Israël bedreiging voor de wereldvrede

Harry

Israël bedreiging voor de wereldvrede

Bericht door Harry »

Uit de Eurobarometer van de Europese Commissie blijkt dat de meerderheid van de Nederlanders (74%) Israël als bedreiging voor de wereldvrede ziet. Daarmee lopen we voorop in Europa. De vraag is: vinden jullie dit land ook een bedreiging voor de wereldvrede? In vergelijk met bijvoorbeeld Somalië, Irak, de Verenigde Staten, Rusland, China, India en Noord-Korea. Ik keek nogal van de uitkomst op...
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik kijk er wel en niet vanop. in de Bijbel lezen we al dat Jeruzalem de steen des aanstoots zal zijn waar heel de wereld over struikelen zal.
Dat Israël steeds meer alleen komt te staan geeft voor mij ook aan de tekenen van de eindtijd ook de vele terug keer van Joden naar het beloofde land.

Maar wast is de Nederlandse bevolking? Volgens mij is meer dan 30 % van de Nederlandse bevolking van buitenlandse afkomst waarvan nagenoeg allen moslim en die zijn bijvoorbaat al tegen Israël. Als we nog meer jaren wachten wordt dat percentage van 74 % nog hoger.
Harry

Bericht door Harry »

Het spijt me zeer Jelle, maar wat een nonsens. Je vertroebelt op deze manier de discussie. Je eerste punt is helder en duidelijk.
Je tweede punt is walgelijk. Ten eerste heeft Eurobarometer gekeken naar demografische gegevens zoals bevolkinsopbouw, leeftijd, geslacht en etnische afkomst. De uitslag is dus wel degelijk representatief. Ten tweede is een groot deel van de allochtonen christen of op andere wijze niet-islamitisch. Dus waar slaat die opmerking op? Zo kan je bij iedere discussie wel weer over die moslims beginnen.
Er wordt in Nederland steeds minder zakjes bruine bonensoep verkocht. Hoe dat komt? Door de toename van het aantal moslims in Nederland, die bidden niet voor bruine bonen!! Kom op zeg!
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Een spreekwoord zegt 'wie wind zaait, zal storm oogsten'.

Een jarenlange indoctrinatie van linkse media en evenzovele politici hebben ons Nederlanders langzaam maar zeker een gekleurde bril opgezet die moeilijk af te zetten is. Ter nuancering wil ik er gelijk bij zeggen dat ik hier mee niet pleit voor het standpunt van CVI. Hoewel ik best enige sympathie voor hen heb, ben ik me bewust dat het Midden-Oosten probleem met hun aanpak niet opgelost wordt. Wel draag ik nadrukkelijk Israël een warm hart toe, want ze zijn nog steeds Gods volk.

Toch wel vreemd hé dat een landje kleiner als Nederland de gemoederen bezig blijft houden, ja zo sterk dat het het weredtoneel haalt, iedere keer weer. Er zijn genoeg andere landen, grotere, op te noemen, met evengrote problemen die deze aandacht niet krijgen. Is er dan toch een God die leeft en die Zijn raad volvoert, wat satan ook strijden mag?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Jelle

Bericht door Jelle »

ten eerste is Israel geen bedreiging voor de wereld, de wereld is een bedreiging voor Israel.
Hoe het ook zal lopen we zien steeds meer Joden terugkeren naar het beloofde land, ook dit kunnen we terug vinden in de Bijbel. En de hele wereld zal vallen over Israel. Ik denk dat we juist moeten stellen dat niet Israel degene is een gevaar vormen. Wij als westerse landen en de andere landen in het midden oosten zijn een bedreiging voor Israel.

