Vakantie

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Vakantie

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
vlinder schreef:Gewoon zorgen dat je de latijnse namen van alle ziektes weet, kun je wereldwijd mee terecht... :huhu
Het gaat ook over termen: benauwd, pijn, kramp, steken, drukkend gevoel, tintelingen, weet jij dat allemaal in het Latijn ? :)
Je kunt het uit je hoofd leren thuis, maar in de paniek of stress van het moment, ben je dat plotsklaps kwijt hoor.
Niet zo serieus joh, ik bedoelde het als grapje.
Maar zonder op te zoeken: benauwd is dyspnoe, pijn is angina, drukkend gevoel (op de borst) is angina pectoris. Blijft alleen tintelingen over...;)
Maar je hebt gelijk. Zo'n gidsje is erg handig, al kom je ook met handen en voeten heel ver.
Tijdje geleden moest ik een dame uit de dominicaanse republiek alles over diabetes leren. Hoe te spuiten, wat is een hypoglykemie, hyperglykemie e.d. Dat is wel erg lastig, maar het ging aardig.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

Ik ben ooit eens geopereerd door een arts uit het Oostblok, alles was schmerzen :fi
Het opmerkelijke is dat iemand uit het buitenland hier vrijwel altijd verstaan wordt door de arts en verpleegkundige, maar dat tref je in het buitenland zelden :nonnon
In Frankrijk moet je toch het Frans meester zijn.
En als je hier in het ziekenhuis komt, lig je veilig in een schoon bed, in een hygienische kamer, je hoeft je meestal geen zorgen te maken over vergoedingen van foto's en onderzoeken, maar elders is dat vaak niet het geval.
Mensen worden er dan ineens bij bepaald hoeveel een rontgenfoto kost of een eenvoudig bloedonderzoek, omdat je dit voor moet schieten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vakantie

Bericht door albion »

Mara schreef:Ik ben ooit eens geopereerd door een arts uit het Oostblok, alles was schmerzen :fi
Het opmerkelijke is dat iemand uit het buitenland hier vrijwel altijd verstaan wordt door de arts en verpleegkundige, maar dat tref je in het buitenland zelden :nonnon
In Frankrijk moet je toch het Frans meester zijn.
En als je hier in het ziekenhuis komt, lig je veilig in een schoon bed, in een hygienische kamer, je hoeft je meestal geen zorgen te maken over vergoedingen van foto's en onderzoeken, maar elders is dat vaak niet het geval.
Mensen worden er dan ineens bij bepaald hoeveel een rontgenfoto kost of een eenvoudig bloedonderzoek, omdat je dit voor moet schieten.

In Nederland is het ook niet altijd best. Mijn oom was door een MRI scan gegaan in Belgie. Hij kreeg daar de raad om direct zich bij zijn dokter te vervoegen, want zijn halsslagader was aan de ene kant 100% dicht en aan de andere kant voor 80%. Hij heeft waarschijnlijk hele goede aders in zijn hoofd want hij is nooit weggevallen, of vreemd gaan praten. Komt ie bij zijn huisarts in Terneuzen. Ach, zegt die man, de meeste mensen boven de 80 hebben dichtgeslibde aders. En hij vond het niet nodig om hem te helpen. Mijn tante reageerde gelijk met : Die is gek, we nemen gelijk contact op met België. Zo gezegd, zo gedaan. Hij kon gelijk de andere dag weer komen, er werden direct allerlei onderzoeken gedaan en hij werd een week later geopereerd. Het was wel erg spannend omdat het een erg gevaarlijke operatie is. Maar het ging prima, een paar weken later is hij ook aan zijn aders in de bovenbeen geopereerd.

En hij had al minstens anderhalf jaar eerder hieraan geholpen kunnen worden. Volgens de dokter had hij een versleten knie, blijkt achteraf dat hij dat helemaal niet had, maar hij had een zgn etalage been.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

Nee klopt, ik hoorde van iemand die onder behandeling was van een academisch ziekenhuis wegens een hersenbloeding, zou maar eenmalig zijn. Maar zij vertrouwde het niet en ging voor een second opinion. Ze bleek een zwak vat te hebben wat direct geopereerd moest worden ! Dus dat meteen maar laten doen. Ze wil nu naar haar behandelend arts in het acad zknhs gaan, om dit te vertellen. Hoe kon dit zo mis gaan, na een scan ?
In het algemeen hebben mensen vaak hogere verwachtingen van een acad zknhs, terwijl dit niet terecht is.
Spreek helaas ook uit eigen ervaring :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vakantie

