Kleding

merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding

Bericht door merel »

margrietha schreef: 19 jan 2024, 19:19
merel schreef: 19 jan 2024, 10:50
helma schreef: 19 jan 2024, 10:40 Bij ons kocht een van de jongens een betaalbaar zwart pak bij Jack & Jones. En ook Zara was een optie toen.
Ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Ik zag inderdaad op internet ook leuke pakken bij Jack&Jones. Binnenkort maar naar de Lijnbaan.
Bij de WE heb je pakken rond de 75 euro
Daar is hij nu aan het passen ;)
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1499
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Kleding

Bericht door Bourdon16 »

Ons zoontje wilde wel een klusje doen. Hij zette in op 15 euro. Toen werd het 10, daarna 5. Toen dat 'm zelfs niet werd ging hij maar weer naar binnen 'laat dan maar zitten'.

Wij gingen werken vanaf groep 7/8. Folderen, in de kas, in de bakkerij. Hier venten ook veel kinderen. Met planten of fruit langs de deur.

Wij hadden het niet breed thuis dus als we wat wilde kopen moesten we het toch eerst zelf verdienen.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1788
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleding

Bericht door Ararat »

merel schreef: 19 jan 2024, 18:57
Ararat schreef: 19 jan 2024, 18:37
merel schreef: 19 jan 2024, 18:17
De ontbering kan er ook uit bestaan dat je als jongere geen geld hebt voor allerlei lunches, koffie to go etc., maar gewoon tevreden bent met de meegenomen lunch van thuis. ;) Ook als anderen het wel doen.

Gelukkig hebben mijn kinderen voor het overgrote merendeel vrienden met hetzelfde bestedingspatroon. Als zij iets gaan doen eten ze voorafgaand bij een van hen thuis en nemen dingen mee.
Gaat de jongeman ik kwestie ook tzt op kamers? Dat levert ook een steile leercurve op :D
Natuurlijk gaat hij op kamers. Ik verwacht bij hem trouwens dat die leercurve wel meevalt. Hij is erg zelfstandig voor zijn leeftijd.
Ik heb het niet over zíjn leercurve :D

Grapje, merel, grapje!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleding

Bericht door Maanenschijn »

Het is ook per kind wel verschillend. Een deel van onze kinderen lijkt op hun vader en willen zich graag kleden in merkkleding. Een ander deel heeft meer van hun moeder. Daar is merk niet belangrijk. Als het maar vooral veel is, dan kun je lekker veel verschillende dingen aan.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 20 jan 2024, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1242
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kleding

Bericht door Klavart »

merel schreef: 19 jan 2024, 18:17 Gelukkig hebben mijn kinderen voor het overgrote merendeel vrienden met hetzelfde bestedingspatroon. Als zij iets gaan doen eten ze voorafgaand bij een van hen thuis en nemen dingen mee.
Dat is een contaminatie ;)
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleding

Bericht door DDD »

Waarom is dat een contaminatie?

Een merendeel is 55 procent of meer. Maar een overgroot merendeel is 70 of 80 procent of meer.

Of moet het zijn het overgrote deel? Ik vind het een twijfelgeval.

Je zou wel dichter aansluiten bij het gebruikelijk Nederlands als je schrijft: het overgrote deel.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Zo jong werken mag officieel niet eens.
Ik ken ook Zeeuwen, Betuwnaren, Veluwnaren waarvan de kinderen al héél jong werken (zelfs onder 10/12 jaar)
Ik vind daar ook wat van, net als anderen vinden dat je wél zo jong mogelijk moet werken/bijverdienen.
Ik ken ook veel jongeren/ex studenten die het maximale lenen van duo dat is soms ook bizar.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleding

Bericht door MGG »

Orchidee schreef: 20 jan 2024, 12:11 Zo jong werken mag officieel niet eens.
Ik ken ook Zeeuwen, Betuwnaren, Veluwnaren waarvan de kinderen al héél jong werken (zelfs onder 10/12 jaar)
Ik vind daar ook wat van, net als anderen vinden dat je wél zo jong mogelijk moet werken/bijverdienen.
Ik ken ook veel jongeren/ex studenten die het maximale lenen van duo dat is soms ook bizar.
Maximaal van DUO lenen is slim. Zoek een spaarrekening met een mooi rentepercentage en verdien wat bij. Of het etnisch is, is een interessante vraag.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleding

Bericht door Anselmus »

MGG schreef: 20 jan 2024, 12:21
Orchidee schreef: 20 jan 2024, 12:11 Zo jong werken mag officieel niet eens.
Ik ken ook Zeeuwen, Betuwnaren, Veluwnaren waarvan de kinderen al héél jong werken (zelfs onder 10/12 jaar)
Ik vind daar ook wat van, net als anderen vinden dat je wél zo jong mogelijk moet werken/bijverdienen.
Ik ken ook veel jongeren/ex studenten die het maximale lenen van duo dat is soms ook bizar.
Maximaal van DUO lenen is slim. Zoek een spaarrekening met een mooi rentepercentage en verdien wat bij. Of het etnisch is, is een interessante vraag.
Het lijkt mij ethisch niet juist om een regeling te gebruiken waar hij niet voor bedoeld is. Dat soms iets kan wil niet zeggen dat het goed is. Volgens de klassieke oudheid zijn het goede deugden om te sterven naar het ware, het goede en het schone. Zou de Heere Jezus in de bergrede en dergelijke slimheid propageren? Ik kan me dat niet voorstellen.
Fides Quaerens Intellectum
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleding

