Mannenzang avond

Jelle

Mannenzang avond

Bericht door Jelle »

Mannenzang-avond in Katwijk aan Zee.
ruim 1600 mannen zingen samen in de nieuwe kerk te Katwijk aan zee.
Elk jaar zijn er andere thema´s Psalmen, gezangen, liederen enz.
Wie kent deze mannenzang-avond en wie zijn er wel eens geweest en wat vond je er van?
:)
De eerst komende mannenzang-avond is: D.V. 19 april a.s. om 19.45 uur in de Nieuwe kerk te Katwijk aan Zee.
Jelle

Bericht door Jelle »

Mannenzang-avond in Katwijk aan Zee.
ruim 1600 mannen zingen samen in de nieuwe kerk te Katwijk aan zee.
Elk jaar zijn er andere thema´s Psalmen, gezangen, liederen enz.
Wie kent deze mannenzang-avond en wie zijn er wel eens geweest en wat vond je er van?
:)
De eerst komende mannenzang-avond is: D.V. 19 april a.s. om 19.45 uur in de Nieuwe kerk te Katwijk aan Zee.
Billy

Bericht door Billy »

ik hoop er te zijn met m'n zwager !!

schitterend daar!!!

[Edited on 2/15/02 by Billy]
Jelle

Bericht door Jelle »

Billy, ik ben er ook al verschillende keren geweest en met een kennis en familie van mij.
Het is wel heel indrukwekkend om met zoveel mannen samen te zingen tot Gods eer.
Ik zie er elk jaar weer met genoegen naar uit.
Billy

Bericht door Billy »

Wordn er op meer plaatsen (dan katwijk) mannenzangavonden of dagen gehouden of is dit een typisch katwijks gebeuren??? :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Egbert

Bericht door Egbert »

Zo te zien staat depa erachter ipv zitten?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Jelle

Bericht door Jelle »

Billy voor zover ik het weet hebben ze dit alleen in Katwijk.
En Depa ik sta altijd bij de ingang als de deuren van de kerk open gaan met een elektronische teller, anders raak ik de tel kwijt. maar het zijn de meestal veel meer dan 1600. :, :, :D
Billy

Bericht door Billy »

Is het geen idee om de 19e met z'n allen naar Katwijk te gaan?
( oeps :# en de vrouwen dan?)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Jelle

Bericht door Jelle »

Dat zou kunnen Billy, als het goed is hopen we met 4 mensen te gaan een vijde kan er nog wel bij en misschien gewoon met twee auto´s rijden.
En de vrouwen? tja het is mannenzang he!
Misschien kunnen we die vrouwen achterlaten in een koffieshop(alhoewel, je weet nooit of ze daar wel koffie schenken)
Dan maar meenemen en gewoon in de auto laten wachten, worden ze lekker ongeduldig als het lang duurt.

:, :,
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Ze zingen toch meestal rondom een thema?
Of is dat niet meer?
Als het nog wel zo is, wat is dan dit jaar het thema?
Jelle

Bericht door Jelle »

Ze zingen toch meestal rondom een thema?
Of is dat niet meer?
Als het nog wel zo is, wat is dan dit jaar het thema?
Het thema is nog niet bekend, staat ook niet in de advertentie
Pied

Bericht door Pied »

Jullie zullen deze avond niet bedoelen, maar voor de zanglustigen onder ons is het misschien wel iets:

Zangcomité ‘Woord en Daad’
Op D.V. zaterdag 30 maart, z.g. Stille Zaterdag, hoopt het zangcomité voor Woord & Daad wederom haar jaarlijkse massale Koor- en Samenzangavond te beleggen in de Nieuwe Kerk te Katwijk aan Zee. Het thema van de avond: ‘Hij is waarlijk opgestaan’.
Aan de zangavond hopen mee te werken: drie mannenkoren van Martin Mans; Chr. Mannenkoor ‘De Gouwestem’ uit Waddinxveen, ‘Conforsa’ uit Woerden, ‘Noord-West Veluwe’ uit Nijkerk. Dirigent is Martin Mans. Orgel: John Propitius en Kees Verloop. Vleugel: Gezinus Veltman en appèlwoord ds. J. Blom te Katwijk aan Zee.
Dit jaar willen wij ons inzetten voor de inrichting van de nieuw gebouwde school van de kinderen uit het dorp Lacoude op het platteland van Haïti in het departement l‘Artibonite. Wij, als zangcomité voor Woord en Daad, willen ons steentje bijdragen door evenals vorige jaren wederom een grote Koor- en Samenzangavond te organiseren. Door het houden van een collecte op die avond willen wij dan gelden inzamelen voor bovengenoemd doel.
De avond vangt aan om 19.30 uur. De kerk zal om 19.00 uur geopend zijn.

Uit “Om de Oude Kerk: Kerkblad van de Hervormde Gemeente te Katwijk aan Zeeâ€
Jelle

Bericht door Jelle »

Het is bijna zover.
Ik begreep dat Billy helaas a.s. vrijdag niet kon. wel zag ik dat WPV kwam en wie van de mannen hier komt er nog meer.
Waarschijnlijk komt onze Admin ook zingen. Zullen we elkaar zien? Ik denk het niet want tussen 2000 mannen wordt het erg zoeken. maar je weet maar nooit.
Billy

Bericht door Billy »

ben ik er niet.

moet bij onze partij morgenavond aanwezig zijn.

ik wens jullie veel zangvreugde toe en hoop en volgende keer weer van de ( bariton)partij te zijn.

gr.

BILLY

Plaats reactie