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:
Mara schreef:Ik ben ooit eens geopereerd door een arts uit het Oostblok, alles was schmerzen :fi
Het opmerkelijke is dat iemand uit het buitenland hier vrijwel altijd verstaan wordt door de arts en verpleegkundige, maar dat tref je in het buitenland zelden :nonnon
In Frankrijk moet je toch het Frans meester zijn.
En als je hier in het ziekenhuis komt, lig je veilig in een schoon bed, in een hygienische kamer, je hoeft je meestal geen zorgen te maken over vergoedingen van foto's en onderzoeken, maar elders is dat vaak niet het geval.
Mensen worden er dan ineens bij bepaald hoeveel een rontgenfoto kost of een eenvoudig bloedonderzoek, omdat je dit voor moet schieten.

In Nederland is het ook niet altijd best. Mijn oom was door een MRI scan gegaan in Belgie. Hij kreeg daar de raad om direct zich bij zijn dokter te vervoegen, want zijn halsslagader was aan de ene kant 100% dicht en aan de andere kant voor 80%. Hij heeft waarschijnlijk hele goede aders in zijn hoofd want hij is nooit weggevallen, of vreemd gaan praten. Komt ie bij zijn huisarts in Terneuzen. Ach, zegt die man, de meeste mensen boven de 80 hebben dichtgeslibde aders. En hij vond het niet nodig om hem te helpen. Mijn tante reageerde gelijk met : Die is gek, we nemen gelijk contact op met België. Zo gezegd, zo gedaan. Hij kon gelijk de andere dag weer komen, er werden direct allerlei onderzoeken gedaan en hij werd een week later geopereerd. Het was wel erg spannend omdat het een erg gevaarlijke operatie is. Maar het ging prima, een paar weken later is hij ook aan zijn aders in de bovenbeen geopereerd.

En hij had al minstens anderhalf jaar eerder hieraan geholpen kunnen worden. Volgens de dokter had hij een versleten knie, blijkt achteraf dat hij dat helemaal niet had, maar hij had een zgn etalage been.
De gezondheidszorg in Belgie is ook heel goed.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vakantie

Bericht door albion »

JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef:
Mara schreef:Ik ben ooit eens geopereerd door een arts uit het Oostblok, alles was schmerzen :fi
Het opmerkelijke is dat iemand uit het buitenland hier vrijwel altijd verstaan wordt door de arts en verpleegkundige, maar dat tref je in het buitenland zelden :nonnon
In Frankrijk moet je toch het Frans meester zijn.
En als je hier in het ziekenhuis komt, lig je veilig in een schoon bed, in een hygienische kamer, je hoeft je meestal geen zorgen te maken over vergoedingen van foto's en onderzoeken, maar elders is dat vaak niet het geval.
Mensen worden er dan ineens bij bepaald hoeveel een rontgenfoto kost of een eenvoudig bloedonderzoek, omdat je dit voor moet schieten.

In Nederland is het ook niet altijd best. Mijn oom was door een MRI scan gegaan in Belgie. Hij kreeg daar de raad om direct zich bij zijn dokter te vervoegen, want zijn halsslagader was aan de ene kant 100% dicht en aan de andere kant voor 80%. Hij heeft waarschijnlijk hele goede aders in zijn hoofd want hij is nooit weggevallen, of vreemd gaan praten. Komt ie bij zijn huisarts in Terneuzen. Ach, zegt die man, de meeste mensen boven de 80 hebben dichtgeslibde aders. En hij vond het niet nodig om hem te helpen. Mijn tante reageerde gelijk met : Die is gek, we nemen gelijk contact op met België. Zo gezegd, zo gedaan. Hij kon gelijk de andere dag weer komen, er werden direct allerlei onderzoeken gedaan en hij werd een week later geopereerd. Het was wel erg spannend omdat het een erg gevaarlijke operatie is. Maar het ging prima, een paar weken later is hij ook aan zijn aders in de bovenbeen geopereerd.

En hij had al minstens anderhalf jaar eerder hieraan geholpen kunnen worden. Volgens de dokter had hij een versleten knie, blijkt achteraf dat hij dat helemaal niet had, maar hij had een zgn etalage been.
De gezondheidszorg in Belgie is ook heel goed.

