Vrije tijd en hobby's

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af en het lukt zal ik hem "showen" ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af en het lukt zal ik hem "showen" ;)
Leuk! Bij tijden ben ik ook een fervent haker; maar momenteel ligt het stil. Nog met twee spreien bezig...

Ben nu wel babyslofjes aan het breien, maar ik weet niet hoe ik verder moet :huhu
Het heeft ook geen haast ofzo; maar ik vind dat ik dat wel moet kunnen.
17 febr. is het weer breiclub :)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

Ah, leuk @Helma, soort workshop ofzo? of gewoon bij iemand thuis met een groepje?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Hier heerst breikoorts.
Dochter heeft 2 mutsen gebreid, eentje voor een vriendin en eentje voor haarzelf, met bijpassende shawl.
Broer werd enthousiast, dus zette ze voor hem ook de wol op de pennen.
Nu is ze aan voorjaarstruitje bezig, van fleurige glanskatoen en ben ik begonnen aan een vestje, in colourblocking.
Wol kost werkelijk bijna niks en in de supermarkt en diverse boekhandels liggen diverse patroonbladen.
Wie had dat gedacht dat anno 2015 het heel hip is om eigen kleding te naaien, te veranderen of te breien en haken.
Het is een aantal jaren als suf gezien en verdween de ene na de andere wolwinkel uit het straatbeeld.
Heel jammer.
Het is vooral zo leuk om voor een (aankomende) baby te breien.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:Hier heerst breikoorts.
Dochter heeft 2 mutsen gebreid, eentje voor een vriendin en eentje voor haarzelf, met bijpassende shawl.
Broer werd enthousiast, dus zette ze voor hem ook de wol op de pennen.
Nu is ze aan voorjaarstruitje bezig, van fleurige glanskatoen en ben ik begonnen aan een vestje, in colourblocking.
Wol kost werkelijk bijna niks en in de supermarkt en diverse boekhandels liggen diverse patroonbladen.
Wie had dat gedacht dat anno 2015 het heel hip is om eigen kleding te naaien, te veranderen of te breien en haken.
Het is een aantal jaren als suf gezien en verdween de ene na de andere wolwinkel uit het straatbeeld.
Heel jammer.
Het is vooral zo leuk om voor een (aankomende) baby te breien.
Mijn moeder breit voor klein- en achterkleinkinderen. Variërend van skisokken tot meidentasjes. ;)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Ah, leuk @Helma, soort workshop ofzo? of gewoon bij iemand thuis met een groepje?
Vorig jaar was er een dienstenveiling in de gemeente; voor een bepaald bedrag kon je op sokken-brei-les.
Daar is de breiclub nog een uitvloeisel van :)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

Orchidee schreef:Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af is en het lukt zal ik hem "showen" ;)
Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door windorgel »

Mooi!
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Panny »

Goed bezig!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door henriët »

Orchidee schreef:
Orchidee schreef:Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af is en het lukt zal ik hem "showen" ;)
Afbeelding
Wat leuk zeg!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:
Orchidee schreef:Ik ben net begonnen met het haken van een kussen, als hij af is en het lukt zal ik hem "showen" ;)
Afbeelding
Gaaf zeg! Ik kan niks anders haken dan grannysquares, en dat ziet er toch een beetje oma-achtig uit.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Lassie »

Prachtig.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Dat was een hoop werk, en heel mooi.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

Bedankt voor de complimenten :)
Is echt niet zo moeilijk hoor, als je granny's kunt haken kan je dit ook :super
Met granny's kun je trouwens ook heel leuke dingen doen :ouioui
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18731
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door helma »

Het ziet er kunstig uit...heel leuk!

ik heb één babyslofje af maar zit te klungelen met nr. 2.
Mmmm...weet niet of ik wel een goede slofjesbreiende oma zal worden :?

Ben ook nog met een sprei bezig van Granny's. is voor mijn a.s. schoondochter. Ik was 2 jaar geleden gestopt toen hun verkering uit ging. Nu de draad maar weer opgepakt; maar kom nu van de hoofdkleur wol tekort. En je raad het al....niet meer bij te kopen. Ook niet via Google gevonden. :OO3
Plaats reactie