Dwaalleringen

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

De Willibrord vertaling is een hele goede vertaling. Hij verschilt zeer weinig ven de Statenvertaling!!!!

Adoroté, kan je gewoon je tekst uitleggen?
Je komt zo niet echt integer over als dienaar.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Adorote
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Adorote, je schrijft dat de 'toekomst nooit buiten jezelf ligt, maar in je besloten is'.

Leg dat eens uit.
dat valt niet uit te leggen
omdat het gewoon niet zo is
Dat jij het niet snap tAnemoom, kom je maar met hatelijkheden , zou zeggen duik de boeken is in dan hier hatelijkheden te verspreiden naar mensen toe,om dat een op andere wijze jou intelect niet toereikend is.
enfin, men bezie de hier ge-quote postings
en men oordele zelf welke hatelijk is en welke hartelijk is...

en wie schrijft er dan hatelijk?
Maar wees eens eerlijk, jij onderbouwde je standpunt ook niet echt :t
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Bedoelt Adorote misschien dat de toekomst besloten ligt, maar door God besloten? Er staat niet "in jezelf"!

[Aangepast op 31/3/05 door Lizzy]
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Adorote

Bericht door Adorote »

Voor jou nog een keer Lizzy, het is toch een kwestie van goed lezen , plus dat elk woord meerdere betekenissen kan hebben .----------

MOOI LIEDJE,MAAR DE TOEKOMST LIGT NOOIT BUITEN JE ZELF, IS ALTIJD IN JE ZELF BESLOTEN .

[Aangepast op 31/3/05 door Adorote]
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Voor jou nog een keer Lizzy, het is toch een kwestie van goed lezen , plus dat elk woord meerdere betekenissen kan hebben .----------

MOOI LIEDJE,MAAR DE TOEKOMST LIGT NOOIT BUITEN JE ZELF, IS ALTIJD IN JE ZELF BESLOTEN .

[Aangepast op 31/3/05 door Adorote]
nou adorote, jij spreekt wel in vage woorden zeg. Je kan nu andere wel verwijten dat ze goed moeten lezen. Maar enige toelichting moet van andere komen. Als je niets meer hebt te melden dan one liners die voor ieders interpretatie anders kan zijn, dan kan je ze beter maar niet posten. Ik sluit me dus aan bij Lecram.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Enerzijds vind ik dat Adorote wel wat duidelijker kan zijn. Soms zijn dingen voor jezelf glashelder. Voor anderen zijn ze duister. De uitdrukking ken ik ook niet en zonder uitleg kan ik er ook niets mee.

Anderzijds levert wat zoekwerk ook wel wat op. De term komt voor in oosterse religies. ?? Dat geeft de burger nou bepaald geen moed.

Ik kwam het ook tegen in een site van een gemeente:
Bij de Stille Week. Op Palmzondag 20 maart sluiten wij met Genesis 22 onze Abrahamcyclus af. Een geweldig aangrijpend bericht als leerverhaal over het geloof in bijbelse zin. Zoals Abraham werd weggeroepen uit zijn ‘Babelverleden’ zo wordt hij hier uitgeleid uit de gedachte dat zijn toekomst ligt in het verlengde van hemzelf. Met K.H. Miskotte: “Het geloof houdt, de toekomst loslatend, vast aan de Gód van de toekomst”. En zo horen we op deze Palmendag hoe kruisdag en paasdag elkaar raken. We zien daar die mensenzoon gaan om onze doodstoekomst ten leven open te breken. In dat licht van Pasen vieren wij de dagen van de Stille Week...
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Voor jou nog een keer Lizzy, het is toch een kwestie van goed lezen , plus dat elk woord meerdere betekenissen kan hebben .----------

MOOI LIEDJE,MAAR DE TOEKOMST LIGT NOOIT BUITEN JE ZELF, IS ALTIJD IN JE ZELF BESLOTEN .

[Aangepast op 31/3/05 door Adorote]
Adorote,

Je bedoelt dat je er zelf bij bent, omdat je anders niet van toekomst kunt spreken?

