Hengelsport

secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Hengelsport

Bericht door secret boy »

Wie doet eraan vissen??

Ga je heel af en toe met je bamboe hengeltje op pad?

Of trek je regelmatig 's ochtends om 4, 5 uur de natuur in en werpt een hengeltje uit??

Zelf visste ik tot een jaar geleden vrij regelmatig.
De laatste tijd heb ik er weinig tijd meer voor. Op vakantie heb ik het nog wel gedaan.

Maar het blijft een leuke sport.

Vertel je belevenissen!

:-
Bienveillance

Bericht door Bienveillance »

Liever niet.................................

* p l o n s *

:mad:
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Vissport vind ik echt een nutteloze sport.. Alsof je niets beter te doen hebt dan naar de dobber te kijken...

Ik ben 2 keer mee geweest met zeevissen.. Het was toen best gezellig in de kantine...:D
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Vissen vind ik toch zo dierenbeulen!!! Vooral die mensen die zo'n vis aan de haak slaan, haakje er uit peuteren en dan weer terug gooien.
Waar is dit voor nodig???
:sne:sne:sne
Als je ze nou op eet kan ik het nog begrijpen, we eten ook kippen en varkens. Maar je gaat toch niet voor je lol zo'n beest een gat in z'n bek bezorgen en dan weer terug gooien, en dan krijgtíe de volgende dag weer een gat in z'n bek van de volgende visser... ach...
Ge@

Bericht door Ge@ »

Nou, SB, je hebt veel 'aanhangers'!!!!
Lecram

Bericht door Lecram »

Klik hier voor meer informatie over vissen

[Veranderd op 5/9/02 door Lecram]
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Kan iemand me de lol uitleggen van het vissen?

En, hoe staat de kerk tegen over het vissen? Hierbij wil ik even verwijzen naar de discussie dolfinarium vs. circus elders in dit forum
bralbal

Bericht door bralbal »

ach, zo'n hengel is gewoon een legitiem excuus om een paar uur niks te gaan doen.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ook zonde van de tijd, om een paar uurtjes niets te gaan doen... dan ga ik liever forummen of zo :)
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Nou, ik ben een fanatieke visser. Zit dan ook bijna elke zaterdag op of langs het water.
Wordt er een beetje ziek van dat mensen het zielig vinden voor de vissen. Het is wetenschappelijk bewezen dat vissen er niets onder te lijden hebben. Mits men de vist met zorg behandeld. Dat wil zeggen, niet na hem gevangen te hebben met een grote boog in het water smijten.


tukkertje
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Het is wetenschappelijk bewezen dat vissen er niets onder te lijden hebben. Mits men de vist met zorg behandeld. Dat wil zeggen, niet na hem gevangen te hebben met een grote boog in het water smijten.
tukkertje
Nee, gewoon gelijk opeten. Weet je tenminste zeker dat ze niet klagen :!
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Nee, ik ga puur voor de sport en ontspanning vissen. Niet om vissen mee te nemen en op te eten.



tukkertje
Adje

Bericht door Adje »

Dat moest er nog bij komen, tukkertje, dat je ze opat...

Wetenschappelijk bewezen, komop zeg.. Dat geloof je alleen als je het heel erg graag wil geloven...

kVind echt dat je het gewoon niet kan maken, tukkertje...

Als ik je nu het een en ander toestuur waaruit blijkt dat ze wel lijden , stop je dan met vissen?

[Aangepast op 28/2/03 door Adje]
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Nee absoluut niet. Het is mijn hobby. Al wordt er door veel mensen wel misbruik van gemaakt. Ik zet netjes al mijn gevangen vissen terug, maar er zijn mensen die alles meenemen, enzo het viswater kapot maken.



tukkertje
Adje

Bericht door Adje »

Nee, daar gaat het me niet om, tukkertje.

Als ik jou ervan kan overtuigen dat vissen lijden, wanneer ze gevangen worden, stop je dan met vissen? Je beweerde namelijk in een eerdere posting dat 'wetenschappelijk bewezen' was, dat ze niet lijden...
Plaats reactie