Opwekking (Pinksterconferentie)

RefoBaptist

Opwekking (Pinksterconferentie)

Bericht door RefoBaptist »

Hallo,

Gaan er van jullie nog naar de pinksterconferentie??
Of wie van jullie is er wel eens geweest?
Is het de moeite waard?
Ik hoop er dit jaar voor het eerst heen te gaan!

Gr.

[Aangepast op 21/4/05 door RefoBaptist]

[Aangepast op 21/4/05 door RefoBaptist]
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door RefoBaptist
Hallo,

Gaan er van jullie nog naar de pinksterconferentie??
Of wie van jullie is er wel eens geweest?
Is het de moeite waard?
Ik hoop er dit jaar voor het eerst heen te gaan!

Gr.
Wij gaan naar de kerk met de Pinksteren, is dat ook goed?
RefoBaptist

Bericht door RefoBaptist »

Nee, ik bedoel de conferentie in de flevopolder.

Limo, dat jij met pinksteren naar de kerk ga is prima, niks mis mee!
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Empee, het grappige van de pinksterconferentie is dat iedereen er welkom is, ongeacht 'etiket'. Is niet alleen grappig, ook heel leerzaam.


Ik ben er een aantal keer geweest. Het is persoonlijk niet echt mijn stijl, maar een goede gelegenheid om christenen van alle soorten en maten uit alle hoeken en gaten te ontmoeten, en bovenal te leren over God en Hem te aanbidden.

PS Dit is geen reclame (zoals ik al zei: de pinksterconferentie past niet echt bij mijn manier van doen), maar mijn eenvoudige mening ;)

[Aangepast op 6/4/04 door Madtice]
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Oorspronkelijk gepost door empee
Ha RefoBaptist,

Wellicht een beetje vreemde vraag, maar ben je daar als refo geen vreemde?

Met vriendelijke groeten,
empee
Mwah, het meerendeel van de bezoekers komt uit traditionele kerken. Als refo ben je er (bijna) net zo thuis als het eerste de beste pinkerpersoontje.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Mwah, het meerendeel van de bezoekers komt uit traditionele kerken. Als refo ben je er (bijna) net zo thuis als het eerste de beste pinkerpersoontje.
Als er geen anti-refo geest heerst lijkt het me best leuk eens zo'n conferentie mee te maken...
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door memento
Mwah, het meerendeel van de bezoekers komt uit traditionele kerken. Als refo ben je er (bijna) net zo thuis als het eerste de beste pinkerpersoontje.
Als er geen anti-refo geest heerst lijkt het me best leuk eens zo'n conferentie mee te maken...
Er heerst geen anti-refo sfeer, maar... hoe was de sfeer eigenlijk.. tsja... eh... ik weet het niet meer.

In het tiener gedeelte, snoeiharde muziek.
in het jongeren gedeelte, gaat het wel, geen harde muziek.

Er komen een aantal sprekers in verschillende tenten.

Vorig jaar zondag onweerde het nog al...

Verder is het heeeeeeel massaal... (als je het niets vind, kun je ook naar six flags. Lekker in de achtbaan. :o
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door RefoBaptist
Hallo,

Gaan er van jullie nog naar de pinksterconferentie??
Nee, geen behoefte aan.

Of wie van jullie is er wel eens geweest?
Nooit geweest en zal er ook nooit naar toe gaan

Is het de moeite waard?
Denk het niet. Je kunt beter in de kerk zitten met pinksteren.

Ik hoop er dit jaar voor het eerst heen te gaan!
Bezint eer ge begint
Gr.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje

Is het de moeite waard?
Denk het niet. Je kunt beter in de kerk zitten met pinksteren.
1: Hoe weet je nou dat het niet de moeite waard is, als je er nog nooit geweest bent? Dat is volgens de logica puur onmogelijk natuurlijk ;).

2: De pinksterconferentie is in principe een veelzijdige kerkdienst van drie dagen lang. Reken maar dat je op die conferentie meerdere malen 'in de kerk' zit. Dus je kunt er heen gaan en nog steeds voldoen aan jou oproep: naar de kerk gaan :,
limosa

Bericht door limosa »

Hoe weet je dat? Misschien heeft tukkertje gegoogled en is -ie ook het RD-verslag tegengekomen. Ik quote ff de laatste alinea daauit:

[quote]Terwijl er velen naar voren kwamen, die biddend en zegenend de handen werden opgelegd door leden van het nazorgteam, riep Goedhart ertoe op „samen te zingen in tongen.â€
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Hé Limosa.

Dit stukje wat jij citeert is één van de redenen waarom het niet geheel mijn 'stijl' is. Ik hou niet zo van dat zweverige. Maar om op grond van iemand anders z'n mening (m.a.w. dit artikel) te kunnen claimen dat het wel of niet de moeite waard is, is niet echt terecht. Daarvoor moet je toch echt zelf geweest zijn.

Overigens is de gebeurtenis uit dit artikel anecdotisch, een momentopname van één predikant tijdens één dienst op één moment in die dienst. Ik hoop toch niet dat hiermee dus het kind met het badwater wordt weggegooid. :)
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Hé Limosa.

Dit stukje wat jij citeert is één van de redenen waarom het niet geheel mijn 'stijl' is. Ik hou niet zo van dat zweverige. Maar om op grond van iemand anders z'n mening (m.a.w. dit artikel) te kunnen claimen dat het wel of niet de moeite waard is, is niet echt terecht. Daarvoor moet je toch echt zelf geweest zijn.
Waarom moet je er geweest zijn om een oordeel te kunnen geven. Er is informatie genoeg over wat daar allemaal gebeurd. Hierdoor krijg je best een goed beeld van het geheel
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Madtice
Hé Limosa.

Dit stukje wat jij citeert is één van de redenen waarom het niet geheel mijn 'stijl' is. Ik hou niet zo van dat zweverige. Maar om op grond van iemand anders z'n mening (m.a.w. dit artikel) te kunnen claimen dat het wel of niet de moeite waard is, is niet echt terecht. Daarvoor moet je toch echt zelf geweest zijn.

Overigens is de gebeurtenis uit dit artikel anecdotisch, een momentopname van één predikant tijdens één dienst op één moment in die dienst. Ik hoop toch niet dat hiermee dus het kind met het badwater wordt weggegooid. :)
Dit stukje uit het RD is geen mening, het is een verslag. 't Zou kunnen dat het niet waar is wat het RD schrijft maar dat lijkt me in dit geval sterk. Als ik het goed zie zijn de organisatoren juist op deze aspecten trots.

En anecdotisch? Deze gebeurtenis geeft aan welke geest er heerst, en dat is naar mijn stellige overtuiging niet dé Geest.
Plaats reactie