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef: 20 jan 2024, 12:11 Zo jong werken mag officieel niet eens.
Ik ken ook Zeeuwen, Betuwnaren, Veluwnaren waarvan de kinderen al héél jong werken (zelfs onder 10/12 jaar)
Ik vind daar ook wat van, net als anderen vinden dat je wél zo jong mogelijk moet werken/bijverdienen.
Ik ken ook veel jongeren/ex studenten die het maximale lenen van duo dat is soms ook bizar.
Ik vind een verschil tussen 'je moet werken' en 'als jij dat leuk vindt, ga gerust je gang'.
Ik had in mijn tijd ook veel collega-studenten die maximaal leenden om ruimer te leven (lees: feesten). Toen was ik best blij met mijn voorgeschiedenis van gewoon werken voor je geld.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3982
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleding

Bericht door Terri »

Anselmus schreef: 20 jan 2024, 13:36
MGG schreef: 20 jan 2024, 12:21
Orchidee schreef: 20 jan 2024, 12:11 Zo jong werken mag officieel niet eens.
Ik ken ook Zeeuwen, Betuwnaren, Veluwnaren waarvan de kinderen al héél jong werken (zelfs onder 10/12 jaar)
Ik vind daar ook wat van, net als anderen vinden dat je wél zo jong mogelijk moet werken/bijverdienen.
Ik ken ook veel jongeren/ex studenten die het maximale lenen van duo dat is soms ook bizar.
Maximaal van DUO lenen is slim. Zoek een spaarrekening met een mooi rentepercentage en verdien wat bij. Of het etnisch is, is een interessante vraag.
Het lijkt mij ethisch niet juist om een regeling te gebruiken waar hij niet voor bedoeld is. Dat soms iets kan wil niet zeggen dat het goed is. Volgens de klassieke oudheid zijn het goede deugden om te sterven naar het ware, het goede en het schone. Zou de Heere Jezus in de bergrede en dergelijke slimheid propageren? Ik kan me dat niet voorstellen.
Bedoel je streven? :)
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Kleding

Bericht door Hoopvol »

Orchidee schreef: 20 jan 2024, 12:11 Zo jong werken mag officieel niet eens.
Ik ken ook Zeeuwen, Betuwnaren, Veluwnaren waarvan de kinderen al héél jong werken (zelfs onder 10/12 jaar)
Ik vind daar ook wat van, net als anderen vinden dat je wél zo jong mogelijk moet werken/bijverdienen.
Ik ken ook veel jongeren/ex studenten die het maximale lenen van duo dat is soms ook bizar.
Mijn dochter "werkt" ook. Ze is zeven jaar. Elke zaterdagmorgen doet ze allerhande klusjes in en om huis, en verdient daar geld mee. De helft staat ze af aan de zending, de andere helft is voor het leuke dingen potje. Ze heeft er nu genoeg geld in zitten om een LEGO setje te kopen. Ze is zo trots als een pauw.
Is dit slecht? Ik denk het niet, meestal begint ze op maandag al te vragen wanneer ze weer mag bijverdienen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kleding

Bericht door Orchidee »

Iedereen moet maar doen wat hij of zij goed dunkt
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleding

Bericht door merel »

Hoopvol schreef: 20 jan 2024, 14:19
Orchidee schreef: 20 jan 2024, 12:11 Zo jong werken mag officieel niet eens.
Ik ken ook Zeeuwen, Betuwnaren, Veluwnaren waarvan de kinderen al héél jong werken (zelfs onder 10/12 jaar)
Ik vind daar ook wat van, net als anderen vinden dat je wél zo jong mogelijk moet werken/bijverdienen.
Ik ken ook veel jongeren/ex studenten die het maximale lenen van duo dat is soms ook bizar.
Mijn dochter "werkt" ook. Ze is zeven jaar. Elke zaterdagmorgen doet ze allerhande klusjes in en om huis, en verdient daar geld mee. De helft staat ze af aan de zending, de andere helft is voor het leuke dingen potje. Ze heeft er nu genoeg geld in zitten om een LEGO setje te kopen. Ze is zo trots als een pauw.
Is dit slecht? Ik denk het niet, meestal begint ze op maandag al te vragen wanneer ze weer mag bijverdienen.
Slecht niet, maar het zou niet mijn manier zijn. Wij geven er de voorkeur aan om hen te leren dat zij niet overal geld voor krijgen als ze meehelpen met klusjes, ook niet als zij hierdoor bijvoorbeeld een dag bezig zijn met een klus zoals hout hakken en kloven of een paar uur zand kruien om de tuin op te hogen. We vormen samen een gezin en helpen elkaar, zonder dat daar automatisch een vergoeding tegenover staat. Daarnaast doen wij ook met hen vrijwilligerswerk bij de plaatselijke voedselbank.
Laatst gewijzigd door merel op 22 jan 2024, 11:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleding

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: 20 jan 2024, 12:21 Maximaal van DUO lenen is slim. Zoek een spaarrekening met een mooi rentepercentage en verdien wat bij. Of het etnisch is, is een interessante vraag.
De rente op lening van DUO is vanaf dit jaar meer dan 2,5%, percentage is afhankelijk van onder welk regime je valt. Er zijn maar weinig spaarrekeningen waar je meer rente ontvangt.
Plaats reactie