Zeg maar gerust: Fantastisch. Wij hebben hier hele goede resultaten. En je staat niet zolang op een wachtlijst....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
edward
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 mar 2011, 09:24

Re: Vakantie

Bericht door edward »

Maar goed, terug naar vakantie, ipv ziekenhuizen, hier is de lijst van beste keuzes :-)
http://www.cnngo.com/explorations/life/ ... ion-246390
Gebruikersavatar
Droelie
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 mar 2009, 20:20
Locatie: Goesssssssss
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Droelie »

Zo... mijn vakantie heeft gegarandeerd vertrek en is deels betaald... Nu alleen nog ff aftellen :yahoo
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».


www.kralenjans.webs.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

Droelie schreef:Zo... mijn vakantie heeft gegarandeerd vertrek en is deels betaald... Nu alleen nog ff aftellen :yahoo
Deo Volente.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Droelie
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 mar 2009, 20:20
Locatie: Goesssssssss
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Droelie »

refo schreef:
Droelie schreef:Zo... mijn vakantie heeft gegarandeerd vertrek en is deels betaald... Nu alleen nog ff aftellen :yahoo
Deo Volente.
Waar slaat dit nou weer op?
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».


www.kralenjans.webs.com
Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Berichten: 446
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29

Re: Vakantie

Bericht door Neeltje Jans »

Droelie schreef:
refo schreef:
Droelie schreef:Zo... mijn vakantie heeft gegarandeerd vertrek en is deels betaald... Nu alleen nog ff aftellen :yahoo
Deo Volente.
Waar slaat dit nou weer op?
Ik denk op Jakopbus 4: 13-17:


De onzekerheid van het leven
13 En nu dan u die zegt: Wij zullen vandaag of morgen naar die en die stad reizen, en daar een jaar doorbrengen en handeldrijven en winst maken,
14 u, die niet weet wat er morgen gebeuren zal, want hoe is uw leven? Het is immers een damp, die voor een korte tijd verschijnt en daarna verdwijnt.
15 In plaats daarvan zou u moeten zeggen: Als de Heere wil en wij leven, dan zullen wij dit of dat doen.
16 Maar nu roemt u in uw hoogmoed. Al zulk soort roem is slecht.
17 Wie dan weet goed te doen, en het niet doet, voor hem is het zonde

Deo Volente betekent: als de Heere wil
Neeltje Jans, moeder van 4
Gebruikersavatar
Droelie
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 mar 2009, 20:20
Locatie: Goesssssssss
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Droelie »

Neeltje Jans schreef:
Droelie schreef:
refo schreef:
Droelie schreef:Zo... mijn vakantie heeft gegarandeerd vertrek en is deels betaald... Nu alleen nog ff aftellen :yahoo
Deo Volente.
Waar slaat dit nou weer op?
Ik denk op Jakopbus 4: 13-17:


De onzekerheid van het leven
13 En nu dan u die zegt: Wij zullen vandaag of morgen naar die en die stad reizen, en daar een jaar doorbrengen en handeldrijven en winst maken,
14 u, die niet weet wat er morgen gebeuren zal, want hoe is uw leven? Het is immers een damp, die voor een korte tijd verschijnt en daarna verdwijnt.
15 In plaats daarvan zou u moeten zeggen: Als de Heere wil en wij leven, dan zullen wij dit of dat doen.
16 Maar nu roemt u in uw hoogmoed. Al zulk soort roem is slecht.
17 Wie dan weet goed te doen, en het niet doet, voor hem is het zonde

Deo Volente betekent: als de Heere wil
Ja dat snap ik ook wel, maar ik zie het nut er niet van in om dat overal letterlijk bij te zetten. Omdat dit gewoon in mijn hoofd zit.
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».


www.kralenjans.webs.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

Het vertrek is niet gegarandeerd.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11426
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vakantie

Bericht door Mister »

refo schreef:Het vertrek is niet gegarandeerd.
Juist. Ik heb van zeer dichtbij meegemaakt hoe dat D.V. ineens betekenis gaat krijgen.
Gebruikersavatar
Droelie
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 mar 2009, 20:20
Locatie: Goesssssssss
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Droelie »

Mister schreef:
refo schreef:Het vertrek is niet gegarandeerd.
Juist. Ik heb van zeer dichtbij meegemaakt hoe dat D.V. ineens betekenis gaat krijgen.
Ik zeg alleen maar dat ik D.V. wel in mijn hoofd heb zitten, maar dat ik dat echt niet bij elke gebeurtenis op ga schrijven.

Krijg soms echt een staart van dit soort opmerkingen

Discussie gesloten...
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».


www.kralenjans.webs.com
Plaats reactie