[Aangepast op 31/3/05 door Miscanthus]
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Oorspronkelijk gepost door Adorote Dat jij het niet snap tAnemoom, kom je maar met hatelijkheden , zou zeggen duik de boeken is in dan hier hatelijkheden te verspreiden naar mensen toe,om dat een op andere wijze jou intelect niet toereikend is.
enfin, men bezie de hier ge-quote postings
en men oordele zelf welke hatelijk is en welke hartelijk is...

en wie schrijft er dan hatelijk?
Maar wees eens eerlijk, jij onderbouwde je standpunt ook niet echt :t
nee, ik ging ervan uit dat de meesten dat wel zouden snappen...:)
en zo niet, dat er dan wel vragen over zouden komen...:)
soms kun je op zo'n manier tijd uitsparen...:)

maar zo'n stekende reactie als die van adorote had ik niet verwacht...:#
Okee, maar ik ben het dus niet met je eens dat de toekomst buiten je ligt. Die ligt in je, zoals ik eerder aantoonde. Waar baseer jij het op dat de toekomst wel buiten je ligt?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Voor jou nog een keer Lizzy, het is toch een kwestie van goed lezen , plus dat elk woord meerdere betekenissen kan hebben .----------

MOOI LIEDJE,MAAR DE TOEKOMST LIGT NOOIT BUITEN JE ZELF, IS ALTIJD IN JE ZELF BESLOTEN .

[Aangepast op 31/3/05 door Adorote]
Als jij je geklets nou in jezelf houdt, dan hoeft het buiten jezelf niet tot verwarring en onduidelijkheid te worden.
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door refo
Enerzijds vind ik dat Adorote wel wat duidelijker kan zijn. Soms zijn dingen voor jezelf glashelder. Voor anderen zijn ze duister. De uitdrukking ken ik ook niet en zonder uitleg kan ik er ook niets mee.

Anderzijds levert wat zoekwerk ook wel wat op. De term komt voor in oosterse religies. ?? Dat geeft de burger nou bepaald geen moed.

Ik kwam het ook tegen in een site van een gemeente:
Bij de Stille Week. Op Palmzondag 20 maart sluiten wij met Genesis 22 onze Abrahamcyclus af. Een geweldig aangrijpend bericht als leerverhaal over het geloof in bijbelse zin. Zoals Abraham werd weggeroepen uit zijn ‘Babelverleden’ zo wordt hij hier uitgeleid uit de gedachte dat zijn toekomst ligt in het verlengde van hemzelf. Met K.H. Miskotte: “Het geloof houdt, de toekomst loslatend, vast aan de Gód van de toekomst”. En zo horen we op deze Palmendag hoe kruisdag en paasdag elkaar raken. We zien daar die mensenzoon gaan om onze doodstoekomst ten leven open te breken. In dat licht van Pasen vieren wij de dagen van de Stille Week...

Voor de goede orde ; het heeft niets met oosterse godsdiensten te maken , temeer met onze eigen Christelijke spiritualiteit/ bevinding/ mystiek.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Adorote
Voor jou nog een keer Lizzy, het is toch een kwestie van goed lezen , plus dat elk woord meerdere betekenissen kan hebben .----------

MOOI LIEDJE,MAAR DE TOEKOMST LIGT NOOIT BUITEN JE ZELF, IS ALTIJD IN JE ZELF BESLOTEN .

[Aangepast op 31/3/05 door Adorote]
Als jij je geklets nou in jezelf houdt, dan hoeft het buiten jezelf niet tot verwarring en onduidelijkheid te worden.
Nou Adorote ik weet niet wat je hiermee bereiken wil, maar snap je het zelf wel? Geef gewoon opening van zaken als je iets zegt!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
elbert
Berichten: 1341
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Bericht door elbert »

Het is een goede reformatorische insteek dat de zaken openbaar dienen te zijn (dus geen vage mystiek). Dit is bij mijn weten niet het raadseltopic, waarbij we de betekenis van het ene zinnetje van Adorote maar moeten raden. Dus een beetje uitleg zou geen kwaad kunnen.:ha

[Aangepast op 1/4/05 door elbert]
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door elbert
Het is een goede reformatorische insteek dat de zaken openbaar dienen te zijn (dus geen vage mystiek). Dit is bij mijn weten niet het raadseltopic, waarbij we de betekenis van het ene zinnetje van Adorote maar moeten raden. Dus een beetje uitleg zou geen kwaad kunnen.:ha

[Aangepast op 1/4/05 door elbert]

Nog een keer, hen die deze draad goed lezen , zal alles toch wel helder zijn, en er is zelfs een forumlid , die toch duidelijk weergeeft waar het in deze over gaat.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

hm.. een ebay schatzoekers hint.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie