net terug uit een situatie die geen mens zich kan voorstellen. Tien dagen lang ben ik met gevaar voor mijn leven van huis tot huis gegaan om te verifiëren wie er in de huizen waren, waar Palestijnse burgers woonden en van waaruit werd geschoten.
“Voordat we van onze commandant op een huis mochten schieten van waaruit wij onder vuur werden genomen, gingen er minuten voorbij. Eerst werden de bewoners opgeroepen naar buiten te komen en zich over te geven. Daarna was er tijd nodig om onze commandant opnieuw exacte informatie te geven over het huis, de bewoners, de locatie. Vervolgens moesten we vaak weer wachten voordat we definitief toestemming kregen om terug te schieten of het huis te bombarderen. Alleen als 200 procent zeker was dat er gewapende Palestijnen zaten die zich niet wilden overgeven, en dat er geen vrouwen of kinderen meer binnen waren, mochten wij actie ondernemen.
“Door die voorzichtigheid zijn 23 van onze soldaten omgekomen. Het was gemakkelijker en minder gevaarlijk geweest als we vanuit de lucht het kamp hadden platgegooid. Helaas zijn er ook onschuldige burgers omgekomen. In zo’n dichtbevolkt kamp was dat onvermijdelijk.
Als we uit een ander moreel hout waren gesneden, hadden we de boel gewoon platgebombardeerd. Maar zo zitten we niet in mekaar. Daarom doen de beschuldigingen me pijn. Ze zijn gelogen, bedoeld om ons in een kwaad daglicht te stellen.â€
Riks

Bericht door Riks »

We kunnen niet met de bijbel in de hand het beleid van Israel goedkeuren. Daarvoor moeten we gewoon de maatstaven van het internationale recht hanteren. Dat deden we in de kwestie Irak ook. Feit is dat Israel enkele VN-resoluties niet heeft uitgevoerd en daar dus gewoon aan gehouden moet worden.
Aan de andere kant deed Rabin enkele jaren geleden een fantastisch aanbod aan Arafat, de laatste heeft die geweigerd. Dus eerst moet Arafat weg als je dit conflict wilt oplossen.

Mijn indruk is wel dat het leger van Israel vaak onevenredig geweld gebruikt. De militaire ingrepen van Israel lijken meer op vergeldingsacties voor aanslagen dan op preventieve terrorismebestrijding. Je hoeft echt geen appartementen te bombarderen om een terrorist te vangen, dat maak je mij niet wijs.
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Riks
We kunnen niet met de bijbel in de hand het beleid van Israel goedkeuren.
Met diezelfde Bijbel Riks, keur ik het goed! Lees de posting van Noson nog eens zorgvuldig door!
Daarvoor moeten we gewoon de maatstaven van het internationale recht hanteren. Dat deden we in de kwestie Irak ook. Feit is dat Israel enkele VN-resoluties niet heeft uitgevoerd en daar dus gewoon aan gehouden moet worden.
Aan de andere kant deed Rabin enkele jaren geleden een fantastisch aanbod aan Arafat, de laatste heeft die geweigerd. Dus eerst moet Arafat weg als je dit conflict wilt oplossen.
Hoe kun je in vredesnaam de VNresolutie opvolgen wanneer je in je EIGEN woongebied, dus BUITEN het ´bezet´ gebied 24 uur per dag en 365 dagen in het jaar op je bloedeigen grond bedreigd.
Mijn indruk is wel dat het leger van Israel vaak onevenredig geweld gebruikt.
Ben je erbij geweest dan of heb je mensen in je directe omgeving die er tussen leven? Zo niet, dan kan je moeilijk daarover oordelen.
De militaire ingrepen van Israel lijken meer op vergeldingsacties voor aanslagen dan op preventieve terrorismebestrijding.
Kwatsch! Je leest Nosons posting niet of je zou pretenderen dat hij liegt! :? 90% wordt vereideld en enkele wordt vergeld. Moeten er meer Joods bloed aan de handen van deze wereld kleven? Moeten de Joden idd of de gaskamer of anders maar de Middellandse zee ingedreven worden?

Met diezelfde Bijbel in de hand Riks, durf ik te beweren dat Israël ALLE rechten hebben!
Je hoeft echt geen appartementen te bombarderen om een terrorist te vangen, dat maak je mij niet wijs.
Lekker eenzijdig gezwam is dat. Ik nodg je uit een reisje (zelf betalen) Israël en ga daar maar eens een maandje zitten en dan kijken hoe je dan praat!

Riks het is heel simpel. Israël mag zich hand en tand verdedigen! Lees Genesis 9 maar eens goed! Wie een mens doodt... en dan spreek ik nog niet over de Conventie van Geneve!
wel wie begint? Niet Israël hoor, want het is Israël waar vele christenen en moslims zich prima tussen deze wilde Joden, die als ongeciviliseerde bosjesmannen Palestijnen uitmoorden, kunnen leven. Ja, die Joden zijn echte smeerlappen. :# en nu wakker worden :,

Van mij mag Israël echt harder optreden! Bibi mag terugkomen!

Sorry voor mijn felle reactie, maar ik word doodmoe van dat eenzijdige bemoeienissen vanuit het westen die het allemaal weer beter weten. Wat een hoogmoed! Dat is echt het laatste waar we op zitten te wachten!

Shalom!
Kena :thu

[Aangepast op 15/4/03 door Kena]
Kena

Bericht door Kena »

Oorspronkelijk gepost door Zeckie
Dat is het OT, Jelle. De boodschap is toch heel anders geworden na het lijden van Jezus Christus?

[Veranderd op 27/1/03 door Zeckie]
Sinds wanneer is de TeNaCH afgeschaft? Waar zegt Yeshua (Jezus) dit?

Ben benieuwd naar de teksten.

gr. Kena
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Het zal nooit vrede zijn in Israel. De joden hebben het over zichzelf uit geroepen toen ze Jezus kruisigden.

Mattheus 27

Als nu Pilatus zag, dat hij niet vorderde, maar veel meer dat er oproer werd, nam hij water en wies de handen voor de schare, zeggende: Ik ben onschuldig aan het bloed dezes Rechtvaardigen; gijlieden moogt toezien.
En al het volk, antwoordende, zeide: Zijn bloed kome over ons, en over onze kinderen.

Er zal dus nooit een eind aan komen.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Het zal nooit vrede zijn in Israel. De joden hebben het over zichzelf uit geroepen toen ze Jezus kruisigden.
Hebben wij dan WO II en de watersnoodramp over ons afgeroepen?

Hebben de amerikanen de aanslag op het WTC over zich afgeroepen?

Nee Tuk, daar kan ik niet in meegaan.


Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 16/4/03 door Breekijzertje]
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hoe verklaar je die woorden dan. Zijn bloed kome over ons en onze kinderen. Dat riepen ze massaal
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Hoe verklaar je die woorden dan. Zijn bloed kome over ons en onze kinderen. Dat riepen ze massaal
Ach, hoe reageert een opgezweepte menigte?
Door de eeuwen heen is dat niet veranderd.
Je hebt het recent op tv nog kunnen zien in Irak.

Maar je weet toch ook wat Jezus zei.
"Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen."

Daarom is jouw redenering hieronder wat kort door de bocht.


Een 'breekje' van Breekijzertje
Plaats reactie