Ten tweede wat voor barometer ze ook handteren, daar klopt meestal niets van. Dit soort dingen zijn al van te voren te voorspellen hoe de antwoorden zullen zijn, want met je vraagstelling en de manier waarop kan je mensen al een bepaalde richting heen stuwen. dus dat soort zaken zijn voor mij niet van waarde.

nee ik denk dat nu juist de hele wereld Israel begint los te laten het gevaar voor de wereld vrede groter wordt ja, maar dan niet vanuit Israel maar vanuit de andere landen komt dan het gevaar.
Een kat in het nauw maakt soms rare sprongen en Israel zal zich zeker niet de zee in laten drijven, zoals veel Arabische landen en volken zouden willen zien.
Toch is er Een, en blijft er Een, die Zijn plan met dit uitverkoren volk nooit zal laten varen.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik zal een nieuwe topic openen over opinie onderzoeken of barometers hoe men het ook noemen mag, dan kan deze topic door blijven gaan over is Israël een bedreiging enz.
Harry

Bericht door Harry »

Open daar maar een nieuw topic over. Het is natuurlijk onzin om te beweren dat je over dit vraagstuk geen representatief onderzoek kunt houden. Waar baseer je dat op? Inwoners van andere EU-landen kwamen op een veel lager percentage uit als het gaat op Israël als bedreiging voor de wereldvrede. Kon jij dat ook al voorspellen?
Ik begrijp je sympathie voor het land, maar je moet natuurlijk wel helder blijven denken. De Eurobarometer wordt uitgevoerd door bureau Gra-up Europe, dat bekend staat om zijn representatieve onderzoeken. Beetje raar omdat zomaar als flauwe kul af te doen.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Er loopt nog een ander thread over opinieonderzoeken.
Vraagstelling is al weer suggestief of niet dan?
Als nu de stelling was: "Palestijnen bedreiging voor de wereldvrede?"
Dank zij mevrouw Duisenberg en een groot deel van de media incluis wordt het de omgekeerde wereld. Wie zijn het die nog steeds aanslagen aan het plegen op onschuldige burgers bij bushaltes?
Daar moeten we begrip voor opbrengen want hun land wordt bezet zegt dan mw. D*!
Geen begrip dat Israel zijn maatregelen hiertegen neemt.
Er zijn in de arabische wereld grote groepen fanatiekelingen die Israel willen vernietigen, wat Israel ook doet.
Zo lang deze groepen de wapens niet neerleggen zal het altijd hommeles blijven. helaas zijn deze groepen niet bereid vreedzaam naast Israel te wonen.
Men zou een mooi welvarend land Palestina kunnen hebben indien men de handreikingen van israelische zijde tijdens de Oslo-akkoorden had aangenomen.

[Aangepast op 5/11/03 door moderne gelovige]
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23872
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

(Vooraf:In onderstaande reactie wil ik geen standpunt innemen voor of tegen Israël, de Palestijnen of Moslims.)

In het verleden is er al eens discussie geweest in de media over het verschil tussen een terrorist en een vrijheidsstrijder. Mandela is bijna zijn hele leven 'terrorist' geweest. Totdat er een politieke omslag kwam en nu is hij nooit terrorist geweest, hij was vrijheidstrijder. Zelfde geldt voor Begin en andere politiek leiders van Israël. In Tsjetjenië zijn het (nog) terroristen bijvoorbeeld.

Het plegen van aanslagen verafschuwen we. Maar als je Israël nu niet anders kunt zien als een bezttingsmacht? Dan vind je de aanslagplegers vrijheidsstrijders.

In Israël is er een spiraal van geweld gaande. Een Palestijn schiet met een geweer op kolonisten. Israël stuurt een patrouille die in een schermutseling een palestijn doodt. De Palestijnen nemen wraak door een soldaat dood te schieten. Israel komt met helikopters en roeit een dorp uit. De Palestijnen blazen met een bom een markt of een bus op: 15 doden. Israël bombardeerd residentie van Arafat....etc.etc.

Hoe kom je uit die spiaraal? Beide partijen zeggen: als de ander ophoud met geweld. Het is dus niets bijzonders: "Hij begon!!"

Wij hebben de neiging om een oogje dicht te knijpen voor Israël. Vooral omdat die naam in de Bijbel voorkomt. En omdat er beloften liggen voor Israël. De sympatie is dus begrijpelijk. Maar is het niet juist je vriend die je je feilen toont? Israël gebruikt af en toe buitensporig veel geweld. Dat moet anders kunnen. Zo maak je je vijand desperaat en dat is niet goed.

En dat Jeruzalem steen des aanstoots is? Dat staat in de Bijbel, ja. Maar is dat een vrijbrief om dan maar te zeggen dat alles wat Israël doet goed is? Er liggen beloften voor Israël, dat is waar. Maar die beloften gaan er allemaal over dat Israël (weer) op de Heere vertrouwt en dat Hij Zich daarom ontfermt over Zijn volk. Maar....? Vertrouwt Israël nu op de Heere? Volgens mij op tanks en helicopters.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hebben de joden ooit niet in koor geroepen: Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen.



tukker
Harry

Bericht door Harry »

Kan Tukkertje ook uitleggen wat hij hiermee wil zeggen?

Kan het goed vinden in de nuancering van Refo. Als Israël een ander land was geweest, dan hadden we het gedrag al lang en breed afgekeurd.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wat ik hiermee zeggen wil is dat het mijns inziens nooit goedkomt met Israel. Dat het volk altijd onderdrukt zal blijven. ze hebben het over zichzelf afgeroepen.


tukker
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Kan Tukkertje ook uitleggen wat hij hiermee wil zeggen?

Kan het goed vinden in de nuancering van Refo. Als Israël een ander land was geweest, dan hadden we het gedrag al lang en breed afgekeurd.
Open dan tevens een topic over het geweld tegen christenen in China, Noord-Korea, etc. etc. etc.

Zoals ik zelf al aangaf, kijk ik niet door de bril van CVI naar Israël, maar de bril van de linkse drammers is ook zeker niet de mijne.

Nogmaals ik vind het frappant dat dat kleine landje zo verschrikkelijk veel aandacht krijgt. Er zijn brandhaarden in de wereld die véél gevaarlijker zijn en die krijgen veel minder aandacht. Ook weer iets van de media.

Gr.


Tukkertje, zijn bloed kome over ons en onze kinderen, kan een dubbele vraag inhouden. Zeker ten eerste Zijn bloed omdat ze Hem gekruisigd hebben maar aan de andere kant een vraag naar Zijn verzoenend bloed. Ligt daar geen heerlijke toekomst? Voor Israël en voor ons?

Gr.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tukkertje, zijn bloed kome over ons en onze kinderen, kan een dubbele vraag inhouden. Zeker ten eerste Zijn bloed omdat ze Hem gekruisigd hebben maar aan de andere kant een vraag naar Zijn verzoenend bloed. Ligt daar geen heerlijke toekomst? Voor Israël en voor ons?
Ik denk niet dat ze dat bedoelden toen ze het riepen. Ze waren toen blij dat ze van hem af waren.

tukker
Adje

Bericht door Adje »

Een jarenlange indoctrinatie van linkse media en evenzovele politici hebben ons Nederlanders langzaam maar zeker een gekleurde bril opgezet die moeilijk af te zetten is.
Komop zeg, waarom altijd weer zo negatief? Als we echt geindoctreerd zouden zijn, zouden (echt) linkse partijen heus wel een veel groter aandeel in de Tweede Kamer hebben.
Als je de gekleurde bril van het christen-zijn afzet, kijk je heel anders naar dit conflict. Juist omdat je vanuit de bijbel 'meer' weet, heb jij de overtuiging die je nu hebt, Ndonselaar. Was je geen christen geweest, dan had je waarschijnlijk heel anders naar Israel en de Palestijenen gekeken (zgn. als al die linkse drammers...). Dus een beetje meer inlevingsvermogen naar de mensen toe die dit niet als in de eerste plaats een religieus conflict zien.
Plaats reactie